Τετάρτη 23/6/2021

Πέντε οι διεκδικητές για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β»

Πέντε είναι τα σχήματα που διεκδικούν το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β», με τους Αμερικανούς να εκδηλώνουν ενδιαφέρον και για την Καβάλα, μετά το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στο διαγωνισμό ξανακατεβαίνουν η ΟΛΘ Α.Ε. , η QUINTANA, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, GOLD AIR.

Όπως αποδεικνύεται πολλοί από τους υποψήφιους επενδυτές βλέπουν «πακέτο» τα δύο αυτά βορειοελλαδικά λιμάνια, καθώς παρουσιάζουν προοπτική αναπτυξιακή, ενεργειακό μέλλον στην προοπτική δημιουργίας και της ΥΑΦΑ Νότιας Καβάλας, ενώ βρίσκονται σε πλεονεκτικές θέσεις για τη δημιουργία κόμβων διαμεταφορών – logistics.

Στην Καβάλα υπάρχει και «τοπικό» επενδυτικό ενδιαφέρον με τις νέες υποψηφιότητες , δηλαδή των ΙΜΕRYS AE, PFIC LTD, όπως και της IMG, εταιρείες βιομηχανικές, η πρώτη του κλάδου των ορυκτών και η δεύτερη των λιπασμάτων, ενώ η IMG παράγει τεχνητά πετρώματα.

Υπενθυμίζεται ότι το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας παραχωρείται, ενώ στην περίπτωση εκείνου της Αλεξανδρούπολης, πωλείται το 67% των μετοχών της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι εξής :

  1. PFIC LTD, εταιρεία με έδρα την Κύπρο, και υποκατάστημα στην Ελλάδα, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή σύνθετων λιπασμάτων και χημικών
  2. QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT, ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών
  3. ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ IMERYS AE, GOLDAIR CARGO & I.M.G., κορυφαία εταιρεία βιομηχανικών λύσεων βασισμένων στα ορυκτά, προσφέροντας εξειδικευμένες λύσεις, στους πελάτες του
  4. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ένας μεγάλος ελληνικός Όμιλος, με δραστηριότητες στους τομείς των υποδομών, παραγωγής, προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας από θερμικές πηγές και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
  5. ΟΛΘ Α.Ε., ένας ελληνικός οργανισμός διαχείρισης του λιμένα ο οποίος βρίσκεται στην πόλη της Θεσσαλονίκης, το μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας, βάσει συμφωνίας παραχώρησης με την Ελληνική Δημοκρατία

Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).

Υπενθυμίζεται ότι η υπο-παραχώρησης περιλαμβάνει τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ., μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ., τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη, την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.

Η διάρκεια της υπο-παραχώρησης θα είναι για 40 έτη.

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ