Ο Πρωθυπουργός του «δεν ήξερα», βάζει και «προσωπικό στοίχημα» για τον σιδηρόδρομο

Φταίει το... «βαθύ κράτος του αναχρονισμού» για τα προβλήματα - Ανακοινώσεις το απόγευμα (17:00) για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων

Must Read

Σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου έγινε νωρίτερα σήμερα, με τους εκπροσώπους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train και αντικείμενο την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, μετά την τραγωδία των Τεμπών και το τσουνάμι αποκαλύψεων για το μπάχαλο που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στη διάρκεια της σύσκεψης, όπως έγινε γνωστό από την κυβερνητική πλευρά, συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας, η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της σύμβασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, η ενδελεχής επιθεώρηση των υποδομών και η ενίσχυση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με προσωπικό.

Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται το απόγευμα (17:00), από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη.

«Προσωπικό στοίχημα»

Πράγματα που θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια, συζητιούνται σήμερα, στη βαριά σκιά των 57 νεκρών, χωρίς κανείς να απαντά γιατί δεν έγινε κάτι όταν έπρεπε. Όταν άρχισαν να βαράνε τα «καμπανάκια» από τους εργαζόμενους και ειδικά την τελευταία διετία-τριετία, με τις επιστολές και τις ανακοινώσεις τους να διαδέχονται η μία την άλλη.

Προειδοποιήσεις που αγνοήθηκαν, υποβαθμίστηκαν και πολεμήθηκαν από την Κυβέρνηση της ΝΔ. Η αναφορά δε του Κυριάκου Μητσοτάκη κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ότι «αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα και αυτό άλλωστε είναι και το περιεχόμενο της ανάληψης της πολιτικής ευθύνης από πλευράς μου», μόνο ως προσβολή μπορεί να εκληφθεί.

Πρώτον, γιατί δεν εξελέγη χθες στη θέση του Πρωθυπουργού, αλλά κυβερνά εδώ και τέσσερα χρόνια τη χώρα και θα έπρεπε αυτά τα «στοιχήματα» να τα έχει βάλει από την πρώτη στιγμή της θητείας του.

Αλλά μην ξεχνάμε βέβαια, ότι σύμφωνα με τον Γιάννη Οικονόμου ο κ.Μητσοτάκης «δεν ήξερε» για το χάος στον ΟΣΕ! Όπως δεν ήξερε και για άλλα σοβαρά θέματα αυτής της χώρας, για τα οποία η «υποψία» ανάληψης ευθύνης είναι εντελώς υποκριτική, καθώς όπως έχει αποδειχθεί, ο Πρωθυπουργός την «αναλαμβάνει» μόνο για να την… πετάξει σε κάποιον άλλον.

Άλλωστε, όπως είπε, το πρόβλημα είναι «παθογένεια» του ελληνικού κράτους και πως «ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό. Πρέπει να καταπολεμήσουμε -και το λέω ευθέως- και το δικό μας κακό εαυτό».




Όλη η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την έναρξη της σύσκεψης:

«Καλημέρα σας, κατ’ αρχάς να σας ευχηθώ καλή δύναμη στη δύσκολη αποστολή την οποία αναλαμβάνετε ως καινούριοι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Ήθελα να συναντηθούμε σήμερα, μαζί και με τους εκπροσώπους της Hellenic Train, για να δηλώσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα και αυτό άλλωστε είναι και το περιεχόμενο της ανάληψης της πολιτικής ευθύνης από πλευράς μου. Είναι μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε.

Ο σκοπός μου είναι να σας ενθαρρύνω στη δύσκολη αποστολή την οποία έχετε μπροστά σας. Παραλαμβάνετε δύο πληγωμένους Οργανισμούς, ας μην κοροϊδευόμαστε, οι οποίοι πρέπει να σταθούν στα πόδια τους. Και όπως έχουμε πει και μαζί με τον Υπουργό και όπως αναμένω να ανακοινώσετε σήμερα, η πρώτη προτεραιότητα είναι ένα ασφαλές -το τονίζω το ασφαλές- σχέδιο άμεσης επαναλειτουργίας των σιδηροδρόμων μας, ενδεχομένως όπως μας υποδείξετε με ένα περιορισμένο συγκοινωνιακό φορτίο, αλλά με όσο το δυνατόν περισσότερες πρόσθετες δικλείδες προστασίας και ασφάλειας των επιβατών, αλλά και όσων εργάζονται στα τρένα μας.

Και φυσικά, η δεύτερη καθοριστική προτεραιότητα που αφορά πρωτίστως την ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τον ΟΣΕ με τον οποίο πρέπει να συνεργαστούμε, αλλά και την Hellenic Train, είναι η επιτάχυνση πια της ολοκληρωμένης εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης στον κεντρικό άξονα της χώρας.

Πιστεύω ότι είναι και δικό σας χρέος να ανυψώσετε το ηθικό των εργαζομένων και πιστεύω ότι και αυτοί οφείλουν να γίνουν η όψη του νέου ανανεωμένου προσώπου των τρένων μας.

Ακούσαμε διαλόγους που προκαλούν και οργή και ντροπή. Αρνούμαι προσωπικά να πιστέψω ότι αποτελούν τον κανόνα, όμως και ως εξαιρέσεις δυστυχώς κόστισαν ζωές και γι’ αυτό καμία τέτοια συμπεριφορά πια δεν μπορεί να είναι ανεκτή.

Και πιστεύω επίσης ότι σύντομα το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, αλλά και η τεχνική βοήθεια που έχουμε ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα μπορούν να μας επιτρέψουν να χαράξουμε ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τους σιδηροδρόμους πια του 2030.

Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε. Πιστεύω ότι έχουμε τεχνογνωσία. Θα βρούμε και πρόσθετη τεχνογνωσία από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα εξασφαλίσουμε τους πόρους εκείνους οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να μπορούμε ως χώρα να έχουμε τα τρένα που μας αξίζουν. Και να τονίσω στο σημείο αυτό, ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για εμένα τα τρένα και οι γραμμές που έχουμε, να εξασφαλίσουμε ότι θα λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια πριν συζητήσουμε για μελλοντικές επεκτάσεις των τρένων μας. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα. Όπως βέβαια να εξασφαλίσουμε ότι ο ΟΣΕ θα έχει μια σταθερή χρηματοδότηση, προκειμένου να μπορεί να συντηρεί τις γραμμές του με τον τρόπο που απαιτείται για το δικό μας σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τέλος, θέλω να γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται να αντιμετωπίσω το θέμα αυτό ως πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης. Ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό. Πρέπει να καταπολεμήσουμε -και το λέω ευθέως- και το δικό μας κακό εαυτό.

Χρειαζόμαστε τη συνεργασία και την συμπαράταξη όλων. Ξέρετε πολύ καλά ότι και ο υπουργός Επικρατείας, ο οποίος έχει αναλάβει τα καθήκοντα με πρώτιστη και κύρια αποστολή την ανάταξη των σιδηροδρόμων μας, αλλά και εγώ, θα είμαστε δίπλα σας. Δεν έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας και νομίζω ότι πρέπει όλοι να υπερβάλλουμε τους εαυτούς μας, ώστε να μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο τον οποίο έχουμε θέσει».




Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός και ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Maurizio Capotorto. Από την πλευρά της κυβέρνησης έλαβαν μέρος, ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, o υπουργός Επικρατείας ‘Ακης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου και ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Διαβάζονται τώρα

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καταγγελία για εργασιακό bullying: «Την απείλησαν και την ανάγκασαν να παραιτηθεί επειδή έβγαινε στη σύνταξη»

Μία σοβαρότατη καταγγελία που αφορά σε εργασιακό εκφοβισμό, έρχεται στο «φως», με πρωταγωνίστρια μία 60χρονη, που απασχολείτο σε ιδιωτική...

More Articles Like This