Ταξίαρχος ε.α. Γερογλής: «Πλήρης αλλοίωση στην σκηνή του δυστυχήματος των Τεμπών»

«Υπάρχουν αδιάψευστα γεγονότα, όπου κυρίαρχο ρόλο έχουν οι παραλείψεις, οι αστοχίες, οι ανεπάρκειες, η ενσυνείδητη αμέλεια αλλά και ο ενδεχόμενος δόλος»

Must Read

Την πεποίθηση πως η σκηνή του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών παρουσίαζε πλήρη αλλοίωση μόλις μερικές ημέρες μετά την ανείπωτη τραγωδία, εκφράζει ο ταξίαρχος ε.α. Παναγιώτης Γερογλής, πρώην εθνικός αντιπρόσωπος στα Ηνωμένα Έθνη, με μεταπτυχιακό στη Διεθνή Ασφάλεια και την Εφαρμοσμένη Στρατηγική.

Ο ίδιος βρέθηκε αυτοβούλως στο σημείο εκείνο, όπου κόπηκε με τόσο φρικτό τρόπο το νήμα της ζωής 57 ανθρώπων, μόλις τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου του 2023 και υποστηρίζει πως από την έρευνα που έκανε -στην οποία περιλαμβάνεται και φωτογραφικό υλικό- αλλά και από την σύγκριση των δεδομένων, προκύπτει ξεκάθαρα αλλοίωση της σκηνής του εγκλήματος.

«Υπάρχουν αδιάψευστα γεγονότα, όπου κυρίαρχο ρόλο έχουν οι παραλείψεις, οι αστοχίες, οι ανεπάρκειες, η ενσυνείδητη αμέλεια αλλά και ο ενδεχόμενος δόλος κάθε εμπλεκομένου στην αλυσίδα», τονίζει ο κ. Γερογλής, μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή και συνεχίζει:

«Πέρα από τις αιτίες που προκάλεσαν το μείζον σιδηροδρομικό ατύχημα, απαντήσεις θα πρέπει να δοθούν και για την απανθράκωση των βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, την εξαΰλωση των ανθρωπίνων σωμάτων, την αδυναμία ανεύρεσης έστω επαρκούς DNA για την ταυτοποίηση αγνοουμένων, το ”μανιτάρι” ανάφλεξης που έχει καταγραφεί από κάμερα κλειστού κυκλώματος (CCTV), πιθανόν από την κάμερα εξόδου στο ρεύμα καθόδου από το εγγύς τούνελ της ΝΕΟΑΘ…».

Τα βαγόνια που απομακρύνθηκαν και τα εγκαύματα στους πυροσβέστες

Όπως επισημαίνει ο Παναγιώτης Γερογλής, η έρευνα θα πρέπει να συμπεριλάβει και τα βαγόνια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και τα φορτία τους. «Ακόμη και αυτά που κατά παράβαση των διεθνών πρακτικών και των κανονισμών για τη διερεύνηση απομακρύνθηκαν από τη σκηνή του ατυχήματος, προτού καν συσταθεί η (…σύννομη;) “υπερκομματική επιτροπή διερεύνησης”…», υπογραμμίζει με νόημα και συμπληρώνει:

«Το ερώτημα για τη “με τόση φούρια” απομάκρυνση των βαγονιών της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, από τη δεύτερη/τρίτη κιόλας μέρα, παραμένει ανοιχτό. Και επίσης  καλό θα είναι να εξεταστούν τα συστήματα πυρόσβεσης των επιβατικών συρμών, αν αυτά λειτούργησαν, αν ενεργοποιήθηκαν τα εφεδρικά φώτα ασφαλείας, αν υπήρχαν τα σφυράκια θραύσης των υαλοπινάκων στις εξόδους κινδύνου».

Μάλιστα, δεν παραλείπει να αναφερθεί και στα χημικά εγκαύματα ορισμένων πυροσβεστών αλλά και επιβατών, που από τα πρώτα 24ωρα μετά την ανείπωτη τραγωδία, είχαν προκαλέσει εντύπωση, αλλά και πλήθος ερωτημάτων. «Τα εγκαύματα εκδηλώθηκαν κάποιες ημέρες αργότερα και παρά το ότι ειδικά οι πυροσβέστες φορούσαν προστατευτικό εξοπλισμό, αναζητούν και αυτά τις απαντήσεις τους…», σημειώνει ο ταξίαρχος ε.α., ενώ κάνει αναφορά και στην παροχή πιστοποιητικών θανάτου, η οποία ολοκληρώθηκε χωρίς την κατά περίπτωση νεκροψία – νεκροτομή των σωρών, όπου ήταν δυνατό. Η συνθήκη αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο δύναται να επιφέρει πρόσθετα προβλήματα παρά να επιλύσει, κατά την εκδίκαση των αγωγών από τους συγγενείς, έναντι των υπευθύνων.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This