Κουκούλωμα θανάτου έπειτα από σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. οκτώ μήνες πριν από τα Τέμπη

Πώς παραποιήθηκαν τα στοιχεία για το τραγικό δυστύχημα στη Λάρισα, με έναν νεκρό οδηγό που παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία σε αυτόματα φυλασσόμενη διάβαση που είχε χαλάσει

Must Read

Σε δομή και λειτουργία διεφθαρμένου κυκλώματος αλλοίωσης επιβαρυντικών στοιχείων για θανατηφόρα δυστυχήματα παραπέμπει η καθημερινότητα των ελληνικών σιδηροδρόμων. Λίγους μήνες πριν από το μεθοδευμένο κουκούλωμα των Τεμπών, είχε προηγηθεί το μοντάζ αποδεικτικών ντοκουμέντων έπειτα από σύγκρουση τρένου με Ι.Χ., με συνέπεια να σκοτωθεί ακαριαία ο άτυχος οδηγός του αυτοκινήτου.

  • Από τους Βασίλη Γαλούπη – Νίκο Μερτζάνη

Η «δημοκρατία» σήμερα φέρνει στο φως τους διαλόγους θανατηφόρου περιστατικού τον Ιούνιο του 2022, στη Λάρισα, οκτώ μήνες πριν από τα Τέμπη. Από το προανακριτικό υλικό, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά, καταδεικνύεται πως έγινε συντονισμένη επιχείρηση συγκάλυψης των ευθυνών του ΟΣΕ. Η εξέλιξη αυτή ανατρέπει τα έως τώρα δεδομένα και κυρίως το επίμονο αφήγημα της κυβέρνησης περί «ανθρώπινου λάθους».

Από τους διαλόγους του προανακριτικού υλικού προκύπτει ότι τον Ιούνιο 2022 υπήρξε μεθόδευση για κουκούλωμα θανάτου. Για αυτόματη διάβαση που χάλασε το πρωί ο σταθμάρχης δεν ενημέρωσε την επόμενη βάρδια, με συνέπεια να μη ληφθεί κανένα μέτρο και να χάσει τη ζωή του ένας ανυποψίαστος οδηγός Ι.Χ.

Στη συνέχεια ο πρωινός σταθμάρχης Λάρισας, Πίτσας είχε διάλογο με την απογευματινή σταθμάρχη Δαράκη, όπου ο πρώτος παραδέχεται σοκαριστικά: «Αμάν! Αυτή δεν δούλευε η διάβαση. Εχεις δώσει υπόδειγμα;». Στη συνέχεια λέει: «Ομπό… Το ‘χα γράψει εκεί πάνω στο… τέτοιο…», με τη σταθμάρχη να του απαντά: «Δεν είναι πουθενά γραμμένο». Ακολουθεί η συγκάλυψη για το «πώς θα το πνίξουμε εκεί πέρα», όπως και «κόψε το άλλο» ή «κάνε μαμουνιά».

Ο σταθμάρχης Πίτσας έχει πει, μεταξύ άλλων: Αλλά πες ότι πήρε από Βόλο. Δεν θα πήρε υπόδειγμα αυτός από τον Βόλο ότι δεν δουλεύει η διάβαση; Ελα να σου τα… κάτσε να σου πω πώς θα το πνίξουμε εκεί πέρα. Ναι, το ξέρω εσύ… έχε τον νου σου τώρα και κόψε και το άλλο φερ ειπείν αν γίνει με τρένο. Ωραία, ωραία εσύ, εντάξει… κάνε μαμούνα εκεί πέρα απλώς, αφού δεν έφυγε από σένα δεν έχουμε πρόβλημα. Εντάξει, έγινε.

Στον ελληνικό σιδηρόδρομο καρμανιόλα για κάθε επιβάτη όλοι ήταν από καιρό ενήμεροι για τις επιχειρήσεις συγκάλυψης, ακόμα και θανάτων αθώων ανθρώπων. Ο υπουργός Καραμανλής του Αχιλλέα, που παίζοντας θέατρο εμφανίζεται τόσο καιρό ότι δεν ήταν «ενήμερος για τα θέματα ασφαλείας», ο ΟΣΕ της προηγούμενης διοίκησης και του μέχρι πρότινος «συμβούλου» Τερεζάκη, όπως και η Hellenic Train ήταν γνώστες της συγκάλυψης που επιχειρήθηκε τον Ιούνιο 2022. Οπως, βέβαια, και για όλα όσα ακολούθησαν στον σιδηρόδρομο του θανάτου.

Κάποιοι, μάλιστα, εκ των πρωταγωνιστών του εγκλήματος των Τεμπών είχαν συμμετοχή και στο κουκούλωμα του θανάτου στο δυστύχημα του Ιουνίου 2022. Το ακόμα πιο αποκρουστικό είναι ότι υπήρξε και ανταμοιβή, με αναβάθμισή τους μετά τους 57 νεκρούς! Μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και την προφυλάκιση του επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου, ο Δήμος Πίτσας εκτελεί χρέη προϊσταμένου επιθεώρησης! Ο Πίτσας είναι αυτός που τον Μάρτιο 2023 έφτασε να κάνει και πολιτικές επιθέσεις με συνεντεύξεις του μετά τους 57 νεκρούς: «Ο κ. Τσίπρας πήγε στο κτίριο της παλιάς τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, που τώρα ανακατασκευάζεται».

Πληροφορίες μάς αναφέρουν ότι δεν είναι μόνο ο Πίτσας που τοποθετήθηκε σε θέση-κλειδί, αλλά κι άλλοι εμπλεκόμενοι στο συμβάν του Ιουνίου 2022. Οπως οι Παυλόπουλος -με τα περιβόητα σουβλάκια το βράδυ των Τεμπών- και Νικολάου, που τα ονόματά τους περιλαμβάνονται στο προανακριτικό υλικό της συγκεκριμένης υπόθεσης κι έχουν «αναβαθμιστεί» σε επιθεωρητές επί Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Ο τρόπος που επιχειρήθηκε να θαφτεί ο θάνατος του οδηγού το 2022 και η ατιμωρησία των υπευθύνων, αν και η πολιτική και σιδηροδρομική ηγεσία γνώριζαν τι έχει συμβεί, ήταν από τις βασικές αιτίες για να επαναληφθεί το ίδιο μερικούς μήνες μετά, αλλά με πολλαπλάσια θύματα.

Στις 21 Ιουνίου 2022, στις 6.15 το απόγευμα, ένα ΕΙΧ αυτοκίνητο συγκρούστηκε με την υπ’ αριθμόν 2573 επιβατική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εκτελούσε το δρομολόγιο από Βόλο προς Λάρισα, και κινούνταν με τελικό προορισμό τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας, οδηγούμενη από τον μηχανοδηγό Γιάννη Μπαϊρακτάρη.

Το δυστύχημα συνέβη στη Λάρισα, στην ισόπεδη διάβαση «2+636» της γραμμής Λάρισας – Βόλου, στην οποία υφίστατο κανονικά αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης (ΑΣΙΔ – κινητά φράγματα με ηχοφωτεινή σηματοδότηση). Το συγκεκριμένο σημείο είναι μπροστά από δημόσιο σχολείο! Από τη σύγκρουση σκοτώθηκε ακαριαία ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου Κωνσταντίνος-Τότιλα Μπούμπα (γεννημένος στο Ελμπασάν και κάτοικος Λάρισας). Επιχειρήθηκε οργανωμένη αλλοίωση των στοιχείων και ωμή συγκάλυψη, η οποία όμως αποκαλύφθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2022, μόλις δύο μήνες πριν από τα Τέμπη.

Η Τροχαία Λάρισας συνέταξε εκείνη την ημέρα έκθεση απομαγνητοφώνησης του USB stick, με τις καταγεγραμμένες συνομιλίες της τηλεφωνικής γραμμής και του ραδιοτηλεφώνου του Γραφείου Κινήσεως του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λαρίσης στις 21 Ιουνίου 2022. Συνολικά εμπεριέχονταν περισσότερα από 400 ψηφιακά αρχεία για τη μοιραία μέρα.

Οπως προκύπτει από τους διαλόγους, από νωρίς το πρωί είχε επισημανθεί πως είχε χαλάσει το αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης (ΑΣΙΔ) στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά υπήρξε ένα χάος, με συνέπεια το απόγευμα να γίνει η θανατηφόρος σύγκρουση, ενώ στη συνέχεια στήθηκε το κουκούλωμα.

Η «δημοκρατία» δημοσιεύει αυτούσιους τους επίμαχους διαλόγους από το προανακριτικό υλικό, επειδή αποκαλύπτεται το μέγεθος των ευθυνών της σιδηροδρομικής και πολιτικής ηγεσίας. Ο Καραμανλής γνώριζε από τις 23 Δεκεμβρίου 2022 τι επιχειρήθηκε στη Λάρισα από τα κυκλώματα του ΟΣΕ, ο οργανισμός το ίδιο, όπως και η Hellenic Train. Μάλιστα, υπήρχαν νωρίτερα προειδοποιήσεις για «πείραγμα» των στοιχείων και από τους συνδικαλιστές μηχανοδηγούς.

Είναι πλαστά! Οι μηχανοδηγοί κατήγγειλαν εγκαίρως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις 25 Οκτωβρίου 2022

Για «πλαστογράφηση του φύλλου πορείας» είχαν ενημερώσει εγκαίρως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι μηχανοδηγοί από τις 25 Οκτωβρίου 2022, δηλαδή προτού αναλάβει την απομαγνητοφώνηση το Προανακριτικό.

Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, με υπογραφή Γενιδούνια, απέστειλε έγγραφο προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train Καποτόρτο: «Θέτουμε σε γνώση σας τα κάτωθι περιστατικά, που σε δική μας γνώση περιήλθαν κατόπιν καταγγελίας του μέλους μας μηχανοδηγού Ιωάννη Μπαϊρακτάρη: το ως άνω μέλος μας βρισκόταν σε υπηρεσία την 21.6.2022 και προς τούτο εκτέλεσε τα κάτωθι δρομολόγια (υπηρεσία 2573/74/75/76) στον άξονα Βόλου – Λάρισας – Βόλου. Ειδικότερα ως προς το δρομολόγιο με κωδικό 2573, με το οποίο ξεκινούσε την υπηρεσία του τού “παραδόθηκε” από τον σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας έντυπο 1001, που περιλάμβανε υποδείξεις για βραδυπορίες που θα έπρεπε να τηρήσει στη γραμμή».

Και συνέχιζε: «Οπως προαναφέραμε και είναι άλλωστε σε όλους γνωστό, ότι στον Σιδ. Σταθμό Βόλου δεν υπάρχουν υπάλληλοι του ΟΣΕ, σταθμάρχης κ.λπ. Συνεπώς αυτονοήτως δεν παραδόθηκε κανένα άλλο τηλεγράφημα εκεί από τον μηχανοδηγό της υπ’ αριθμ 2573 αμαξοστοιχίας, ούτε θα μπορούσε να του παραδοθεί άλλωστε από “αργούντα σταθμό”. Ατυχώς και με, κατά την κρίση μας, μοναδική υπαιτιότητα του οδηγού του εμπλεκόμενου οχήματος και του ΟΣΕ, η Αμαξ. 2573 στις 21.6.2022 συγκρούστηκε με IX όχημα στο ΧΣ 2.636 σε σημείο που υπάρχει ΑΣΙΔ, την ευθύνη λειτουργίας της οποίας έχει ο ΟΣΕ».

Για να καταλήξει στην πλαστογραφία: «Προς μεγάλη μας έκπληξη λάβαμε γνώση ότι στο τελικό φύλλο πορείας, όπως αυτό παραδόθηκε υπηρεσιακά, έχει εμφιλοχωρήσει και μια επιπλέον χειρόγραφη υπόδειξη για ύπαρξη βλάβης και μάλιστα βλάβης αυτή στην επίμαχη ΑΣΙΔ! Κατά τη γνώμη μας, η επιπρόσθετη καταγραφή που υποδεικνύει δήθεν, εκ των προτέρων, βλάβη στην επίμαχη ΑΣΙΔ κάθε άλλο παρά τυχαία εμφιλοχώρησε. Αντιθέτως τέθηκε εκ των υστέρων από τρίτο πρόσωπο. Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από τη διαφορά στον γραφικό χαρακτήρα με σκοπό να κατηγορηθεί ο μηχανοδηγός ως υπεύθυνος για το συγκεκριμένο δυστύχημα και να αποκλεισθεί κάθε κίνδυνος (αστικός ή ποινικός) για άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα συνδεόμενα με την εταιρεία».

Ο πρωινός σταθμάρχης δεν ενημέρωσε την επόμενη βάρδια για τη χαλασμένη διάβαση

Λόγω του υψηλού δημόσιου ενδιαφέροντος και συμφέροντος η «δημοκρατία» έχει την κοινωνική υποχρέωση και το δημοσιογραφικό καθήκον να δημοσιοποιήσει το υλικό που αποκαλύπτει τι συνέβη με τον θάνατο του οδηγού το 2022, πώς λειτούργησε το κύκλωμα στον ΟΣΕ για την αλλοίωση στοιχείων, αφού μοντάζ για παραπλάνηση της κοινής γνώμης σχετικά με τους 57 θανάτους επιχειρήθηκε και στα Τέμπη, αλλά και όσα δεν συνέβησαν από τις ηγεσίες του σιδηροδρόμου και του Υπουργείου Μεταφορών προκειμένου να μη φτάσουμε στη μοιραία 28η Φεβρουαρίου 2023.

Το απομαγνητοφωνημένο υλικό της Τροχαίας αρχίζει με την καταγραφή του περιστατικού για την ύπαρξη προβλήματος:

Καταγραφή από τηλεφωνική γραμμή Γραφείου Κίνησης Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας, 21/6/2022:
Ωρα κλήσης 6.08 π.μ. (σταθμάρχης Σ.Σ. Λάρισας Πίτσας Δήμος, με σταθμάρχη Σ.Σ. Βόλου Κατέρη Ευαγγελία, που την αποκαλεί με το όνομα «Βαγγελίτσα»)
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Καλημέρα, Βαγγελίτσα.
ΚΑΤΕΡΗ Ευ. (Βαγγελίτσα): Ελα, παιδί μου.
ΠΙΤΣΑΣ: Τι κάνεις;
ΚΑΤΕΡΗ: Καλά, είσαι;
ΠΙΤΣΑΣ: Βάλε 232, 06.20’ ακριβώς και βάλε ΑΣΙΔ 2+039 εκτός λειτουργίας.
ΚΑΤΕΡΗ: Ωραία.

Αφού αναφέρεται η ώρα του προβλήματος στη διάβαση νωρίς το πρωί και ότι το αυτόματο σύστημα είναι εκτός λειτουργίας, υπάρχει στις 07.26 επικοινωνία της Αστυνομίας Λάρισας με τον Πίτσα. Η Αστυνομία ενημερώνει για το πρόβλημα στη διάβαση «στην Κάρλας και Μεθωνίου, στα σχολεία, εκεί στη διάβαση, είναι μόνιμα κατεβασμένες οι μπάρες», με τον σταθμάρχη να διαβεβαιώνει πως «ναι, ναι, θα στείλουμε συνεργείο, μας είπε το τρένο μια, ναι».

Ο Πίτσας παίρνει έναν ηλεκτρολόγο για να επιληφθεί του θέματος, αλλά το πρόβλημα παραμένει και στις 11.56 ο σταθμάρχης επικοινωνεί με τη «Βαγγελίτσα» για να την ενημερώσει ότι «δώσε χαρτί για το 2+636, θα μείνει έτσι, έχει πρόβλημα». Ομως ήδη έχει αρχίσει να υπάρχει ασυνεννοησία για ποια ακριβώς διάβαση μιλάνε:

ΚΑΤΕΡΗ: Το άλλο που μου είπες το πρωί 2+0 τόσο.
ΠΙΤΣΑΣ: Αυτό είναι, ποιο είναι, αυτό δεν είναι;
ΚΑΤΕΡΗ: Το 2+0 τόσο μου είχες πει το πρωί.
ΠΙΤΣΑΣ: Αυτό είναι άλλο; Περίμενε λίγο.
ΚΑΤΕΡΗ: Αλλο το πρωί.
ΠΙΤΣΑΣ: Κάτι έκανε ο Μιχάλης λάθος, αυτό το 2+636, αυτό δώσε.
ΚΑΤΕΡΗ: Το 636;
ΠΙΤΣΑΣ: Ναι, ναι αυτό.

Η ενδοσυνεννόηση, όμως, συνέχισε να… πάσχει μετά της Βαγγελίτσας και του Πίτσα.
Στις 18.00 έχουν αλλάξει πια οι βάρδιες, αλλά η ενημέρωση για την προβληματική διάβαση δεν έχει μεταβιβαστεί από την πρωινή βάρδια. Σταθμάρχης στη Λάρισα είναι η Μαρία Δαράκη, η οποία νομίζει ότι η συγκεκριμένη διάβαση στη Λάρισα λειτουργεί με αυτόματο σύστημα.

Εκείνη την ώρα φαίνεται από το απομαγνητοφωνημένο υλικό ότι έχει διαδοχικές επικοινωνίες με την Αστυνομία, το ΕΚΑΒ Λάρισας, τον ρυθμιστή έλξης, την Πυροσβεστική και τον ρυθμιστή κυκλοφορίας Αθήνας. Η συνομιλία της σταθμάρχη με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας:

Ωρα κλήσης 06.11 μ.μ. (Ρυθμιστής κυκλοφορίας Αθήνας με σταθμάρχη Σ.Σ. Λαρίσης ΔΑΡΑΚΗ Μαρία, διάρκεια συνομιλίας 01.24’)
Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΠΑΡΑΤΙΘΕΤΑΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Ελα. Μαρία.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ελα… ένα συμβάν έχουμε.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Εχουμε συμβάν;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Στο χιλιομετρικό σημείο 2+636 αυτοκινητάμαξα που ερχόταν από Βόλο σε φυλασσόμενη διάβαση χτύπησε ένα αυτοκίνητο.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Φυλασσόμενη διάβαση… ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Τώρα δεν έχει έρθει ακόμη για να μου δώσει περισσότερα στοιχεία, μόλις έχουμε περισσότερα στοιχεία.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Μόλις έχω περισσότερα στοιχεία.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Εχουμε νεκρό;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Οχι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Κάτι τέτοιο άκουσα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Αλήθεια; Δεν μου είπαν τέτοιο πράγμα, αλλά περιμένω να μπει η αυτοκινητάμαξα μέσα στον σταθμό για να πάρω πληροφορίες να σας δώσω.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Αυτές τις πληροφορίες ποιος μας τις έδωσε;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ο μηχανοδηγός.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Ο 2+636.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Φυλασσόμενη με φύλακα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Οχι με φύλακα, με ηχοσήματα και δίφρακτα.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Δεν είναι φυλασσόμενη αυτή;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Οταν έχει ηχοσήματα και δίφρακτα είναι φυλασσόμενη.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Ετσι λέγεται;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Δεν λέγεται αυτόματη; Δεν κατεβαίνουν αυτά από μόνα τους;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Μόνα τους κατεβαίνουν, αλλά είναι…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: ΑΣΙΔ είναι, δεν είναι;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: ΑΣΙΔ.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Ναι, αυτό, αφύλακτη είναι… ΑΣΙΔ, εντάξει, ΟΚ. Αν έχεις νέα πάρε με, ναι;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι… ναι μόλις έχουμε, θα σε πάρω.

Λίγο αργότερα επικοινωνεί με την Δαράκη ο βραδινός σταθμάρχης Λάρισας Γιώργος Τρελλόπουλος. Από τον διάλογο προκύπτει ένα χάος για την αναζήτηση τι συνέβη. Αναζητούν τον μηχανοδηγό Μπαϊρακτάρη, προϊστάμενο αμαξοστοιχίας Κοντογεώργη κ.ά.

Ωρα κλήσης 06:27 μ.μ. (ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος, βραδινός σταθμάρχης Σ.Σ. Λάρισας με σταθμάρχη Σ.Σ. Λαρίσης ΔΑΡΑΚΗ Μαρία)
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Ελα, Μαίρη.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ορίστε.
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Ο Γιώργος είμαι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Ε, τι έγινε; Εγινε κανένα ατύχημα;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, χτύπησε το ΜΑΝ που ερχότανε το 2573 χτύπησε ένα αυτοκίνητο.
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Πού;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Στα σχολεία. Στη διάβαση στα σχολεία.
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Ααα, εκεί πέρα που τον είπα ότι δεν δουλεύει κιόλας.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, εν τω μεταξύ παίρνω τηλέφωνο για να μάθω αν υπάρχουν τραυματισμοί και τέτοια στον ΜΠΑΪΡΑΚΤΑΡΗ και δεν μου απαντάει. Ποιος… μήπως…
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Ναι το ξέρω.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: …ξέρεις ποιος ήτανε…
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Ο Κοντογεωργίου είναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ο Αλέκος ο Κοντογεωργίου ήτανε.
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Ναι, πάρε αυτόν.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Κάτσε, να πάρω αυτόν. Ναι, ναι.
ΤΡΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ.: Εντάξει έγινε, Μαίρη, έγινε.

Όργιο συγκάλυψης με μοντάζ στοιχείων

Μετά το αλαλούμ μεταξύ σταθμαρχών και όλων των εμπλεκομένων σχετικά με τη χαλασμένη διάβαση της Λάρισας, μπροστά σε σχολείο, με συνέπεια τον θάνατο ενός οδηγού, άρχισε η συγκάλυψη. Το γράψε-σβήσε και το μοντάζ στοιχείων, το οποίο τελικά αποκάλυψε το Προανακριτικό της Τροχαίας. Οι διάλογοι οδηγούν στο «κουκούλωμα» του θανάτου:

Ωρα κλήσης 07.27 μ.μ. (πρωινός σταθμάρχης Σ.Σ. Λάρισας ΠΙΤΣΑΣ Δήμος με σταθμάρχη Σ.Σ. Λάρισας ΔΑΡΑΚΗ Μαρία)

ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Μαρία.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ορίστε.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ελα ρε, ο Δήμος, τι κάνεις;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ελα ρε Δήμο… έχω σοκαριστεί, ρε συ.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Το ξέρω, μου ‘πε ο… Μιρής. Σε ποια διάβαση ήταν αυτή.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εεε… στο… στα σχολεία εδώ έξω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Αμάν! Αυτή δεν δούλευε η διάβαση. Εχεις δώσει υπόδειγμα;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Τι υπόδειγμα να δώσω;
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Οτι δεν δούλευε η διάβαση.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Γιατί… που… δεν μου το είπε κανείς εμένα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Μμμμ… το ξέχασα να στο πω εγώ.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εμ…
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ομπό… Το ‘χα γράψει εκεί πάνω στο… τέτοιο…
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Δεν είναι πουθενά γραμμένο.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Αλλά πες ότι πήρε από Βόλο. Δεν θα πήρε υπόδειγμα αυτός από τον Βόλο ότι δεν δουλεύει η διάβαση;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Πρέπει να πήρε υπόδειγμα. Ο Βόλος είναι κλειστός, ρε.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, ρε παιδάκι μου, αλλά το πρωί το δίνε η Βάη. Το δίναμε από το πρωί, ρε, σου λέω.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Α… το δίνατε από το πρωί;
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Τα χαρτιά από το πρωί, ναι. Εχουμε δηλώσει και βλάβη και τέτοια.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ααα δεν ξέρω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ελα να σου τα… κάτσε να σου πω πώς θα το πνίξουμε εκεί πέρα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Για πες πώς, πώς το κάνουμε.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ελα να σου πω.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Να γράψω…
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Κόψε…
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγώ το ένα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Κόψε ένα υπόδειγμα εσύ από το, στο 1001.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, ναι, ότι δεν λειτουργεί… η τάδε διάβαση.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, ρε παιδάκι μου, και κράτησέ το εκεί στη γωνία.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, το κρατάω εδώ.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Κράτησέ το εκεί και βλέπουμε τι θα κάνουμε. Εντάξει;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, δεν μου λες τώρα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ελα, πες μου.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Τον μηχανοδηγό και τον συνοδό τον πήρανε μέσα για ανάκριση.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγώ στοιχεία… από πού θα πάρω; Για να κάνω…
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Θα μας τα δώσουν αυτοί, ρε παιδί μου.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Αυτοί πρέπει να μας τα δώσουν.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εντάξει.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εντάξει;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Γιατί δεν μπορώ να κάνω τηλεγράφημα χωρίς στοιχεία.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, ρε παιδάκι μου, εντάξει, άσ’ το, θα το κάνουμε το πρωί.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ωραία, κόβω εγώ το υπόδειγμα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Κόψε εκεί… βάλ’ το στην άκρη και μη λες σε κανέναν εκεί πέρα να δούμε τι θα κάνουμε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Στο 2573 θα γράψω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Στο… ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Για 2573 ήταν.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Αυτό.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Για δες το φύλλο που σ’ έφερε, αυτό που σ’ έφερε από τον Βόλο ήτανε πάνω γραμμένο; Η διάβαση.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Κάτσε να το δω λίγο.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Για δες λίγο το φύλλο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, περίμενε να το δω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Το 2570 είναι μόνο.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Το 2570 είναι αυτό που στείλαν από τον Βόλο, είχε πάνω χαρτί από τον Βόλο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Το 1579.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, ήτανε… είχατε πάνω για τη διάβαση.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Κάτσε να το ψάξω, 1579…, έλα…
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Αυτό που ήρθε από Βόλο τώρα ποιο ήταν αυτό, ρε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Αυτό ήταν το 2570, ρε. Δεν με έφερε φύλλο για να δω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ααα, δεν έφερε φύλλο. Α, ερχόμενη από Βόλο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Α, ερχόταν από Βόλο, ερχότανε;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, ναι, ναι, ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Α εντάξει, απλώς να ξέρεις εσύ ότι… έχει η διάβαση ήταν χαλασμένη. Αυτό που θα φύγει κόψε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Α ναι, δεν το (ακατάληπτο).
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Αλλά αυτό που έρχεται από Βόλο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Δεν θα φύγει τώρα, θα γίνει με λεωφορεία.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, εντάξει, ρε παιδάκι μου, ό,τι και να γίνει.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εσύ να ξέρεις μόνο ότι ξέχασα να στο πω εγώ το μεσημέρι πάνω που έφυγα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εντάξει, εντάξει.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Α ερχόταν από Βόλο δηλαδή; Εντάξει, ε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Από Βόλο ερχόταν, δεν έφευγε από δω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ααα, εντάξει, ααα, ωραία, εντάξει, ωραία, γιατί εγώ τρόμαξα, εγώ νόμιζα…
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Το 25… 2573 ήταν.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Αα, εντάξει, α, γιατί ήταν από το πρωί η διάβαση χαλασμένη, γι’ αυτό σου λέω.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, δεν το ήξερα εγώ.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ναι, το ξέρω εσύ… έχε τον νου σου τώρα και κόψε και το άλλο φερ’ ειπείν αν γίνει με τρένο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, αν γίνει με τρένο, ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Αν γίνει με τρένο, ναι. Εντάξει, άρα δεν έχουμε πρόβλημα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Αλλά θα γίνει με λεωφορεία, γιατί το τρένο είναι στη γραμμή ακόμα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εντάξει, εντάξει, εμείς η διάβαση… εντάξει. Εγώ νόμιζα ότι έφυγε από σένα. Πω πω!
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Οχι, δεν έφυγε από μένα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ω ρε, ευτυχώς, εντάξει.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ερχόταν από Βόλο.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ωραία, ωραία, εσύ εντάξει… κάνε μαμούνα εκεί πέρα απλώς, αφού δεν έφυγε από σένα δεν έχουμε πρόβλημα. Εντάξει, έγινε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Θες να κόψω, θες να κόψω;
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Τι να κόψεις; Γιατί εμείς… δεν έχουμε από τον Βόλο, αφού δίνεται από τον Βόλο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εντάξει.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Απ’ το πρωί το δίναμε εμείς, δεν έχουμε θέμα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εντάξει, έγινε.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Οπότε εσύ δεν έκοψες μόνο από… θα κόψεις το 2570.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εσύ δεν έκοψες μόνο στο 257… εε 72 δεν έκοψες.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Να κόψω τώρα;
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Για το 2572;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Κόψε ένα, αλλά δεν παίζει ρόλο, αφού έφυγε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Το 2572 έφυγε, ρε, πήγε Βόλο αυτό.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εφυγε, πήγε στον Βόλο, δεν είχαμε θέμα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι… όχι… το 2573 έγινε η ζημιά.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ωραία, οπότε δεν έχουμε πρόβλημα εμείς, εντάξει, ωραία.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Οχι γίνεται, τα υπόλοιπα θα γίνουν με λεωφορείο.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Ωραία, εντάξει, απλώς να ξέρεις και συ ότι είναι χαλασμένη, ξέχασα να σου πω εγώ όταν έφυγα…
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εντάξει, έγινε.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: …η διάβαση εντάξει;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγινε… έγινε.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εγινε… έγινε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγινε.

Ωρα κλήσης 07.32 μ.μ. (πρωινός σταθμάρχης Σ.Σ. Λάρισας Πίτσας Δήμος με σταθμάρχη Σ.Σ. Λάρισας Δαράκη Μαρία)
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Μαρία.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ελα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Κόψε υπόδειγμα και βάλε σε όλα τα υπόλοιπα φύλλα πορείας εκεί που έχεις φτιάξει εσύ.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, για τα αυριανά.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Οχι για τα αυριανά. Αυτά που έχεις φτιάξει, ρε παιδάκι μου, τέλος πάντων που φτιάχνεις για το απόγευμα, τι φτιάχνουμε δεν θυμάμαι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγώ για αύριο το απόγευμα φτιάχνω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εσύ φτιάχνεις για αύριο το απόγευμα;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι… Στα υπόλοιπα όμως που είναι εδώ πέρα εγώ θα βάλω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Βάλε μπράβο που είναι εκεί πέρα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, κατάλαβα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Βάλε για χτες το βράδυ, ναι, κατάλαβες; Φτιάξε και βάλε εκεί πέρα… εντάξει; Να καλυφθούμε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, θα βάλω σε αυτά που έχεις θα βάλω.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Εντάξει; Εχω γράψει εκεί, έχω γράψει εκεί πάνω στο… στο βιβλίο, αλλά γύρισα τη σελίδα και είναι από την κάτω μεριά, ρε. Γύρνα το βιβλίο να δεις ανάποδα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Α.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Του Βόλου, εκεί που γράφουμε του Βόλου.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ααα.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Το ‘χω γράψει από κάτω και γύρισα, είναι γραμμένο, είδες;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, ναι, ναι. Α να σε πάρει η ευχή να σε πάρει. 
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Είναι γραμμένο… στα σχόλια (ακατάληπτο).
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εκεί που το ‘κρυψες.
ΠΙΤΣΑΣ Δ.: Και είδες γύρισα το ίδιο, τελείωσε τέτοιο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Λοιπόν, πάω να τα γράψω εγώ τα σημερινά όλα.

(πάνω) Δείγμα της πλαστογραφίας – (κάτω) Ο Κωνσταντίνος-Τότιλα Μπούμπα, οδηγός του αυτοκινήτου που συγκρούστηκε με το τρένο στην ισόπεδη διάβαση «2+636» της γραμμής Λάρισας – Βόλου και σκοτώθηκε ακαριαία

Ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε δείχνει, με έναν πρωτόγονο τρόπο, να μην έχει διάθεση ούτε την ώρα του δυστυχήματος να επιβεβαιώσει κι ενώ έχει πεθάνει άνθρωπος. Φτάνει να πει: «Ναι, βέβαια, πέθανε αυτός, σκοτώθηκε, να πούμε»:

Ωρα κλήσης 06:30′ μ.μ. (σταθμάρχης Σ.Σ. Λάρισας ΔΑΡΑΚΗ Μαρία με προϊστάμενο της υπ’ αριθμόν 2573 αμαξοστοιχίας, ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Αλέξανδρο).
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ελα, Αλέκο.
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Ελα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Πες… πες μου λίγο τι ώρα έγινε το συμβάν, γιατί με ρωτάει ο ρυθμιστής…
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Τι ώρα ήταν, μωρέ; Ποιος θυμάται ώρες τώρα, μωρέ Μαρία, ώρα. Τέλος πάντων, τι ώρα ήταν; Τι ώρα μπαίναμε μέσα… Λίγο πριν μπούμε μέσα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Λίγο πριν μπείτε…
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α: Και επτά (7).
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Και οκτώ (8) ήταν.
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α: Και επτά (7) και οκτώ (8), κάπου εκεί.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, έξι (6).
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Και επτά (7) και οκτώ (8).
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Μηδέν (0) έξι (6).
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Εκείνη την ώρα, εκείνη την ώρα μπαίναμε, να πούμε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Πες μου λίγο, έχουμε… έχουμε θύματα;
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Ναι, βέβαια, πέθανε αυτός, σκοτώθηκε, να πούμε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ακαριαίο, ε;
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Αυτός που ήταν στο αμάξι, ε, ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εχουμε επιβάτη, κανένας τραυματίας;
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Οχι, όχι, κανένας, τίποτε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ζημιά μεγάλη στο ΜΑΝ;
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Ε… στο… το… δεν πήγαμε να δούμε στο ΜΑΝ, γιατί μας έχει εδώ η Αστυνομία, να πούμε, στο συμβάν. Το ΜΑΝ είναι περίπου 100-150 μέτρα από το συμβάν.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ωραία, έγινε.
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Ναι, ναι.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγινε, σε ευχαριστώ.
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Α, αυτά προς το παρόν, θα δούμε τώρα τι άλλο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγινε, σε ευχαριστώ.
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Εντάξει. Μαρία.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγινε.
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.: Γεια, γεια.

Αν και η ώρα έχει φτάσει 18.30, η Δαράκη ακόμα δεν γνωρίζει ότι η διάβαση δεν λειτουργούσε αυτόματα. Και λέει στον διάλογο με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας ότι η διάβαση δούλευε και ηχητικά:

ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Η διάβαση δούλευε, αυτό μας νοιάζει.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Η διάβαση δούλευε, ναι, και ηχητικά…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Και αυτός παραβίασε;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, ναι, το παραβίασε.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛ.: Εντάξει, ρε Μαρία.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Εγινε.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This