Σύμφωνα με το Πρακτορείο Ειδήσεων Fars το οποίο επικαλείται βρετανικό ΜΜΕ, μια μεγάλη εταιρεία πετρελαίου είπε ότι δεν θα χρησιμοποιούσε δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία για φόρτωση στη Μέση Ανατολή (Δυτική Ασία) μετά την κατάσχεση δύο ελληνικών τάνκερ από το Ιράν.
Η εταιρεία ανησυχεί ότι εάν τα πλοία υπό ελληνική σημαία επιχειρήσουν να φορτώσουν, θα αντιμετώπιζαν τη μοίρα των δεξαμενόπλοιων που κατασχέθηκαν από το Ιράν, ανέφερε το Fars επικαλούμενο πηγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το ναυτικό των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης (IRGC ) κατέλαβε δύο ελληνικά τάνκερ την περασμένη Παρασκευή (26 Ιουνίου) για «παραβιάσεις», όπως υποστήριξαν, στα ύδατα του Περσικού Κόλπου.
Τα δύο ελληνικά τάνκερ που κατασχέθηκαν είναι το Prudent Warrior και το Delta Poseidon. Το ένα από τα δεξαμενόπλοια κατασχέθηκε κοντά στο Assaluyeh και το άλλο κοντά στο Bandar Lengeh κοντά στο νησί Hindurabi.
Σύμφωνα μάλιστα με το TankerTrackers, εντοπίστηκε σήμερα και η θέση των δύο ελληνικών τάνκερ, όπως ενημέρωσε η υπηρεσία μέσω twitter.
BREAKING: We have now once again located the hijacked Greek Suezmax tanker, DELTA POSEIDON (9468671). She is being held north of Larak Island at 26.91895° N, 56.38144° E. pic.twitter.com/TqE6rEZlH8
— TankerTrackers.com, Inc. (@TankerTrackers) June 2, 2022
Τα ποσοστά ναυτιλιακών υπηρεσιών αυξάνονται καθώς κλιμακώνονται οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι ναυτιλιακές εταιρείες χρεώνουν επιπλέον για την αποστολή των πλοίων τους σε επικίνδυνες περιοχές.
Ωστόσο, ενημερωμένες πηγές ανέφεραν στη Μέση Ανατολή ότι ο ρυθμός των ναυτιλιακών υπηρεσιών δεν έχει αυξηθεί σημαντικά και η τιμή των ασφαλιστικών υπηρεσιών παρέμεινε σταθερή από τότε που το Ιράν κατέλαβε τα ελληνικά τάνκερ.
Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, εξακολουθεί να υπάρχει πιθανότητα η δράση του Ιράν να έχει οικονομικές συνέπειες, καθώς περίπου το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ελέγχεται από Έλληνες πλοιοκτήτες.
*φωτογραφία αρχείου
Διαβάστε ακόμα: