Τον χαρακτηρισμό «χάρτινες τίγρεις» κατά των Ηνωμένων Πολιτειών επανέλαβε σήμερα, Παρασκευή 1η Μαΐου, ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν Μοτζταμπά Χαμενεΐ, υποστηρίζοντας πως οι Αμερικανοί δεν μπορούν να προστατεύσουν τις βάσεις τους στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
«Οι “χάρτινες τίγρεις” της Αμερικής δεν μπορούν να υπερασπιστούν ούτε τις δικές τους βάσεις, πώς λοιπόν θα προστατεύσουν τους Αμερικανούς “θαυμαστές” τους στην περιοχή;», δήλωσε ο Χαμενεΐ σε ανάρτησή του στο X, την ώρα που οι ΗΠΑ συνεχίζουν τον αποκλεισμό των ιρανικών λιμανιών εν μέσω της σύγκρουσης, με τις εντάσεις να συνεχίζουν να φουντώνουν στα Στενά του Ορμούζ.
Σε ξεχωριστή ανάρτηση, εξάλλου, ο ίδιος σημείωσε πως «ο Περσικός Κόλπος είναι μια ευλογία που ξεπερνά μια απλή έκταση γαλάζιων νερών. Είναι μέρος της ταυτότητας και του πολιτισμού μας, ένα σημείο σύνδεσης μεταξύ των εθνών και ένα ζωτικό μονοπάτι για την παγκόσμια οικονομία».
Νέα προειδοποίηση προς τις ΗΠΑ
Χθες, Πέμπτη 30 Απριλίου, ανήμερα της Εθνικής Ημέρας του Περσικού Κόλπου, ο ανώτατος θρησκευτικός ηγέτης του Ιράν εξέδωσε νέα προειδοποίηση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, υποστηρίζοντας ότι διαμορφώνεται ένα «νέο κεφάλαιο» για τον Κόλπο και τα επίμαχα Στενά.
Υποστήριξε δε ότι η Τεχεράνη θα εξασφαλίσει την περιοχή του Κόλπου και θα εξαλείψει «τις καταχρήσεις του εχθρού στην περιοχή». «Η παρουσία των Αμερικανών είναι ο σημαντικότερος λόγος ανασφάλειας στην περιοχή», κατέληξε.







