Παραδοχή χωρίς συγγνώμη από το υπουργείο Παιδείας για τα λάθη στις εξετάσεις των Πρότυπων Γυμνασίων

Αστοχίες στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Must Read

Μεγάλη αναταραχή προκλήθηκε για τα λάθη και τις αστοχίες στις εξετάσεις της Νεοελληνικής Γλώσσας για τα Πρότυπα Γυμνάσια, έπειτα από σωρεία καταγγελιών εκπαιδευτικών και γονέων. Το υπουργείο Παιδείας μέσω της αρμόδιας Διοικούσας Επιτροπής αναγκάστηκε να παραδεχθεί τις «τρύπες» στα θέματα, χωρίς ωστόσο να ζητήσει συγγνώμη για την ταλαιπωρία.

Οι διευκρινίσεις της Επιτροπής του υπουργείου Παιδείας

Οι ερωτήσεις τέσσερα (4), δέκα (10), ένδεκα (11), είκοσι (20) και είκοσι πέντε (25) είναι διατυπωμένες ορθά και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ως προς τη σαφήνειά τους.

  • Στην ερώτηση τέσσερα (4) ζητείται η σημασιολογική διάκριση των προτεινόμενων ρημάτων που δεν επηρεάζεται από τον γραμματικό τύπο.

Ο τύπος οριστικής αορίστου «κατάργησε» είναι δόκιμος στα νέα ελληνικά.

  • Στην ερώτηση δέκα (10) ζητήθηκε συνώνυμο της λέξης «συμβολή» έτσι όπως αυτή εμφανίζεται στη ροή του κειμένου.

Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, αποφασιστική ήταν η «βοήθεια» του Βικέλα, δηλαδή η συνεισφορά του στην αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων.

  • Στην ερώτηση ένδεκα (11) ζητείται ποια από τις διαθέσιμες επιλογές δε δηλώνει σκοπό στο πλαίσιο των συμφραζομένων του κειμένου.

Ορθή απάντηση είναι η επιλογή «Δ.», που είναι βουλητική πρόταση. Οι βουλητικές προτάσεις διακρίνονται από τις τελικές και δεν εκφράζουν σκοπό.

  • Στην ερώτηση είκοσι (20) δε ζητήθηκε σημασιολογική διάκριση μεταξύ των ρημάτων χαιρετώ και χαιρετίζω.

Στην ερώτηση δόθηκε ο τύπος «χαιρετούσαν», που σύμφωνα με τη σχολική γραμματική ανήκει στη δεύτερη συζυγία και έχει τύπο συνοπτικής προστακτικής «χαιρετήστε», ενώ ο τύπος «χαιρετίστε» ανήκει μόνο σε ρήμα πρώτης συζυγίας.

  • Στην ερώτηση είκοσι πέντε (25) η ορθή απάντηση είναι η «Γ.».

Η εικόνα υπάρχει μέσα στην πρόταση που δόθηκε και διδάσκεται τόσο στο σχολικό βιβλίο της γλώσσας της Στ’ Δημοτικού όσο και στο ανθολόγιο της λογοτεχνίας (ενδεικτικά: Γιάννης Ρίτσος, “Πρωινό άστρο”, ερώτηση 1 στο Ανθολόγιο- ενότητα 3 σχολικού βιβλίου γλώσσας Στ’ Δημοτικού, Γιάννης Ρίτσος, “Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία”, ερώτηση 2).

Η διατυπωθείσα άποψη ότι η εικόνα δεν αποτελεί σχήμα λόγου αποκλείει την επιλογή «Δ.» ως ορθή απάντηση.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Στερείτε την επιτυχία σε παιδιά που απάντησαν σωστά σε αυτές τις τρεις ερωτήσεις και δαπάνησαν χρόνο για να τις βρουν, εις βάρος άλλων ερωτήσεων.
    Θα κινηθούμε νομικά ώστε να προστατεύσουμε το έννομο συμφέρον μας.

  2. Στερείτε την επιτυχία σε παιδιά που απάντησαν σωστά σε αυτές τις τρεις ερωτήσεις και δαπάνησαν χρόνο για να τις βρουν, εις βάρος άλλων ερωτήσεων.
    Είναι προφανές ότι άμεσα θα κινηθούμε νομικά ώστε να προστατεύσουμε το έννομο συμφέρον μας.

  3. Δεν υπάρχει παραδοχή αφού τα λάθη είναι περισσότερα,απλά αυτά που ακύρωσαν ήταν κραυγαλέα και αναγκάστηκαν να τα κάψουν. Ρωτήστε,κάντε έρευνα μήπως γίνει κάτι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This