«Το 52% των θανάτων από τροχαία σημειώθηκε σε επαρχιακούς δρόμους»

Προβληματίζει επίσης ο αριθμός των ποδηλατών που σκοτώνονται

Must Read

Τα στατιστικά που αποτυπώνουν την μαύρη αλήθεια για τις χαμένες ζωές στους δρόμους. Και δη τους επαρχιακούς…

Σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από την ΕΕ, το 52% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σημειώθηκε σε επαρχιακούς δρόμους, έναντι 38% σε αστικές περιοχές και 9% σε αυτοκινητoδρόμους, το 2022.

Αυτό που προβληματίζει ιδιαίτερα επίσης είναι ο αριθμός των ποδηλατών που σκοτώνονται στους δρόμους, καθώς είναι η μόνη ομάδα χρηστών του οδικού δικτύου που δεν έχει σημειωθεί σημαντική μείωση των θανάτων την τελευταία δεκαετία.

Τούτο συμβαίνει λόγω της έλλειψης κατάλληλων υποδομών και της μη ασφαλούς συμπεριφοράς όλων των χρηστών του οδικού δικτύου, με παράγοντες που επηρεάζουν να είναι η υπερβολική ταχύτητα, η διάσπαση της προσοχής και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών.

Οι άνδρες ευθύνονταν για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία (77%). Τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς αντιπροσώπευαν το 29% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ αντιπροσωπεύουν το 21% του πληθυσμού. Οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αντιπροσώπευαν το 12% των θανάτων από τροχαία, αλλά το 7% του πληθυσμού. Οι επιβάτες αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 45% του συνόλου των θανάτων, ενώ οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 18%, οι χρήστες μηχανοκίνητων δίκυκλων το 19% και οι ποδηλάτες το 10%.

Η Επιτροπή δημοσίευσε ότι πέρσι σκοτώθηκαν περίπου 20.400 άτομα σε τροχαία στην ΕΕ, ποσοστό που συνιστά μικρή μείωση κατά 1%, σε σχέση με το 2022. Παρά την σχετική μείωση από το 2019, λίγα κράτη μέλη βρίσκονται κοντά στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ και του ΟΗΕ για μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, έως το 2030.

Στην ΕΕ οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2023 μειώθηκαν κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Υπήρξαν συνολικά 2.360 λιγότεροι θάνατοι σε σύγκριση με το 2019. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία έχει μειωθεί ελάχιστα στην Ισπανία, την Γαλλία και την Ιταλία, ενώ έχει αυξηθεί σε Ιρλανδία, Λετονία, Σλοβακία και Σουηδία.

Αντίθετα, την τελευταία τετραετία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Ουγγαρία και Πολωνία βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου μείωσης κατά 50% των θανάτων από τροχαία, έως το 2030.

Οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (22 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) και στη Δανία (27/εκατομμύριο). Η Βουλγαρία (82/ εκατομμύριο) και η Ρουμανία (81/εκατομμύριο) ανέφεραν τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων το 2023, ενώ ο μ. ό. της ΕΕ ήταν 46 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This