Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021

Η ώρα της αλήθειας για τα 20 εκατομμύρια € της λίστας Πέτσα

Το Newsbreak.gr απαιτεί εξηγήσεις από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο και τον υπουργό Υγείας για το νέο διαφημιστικό κονδύλι 18,5 εκατ. Ευρώ

Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης μπαίνει το “δώρο” 20 εκατομμυρίων ευρώ της κυβέρνησης προς μέσα μαζικής ενημέρωσης με αδιαφανείς διαδικασίες, για τις διαφημιστικές καμπάνιες “Μένουμε σπίτι” και “Μένουμε ασφαλείς”.

Την ερχόμενη Τετάρτη 13 Ιανουαρίου συζητείται ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων η Αίτηση Επίδειξης Εγγράφων του Newsbreak.gr κατά της εταιρείας «INITIATIVE MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία είχε αναλάβει εν τοις πράγμασι με απευθείας ανάθεση τις διαφημιστικές εκστρατείες “Μένουμε σπίτι” και “Μένουμε ασφαλείς”.

Η δημόσια σύμβαση είχε καταρτιστεί ανάμεσα στην εν λόγω εταιρεία και τον τέως υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, διανέμοντας ποσό ύψους 20.000.000 ευρώ.

Το newsbreak.gr ζητά εξηγήσεις από τη διαφημιστική εταιρεία που διαχειρίστηκε το ποσό-μαμούθ για τον τρόπο διανομής και τον αποκλεισμό σωρείας μέσων ενημέρωσης.

Όπως επισημαίνεται στην αίτηση, “η συνοπτική διαδικασία απευθείας ανάθεσης ήγειρε ερωτήματα και ζητήματα παράβασης της αρχής του ανταγωνισμού και της αρχής της ίσης μεταχείρισης”.

Με την αίτηση που κατατέθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών, ζητείται από την διαφημιστική εταιρεία η χορήγηση στοιχείων και εγγράφων, αναφορικά με τον τρόπο διανομής (αλγόριθμοι – δείκτες), βάσει των οποίων έγινε η αντιστοίχιση μεταξύ μέσου και χρηματικού ποσού, καθώς και ο τρόπος αποκλεισμού μερίδας μέσων από την λίστα χορήγησης κρατικής επιχορήγησης.

Οι παραπάνω εκδοτικές εταιρείες έχουν έννομο συμφέρον, καθώς αποκλείστηκαν από τα κονδύλια που διένειμε η κυβέρνηση προς φιλικά και όχι μόνο μέσα ενημέρωσης.

Εξηγήσεις από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο και τον Υπουργό Υγείας για τη νέα διαφημιστική καμπάνια

Με την ευκαιρία συζήτησης της αίτησης στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών αλλά και νέα διαφημιστική καμπάνια ύψους 18.500.000 ευρώ που υπογράφηκε στις 24 Δεκεμβρίου 2020 από τον υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια, με σκοπό την «παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας των πολιτών για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορονοϊού Covid – 19», ο πληρεξούσιος δικηγόρος των ιδιοκτητριών εταιρειών των έξι εφημερίδων και των τεσσάρων ενημερωτικώνsite, Βασίλειος Καπερνάρος, κατέθεσε αίτηση προς το νέο υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικό εκπρόσωπο Χρήστο Ταραντίλη και τον υπουργό Υγείας Β. Κικίλια με την οποία ζητά να ενημερωθούν εγγράφως και βάσει συγκεκριμένων στοιχείων, για τον τρόπο βάσει του οποίου θα επιλεγεί η εταιρεία που θα διανείμει το χρηματικό ποσό προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την προβολή της εκστρατείας προώθησης του εμβολιασμού.

Στην αίτηση ο κ. Καπερνάρος τονίζει πως με την εν λόγω Υπουργική απόφαση δεν είναι απολύτως σαφείς οι όροι και οι προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα διανεμηθεί το υπέρογκο χρηματικό ποσό των 18.500.000 ευρώ, αφού αοριστολογικώς η Υπουργική απόφαση αναφέρει ότι θα πραγματοποιηθεί: «με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κ.ο.κ ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικό τρόπο».

Για το λόγο αυτό ζητά να γνωστοποιηθούν τα κατωτέρω στοιχεία αλλά και περαιτέρω διευκρινιστικές πληροφορίες, για τον τρόπο βάσει του οποίου θα επιλεγεί η εταιρεία που θα διανείμει το χρηματικό ποσό, ύψους 18.500.000 ευρώ, προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την προβολή της εκστρατείας για την προώθηση του εμβολιασμού κατά του COVID-19.

Ειδικότερα:

Θα ακολουθηθεί η τακτική της απευθείας ανάθεσης σε εταιρεία ή θα προκηρυχθεί δημόσιος διαγωνισμός;
Σε κάθε περίπτωση, αν και πάλι ακολουθηθεί η συνοπτική τακτική της απευθείας ανάθεσης, σε ποια εταιρεία έχετε καταλήξει για την ανάληψη του έργου;
Σε περίπτωση που επιλεγεί η διαδικασία της ανάθεσης μέσω δημοσίου διαγωνισμού, με βάση ποια κριτήρια θα επιλεγεί η ανάδοχος εταιρεία;
Στην αίτηση ζητείται από τους δύο υπουργούς να χορηγηθούν στοιχεία, αναφορικά με τον τρόπο βάσει του οποίου θα διανεμηθούν τα χρηματικά ποσά στα αντίστοιχα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και για το αν θα υπάρξει διαδικασία αποκλεισμού μέσων, και αν ναι, βάσει ποιων κριτηρίων.

Τα παραπάνω στοιχεία τα ζητά ο πληρεξούσιος δικηγόρος των ιδιοκτητριών εταιρειών των έξι εφημερίδων και των τεσσάρων site προκειμένου να ταχρησιμοποιήσει ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, κατά την εκδίκαση της Αίτησης Ασφαλιστικών Μέτρων, κατά της εταιρείας «INITIATIVE MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» που διαχειρίστηκε τα 20 εκατομμύρια ευρώ των διαφημιστικών εκστρατειών “Μένουμε σπίτι” και “Μένουμε ασφαλείς”.

Στην αίτηση προς τους δύο υπουργούς αναφέρεται σχετικά:

“Επειδή, η απευθείας ανάθεση για διανομή της κρατικής επιχορήγησης ήγειρε ζητήματα και δημιούργησε τις χείριστες εντυπώσεις αναφορικά με την σωστή διαχείριση των χρημάτων των Ελλήνων φορολογουμένων πολιτών,

Επειδή, οι αιτούσες εταιρείες υπέστησαν μεγάλη βλάβη από την διανομή της κρατικής επιχορήγησης για την προώθηση της εκστρατείας «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ» & «ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ», γεγονός που μας καθιστά επιφυλακτικούς και ανασφαλείς αναφορικά με την νέα αυτή εκστρατεία, περί εμβολιασμού.

Επειδή, διατηρούμε απόλυτο έννομο συμφέρον για την χορήγηση των αιτουμένων στοιχείων, στο πλαίσιο της διαφύλαξης των εννόμων δικαιωμάτων μας και προστασίας των εταιρικών μας συμφερόντων.

Επειδή, τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων πολιτών πρέπει να αξιοποιούνται με απόλυτη διαφάνεια και αξιοκρατία, μακριά από πελατειακές σχέσεις και κομματικές συμπαιγνίες,

Αιτούμαστε την χορήγηση των ως άνω στοιχείων, το συντομότερο δυνατόν, λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία της εκδίκασης της Αίτησης Ασφαλιστικών Μέτρων, ήτοι την 13/1/2021”.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ