Πέμπτη 29/7/2021

Σιγή ιχθύος για το… άφαντο «υπερεργοστάσιο» αυτοκινήτων των Κοσοβάρων

Έξι μήνες μετά τις «τυμπανοκρουσίες» για τη συμφωνία που θα έβαζε τη χώρα στον χάρτη της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το θέμα έχει ολοκληρωτικά «θαφτεί»

Από εκεί που έψαχναν να βρουν πού θα γίνει το «υπερεργοστάσιο» του «υπερκολοσσού» που θα κατασκεύαζε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, με κάποιους μάλιστα να υποδεικνύουν και συγκεκριμένες τοποθεσίες, «μην είδατε τον Παναή»!

Hταν τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, όταν η κυβέρνηση και τα φιλικά σε αυτήν ΜΜΕ πανηγύριζαν για την επένδυση (των Κοσοβάρων κολλητών του Έντι Ράμα, όπως ανέδειξε η «δημοκρατία») που θα εξασφάλιζε… άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας και θα ξεκινούσε σε τρεις με έξι μήνες. Επένδυση η οποία, όπως τόνιζαν, θα έβαζε τη χώρα μας στον χάρτη παραγωγής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

yperergostasio
Το σχετικό πρωτοσέλιδο της «δ»

Οι έξι μήνες πέρασαν όμως και όχι μόνο δεν μπήκαμε στο κλαμπ των χωρών που διαθέτουν παραγωγή οχημάτων, αλλά η συμφωνία φαίνεται ότι έχει ξεχαστεί εντελώς ακόμη και από αυτούς που, όταν υπέγραφαν την επιστολή πρόθεσης συνεργασίας, πανηγύριζαν.

Ο λόγος για το εργοστάσιο της E.go, που θα απασχολούσε -όπως με μπόλικα «ταρατατζούμ» ανακοινωνόταν- «άμεσα 1.000 άτομα και έμμεσα άλλα 5.500, μέσα από το ευρύτερο υποστηρικτικό της επένδυσης οικοσύστημα», το οποίο θα υποστηριζόταν από «ένα Campus Τεχνολογίας που θα δημιουργούνταν για να συνδέσει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή».

Όλα αυτά τα τρομερά ενθαρρυντικά για την ελληνική οικονομία είχαν αναγγελθεί κατά τη διάρκεια της επίσημης εκδήλωσης για την υπογραφή της «επιστολής πρόθεσης» (Letter of Intend) μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ulrich Hermann και του υφυπουργού για την Οικονομική Διπλωματία Κώστα Φραγκογιάννη, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή του Νίκο Παπαθανάση. Όμως, όχι μόνο δεν βλέπει κανείς την εκκίνηση των διαδικασιών ανέγερσής του, αλλά δεν υπάρχει καν κάποια ανακοίνωση σχετικά με την πρόοδο των συζητήσεων.

Τι έλεγαν τον Δεκέμβριο

Ιδιαίτερες ήταν οι αναφορές που γίνονταν τότε από κυβερνητικούς κύκλους για τη σημασία των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων. Ήταν άλλωστε ο ίδιος ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία, κ. Φραγκογιάννης που διαβεβαίωνε στα μέσα Δεκεμβρίου πως πλέον οι δύο πλευρές θα δημιουργήσουν κοινή ομάδα εργασίας που θα αφοσιωθεί στις λεπτομέρειες, με στόχο τη δημιουργία του εργοστασίου, και προσδιόριζε την επίτευξη της τελικής συμφωνίας στους επόμενους 3-6 μήνες, με την ολοκλήρωση του εργοστασίου να πρέπει να γίνει σε 24 μήνες.

Ο δε πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τόνιζε τη σημασία της συγκεκριμένης επένδυσης, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, καθώς έλεγε πως το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου, αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του «Ιnternet of Τhings»

Διαβεβαίωνε, μάλιστα, τους εκπρόσωπους της γερμανικής (;) εταιρίας πως η ελληνική κυβέρνηση θα κάνει καθετί για να διευκολύνει την επένδυση. «Έχουμε πολλά να προσφέρουμε. Η Ελλάδα εξελίσσεται σε μια ανοιχτή οικονομία, πιο φιλική στις επενδύσεις». Και δεσμευόταν να «στηριχθεί κάθε προσπάθεια της εταιρίας, απ’ την αδειοδότηση ως την κατασκευή, και να εξελιχθούμε σε case study στο μονοπάτι για ένα βιώσιμο μέλλον».

Ο δε υπεύθυνος για τη συμφωνία, γενικός γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών και πρόεδρος του Enterprise Greece Γιάννης Σμυρλής, ανέφερε ότι η συμφωνία υπογραμμίζει όχι μόνο τη δυνατότητα της χώρας μας να προσελκύει επενδύσεις υψηλής ποιότητας, αλλά και τη δέσμευση της κυβέρνησης να συνδυάσει και να εφαρμόσει ένα στρατηγικό σχέδιο που θα δημιουργήσει το σωστό επιχειρηματικό οικοσύστημα.

Προέβλεπε, δε, ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα προσείλκυε και άλλους επενδυτές που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντας την Ελλάδα σε χώρα αναφοράς για την ηλεκτροκίνηση.
Κυβερνητικές πηγές, μάλιστα, για να τονίσουν την ιδιαίτερη σημασία της συγκεκριμένης επένδυσης τόνιζαν πως αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα καλλιεργεί ένα brand name όσον αφορά την ανάπτυξη και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, φιλικών προς το περιβάλλον.

«Το προχωρημένο ενδιαφέρον της Next e.GO φανερώνει ότι, παρά την πανδημία και τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει προκαλέσει παγκοσμίως, το έργο της προσέλκυσης στρατηγικών επενδυτών στην Ελλάδα συνεχίζεται με επιτυχία, ειδικά στο πεδίο της τεχνολογίας και της έρευνας», είχαν πει τότε.

Δεν «τσούλησαν» οι μπίζνες μέσω των κονδυλίων ανάπτυξης

Σήμερα έχουν περάσει όχι τρεις, αλλά έξι μήνες και δεν υπάρχει καμία πρόοδος για την οποία να έχουμε ενημερωθεί. Η δε δικαιολογία της πανδημίας δεν μπορεί να υφίσταται, αφού οι ανακοινώσεις έγιναν εν μέσω πανδημίας. Κάποιοι, θορυβημένοι από την έλλειψη οποιασδήποτε ουσιαστικής ενημέρωσης, θεωρούν ότι το πράγμα δεν «τσούλησε» τελικά και η κυβέρνηση θεώρησε ότι απλά θα ξεχαστεί μια επένδυση στην οποία η ίδια τόση βαρύτητα είχε δώσει.

Κάποιοι πιο πονηροί διαδίδουν ότι οι ευκαιρίες που κάποιοι είχαν δει για «μπίζνες» μέσω των κονδυλίων ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας ως «μπροστινό» τη συγκεκριμένη εταιρία, δεν «ωρίμασαν». Εκτός και αν η συμφωνία ήδη υλοποιείται, εάν έχει επιλεγεί ο χώρος όπου θα γίνουν το εργοστάσιο, το κάμπους και όλο το υπόλοιπο «υποστηρικτικό σύστημα», και απλά, για κάποιον ακατανόητο λόγο, όλα γίνονται υπό άκρα μυστικότητα. Από την Enterprise Greece, πάντως, τον οργανισμό που διοργάνωσε την υπογραφή της συμφωνίας, δεν είχαν κάτι καινούργιο να ανακοινώσουν.

Το περίεργο πάντως είναι ότι λίγες μόλις εβδομάδες πριν, στις 19 Μαΐου, το πρακτορείο Reuters σε δημοσίευμά του ανέφερε πως η εταιρία E-Go ανακοίνωσε την είσοδό της και στην αγορά της… Λατινικής Αμερικής, λέγοντας ότι θα ξεκινούσε ένα εργοστάσιο στο Μεξικό. Πιστή στην τακτική της, δεν ανακοίνωσε ούτε και εκεί πού ακριβώς θα έκανε το εργοστάσιο.

Τύφλα να έχουν ο Ίλον Μασκ και η Tesla μπροστά στον επενδυτικό… οργασμό της συγκεκριμένης εταιρίας, που θα μπορέσει ταυτόχρονα να στήσει εργοστάσια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Μεξικό!

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Youtube, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

WEB TV

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ