Σε υπόθεση δεκαπέντε λεπτών αναμένεται να μετατραπεί η διαδικασία της συμπλήρωσης αλλά και της υποβολής δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη χρήση της πλατφόρμας, myProperty της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κατά μέσο όρο, ο χρόνος, που χρειάστηκαν οι συμβολαιογράφοι, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε ψηφιακές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 15 λεπτά.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, εν μέσω πανδημίας, οι Εφορίες όλης της χώρας – που λειτουργούν με το μισό σχεδόν προσωπικό ημερησίως, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας – διεκπεραίωσαν ίδιο αριθμό δηλώσεων μεταβιβάσεων, γονικών παροχών και κληρονομιών, σε σχέση με το 2019 (περίπου 53.000).
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, με τις διαδικασίες, που θεσπίστηκαν μέσα στην πανδημία για την προστασία και διευκόλυνση των φορολογουμένων, ο χρόνος διεκπεραίωσης ανά υπάλληλο μειώθηκε στο μισό.
Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες των ΔΟΥ, εκκρεμούν περί τις 6.500 δηλώσεις, που έχουν αποσταλεί ταχυδρομικά ή με mail, εκ των οποίων περί τις 5.000 αφορούν σε μεταβιβάσεις.
Αυτά είναι τα οφέλη από την ψηφιακή ολοκλήρωση
- Για τους φορολογουμένους και τους συμβολαιογράφους, αφού αποφεύγουν τις επισκέψεις στις εφορίες, μειώνοντας την έκθεσή τους σε δημόσιους χώρους εν μέσω της πανδημίας, αλλά και εξοικονομώντας σημαντικό χρόνο
- Για την ΑΑΔΕ, δεδομένου ότι μπορεί να αξιοποιεί το μειωμένο της, λόγω κορωνοϊού, προσωπικό στην εξυπηρέτηση άλλων συναλλαγών με τους πολίτες