Λόγω κορωνοϊού οι Έλληνες μαγειρεύουμε περισσότερο, νηστεύουμε λιγότερο και τρεφόμαστε… χειρότερα!

Must Read

Μαζί με τον κορωνοϊό «μεταλλάσσονται» και οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνάς Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Με βάση την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο 25-27 Μαρτίου σε δείγμα 1.050 ατόμων, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, κατόπιν της εμφάνισης του ιού Covid-19 και στη χώρα μας, περίπου 4 στους 10 καταναλωτές απάντησαν πως αγοράζουν προϊόντα και για άλλους, εκτός από το ίδιο το νοικοκυριό τους.

Ποσοστό 39% αγοράζει για άλλα συγγενικά πρόσωπα, όπως, π.χ., γονείς, προκειμένου να προστατευθούν από την έκθεση τους σε κίνδυνο, ενώ ένα ποσοστό 8% δηλώνει ότι αγοράζει για άλλους τρίτους, όπως, π.χ., γείτονες.

Δραστικά, εξάλλου, έχουν επηρεαστεί και οι λόγοι επίσκεψης στο σούπερ μάρκετ, καθώς, σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της μέτρησης του ΙΕΛΚΑ το Δεκέμβριο του 2019, παρουσιάζουν μείωση σχεδόν όλοι οι δευτερεύοντες λόγοι επίσκεψης: για προσφορές (-27%), για βόλτα (-22%), για αγορά έτοιμου φαγητού (-8%) και για το φαγητό της ίδιας ημέρας (-9%).

Αντίθετα, παρουσιάζουν αύξηση η πιο «μακροχρόνια» επιλογή των εβδομαδιαίων αγορών/προμηθειών (από 74% σε 85%) και η πιο «έκτακτη» επιλογή της έλλειψης κάποιου προϊόντος (από 46% σε 57%). Οι δύο τελευταίοι λόγοι επίσκεψης, αποτελούν, πλέον, και τις κυρίαρχες αιτίες για έξοδο προς το σούπερ μάρκετ, με τα πιο υψηλά ποσοστά.

Αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες

Παράλληλα, στην έρευνα καταγράφονται τα πρώτα σημάδια αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων. Συγκεκριμένα, ποσοστό 49% του κοινού δηλώνει ότι μαγειρεύει περισσότερο, έναντι 29% που δηλώνει ότι μαγειρεύει λιγότερο, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 44% της προηγούμενης εβδομάδας.
Η εξέλιξη αυτή είναι αναμενόμενη, λόγω της μείωσης της αγοράς της εστίασης.

Παρότι, επίσης, η αύξηση της μαγειρικής σχετίζεται, κατά κανόνα, με πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες κάτι τέτοιο δεν απεικονίζεται στα δεδομένα, καθώς μόλις το 23% δηλώνει ότι τρέφεται πιο υγιεινά σε σχέση με πριν από την κρίση του κορωνοϊού, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 34% της προηγούμενης μέτρησης.
Η τάση αυτή αποδίδεται στην μακροχρόνια παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι, η οποία αυξάνει τον αριθμό των γευμάτων, την κατανάλωση θερμίδων, αλλά και ζάχαρης, σε συνδυασμό, μάλιστα, με μειωμένη σωματική άσκηση.

Τέλος, σημαντική διαφοροποίηση καταγράφεται στις διατροφικές συνήθειες νηστείας το 2020, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα, το 27% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα νηστέψει φέτος, έναντι 24% τα προηγούμενα χρόνια. Το 14% μόνο συγκεκριμένες ημέρες, έναντι 12% τα προηγούμενα χρόνια. Το 52% θα νηστέψει τη Μεγάλη εβδομάδα έναντι 54% τα προηγούμενα χρόνια και το 8% όλη τη σαρακοστή έναντι 10% τα προηγούμενα χρόνια.

Οι μέσες ημέρες νηστείας, επομένως, αναμένεται να είναι μειωμένες κατά 13%, από 8,3 ημέρες τα προηγούμενα χρόνια σε 7,2 το 2020. Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 56-65 ετών.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This