Απίστευτο! Εισιτήρια κάτω του κόστους στον Πειραιά – Πότε συνέβη και γιατί…

Φαντάζεστε το λιμάνι του Πειραιά να έχει «κράχτες», να ζητάνε από τους υποψήφιους ταξιδιώτες να προτιμήσουν το δικό τους πλοίο για τον προορισμό που επιθυμούν; Φαντάζεστε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να ανταγωνίζονται με τιμές…. κάτω του κόστους και να προσφέρουν δωρεάν φαγητό;

Σήμερα αυτές οι εικόνες μοιάζουν με σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Κι όμως πριν από 90 χρόνια αποτελούσαν καθημερινό φαινόμενο τους καλοκαιρινούς μήνες.

Βρισκόμαστε στα 1933. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν χάσει τις κερδοφόρες γραμμές με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, της Κωνσταντινούπολης, της Αλεξάνδρειας και της Ιταλίας (Μπρίντεζι). Οι τοπικές κυβερνήσεις για πολιτικούς λόγους δίνουν κίνητρα στις δικές τους εταιρείες και χρηματοδοτούν τα δρομολόγια. Ειδικά η Ιταλία του Μπενίτο Μουσολίνι προσπαθεί να κυριαρχήσει καταρχήν ναυτικά στη Μεσόγειο. Αργότερα θα το επιχειρήσει και στρατιωτικά με χαρακτηριστική αποτυχία.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες υποχρεωτικά περιορίζονται στα ελληνικά λιμάνια. Είναι η εποχή που οι αεροπορικές συγκοινωνίες είναι ανύπαρκτες, ενώ τα μεγάλα λιμάνια σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Βόλο, Σάμο Χίο μεταφέρουν επιβάτες και εμπορεύματα.

Παράλληλα οι οικονομικοί εσωτερικοί μετανάστες στην Αθήνα με την καλολκαιρινή τους άδεια θέλουν να γυρίσουν έστω και για λίγο στις ιδιαίτερες πατρίδες τους, ενώ δειλά δειλά δημιουργείται το πρώτο τουριστικό ρεύμα με Έλληνες που θέλουν να ανακαλύψουν τις ομορφιές της χώρας τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε αυτό το περιβάλλον η μάχη των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι αμείληκτη. Έχει δημιουργηθεί το πρώτο ακτοπλοϊκό τραστ, το «Κοινόν Ταμείον Ακτοπλοϊκών Επιχειρήσεων» που προσπαθει να εποιβληθεί στις γραμμέες εσωτερικού, Υπάρχει αντίδραση από τους εφοπλιστές εκτός τραστ που διαθέτουν 21 πλοία έναντι 40 των ανταγωνιστών τους.

Μόνη λύση το φθηνό εισιτήριο. Ο αγώνας επιβίωσης δημιουργεί έναν ανταγωνισμό χωρίς προηγούνο ρίχνοντας τις τιμές των εισιτηρίων.

Στην εφημερίδα Ακρόπολις διαβάζουμε σε σχετικό ρεπορτάζ:

«Το λιμάνι έχει μεταβληθεί τις τελευταίες μέρες σε αληθινό πολεμικό πεδίο. Οι εφοπλιστές του ακτοπλοϊκού Τραστ και οι εφοπλιστές που δεν βρίσκονται μέσα σε αυτό, αλλά που προσπαθούν να διατηρήσουν την ανεξαρτησία τους, έχουν κηρύξει άγριο εξοντωτικό πόλεμο μεταξύ τους…».

Και λίγο αργότερα δίνει μια εικόνα των ταξιδιωτών:

«Ο κόσμος που φεύγει με το χαμόγελο στα χείλη, δεν αποτελείται, ευτυχώς, μόνο από πολυτάλαντους θνητούς, οι οποίοι κάπου πάνε να περάσουν το καλοκαίρι τους, αλλά και μικροεπαγγελματίες, υπαλλήλους, εργάτες, βιοπαλαιστές, από φτωχούς οικογενειάρχες που με το υστέρημά τους φεύγουν για να πάνε σε μια δροσερή ακρογιαλιά, σε κάποιο γοητευτικό νησί ή στην πατρίδα τους για περάσουν ένα μικρό διάστημα, να κάνουν την άδειά τους, να αναστηθούν, να συνέλθουν από τον σκληρό μόχθο….»

Στο ίδιο ρεπορτάζ διαβάζουμε ότι οι τιμές έχουν κατρακυλήσει. Με 75 δραχμές ταξιδεύει κάποιος α’ θέση για Θεσσαλονίκη (40 δρχ. η β’ και 25 δρχ. η γ΄).

Δίνει όμως και την εικόνα που συναντά ο υποψήφιος ταξιδιώτης:

«Μόλις περάσετε το κιγκλιδωτό διάζωμα του λιμανιού σας παραλαμβάνουν οι κράχτες των συναγωνιζομένων εταιρειών. Με ελκυστικά χαμόγελα σας ζητούν πληροφορίες:

-Για που κύριε; Μήπως για Χίο;

-Μήπως για Πάτρα;

-Από εδώ περάστε το Ελενάκι.

Οι επιβάτες υποκρίνονται τους… διστακτικούς. Οι κράχτες όμως δεν τους αφήνουν και αρχίζουν το κατέβασμα των εισιτηρίων.

-Τριάντα δραχμές με το τάδε.

-Εικοσιπέντε δραχμές κύριε με το τάδε και καμπίνα πρώτης…

Πολλές φορές ορισμένοι κράχτες έρχονται στα χέρια.

-Που τον πας τον κύριο ρε;

Και τότε δημιουργούνται και επεισόδια, εις τα οποία δίδουν τέρμα τα αγρυπνούντα όργανα του Λιμεναρχείου».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ κράτησαν τον Μητσοτάκη στην εξουσία»!

Σε μία έκρηξη οργής ο βουλευτής του ΣυΡιζΑ Χρήστος Γιαννούλης στον τηλεοπτικό αέρα του Σκάι και την εκπομπή «Καλημέρα», αποκάλυψε...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Φιέστα στη Θεσσαλονίκη για Τσίπρα με κινητοποίηση από Φάμελλο

Τα μανίκια έχει σηκώσει τις τελευταίες μέρες ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος προετοιμάζοντας τη φιέστα του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Εμφύλιος» μεταξύ Σπανάκη και Χαρδαλιά

Χοντρός καβγάς ξέσπασε μεταξύ του αν. υπουργού  Εσωτερικών Β. Σπανάκη και του περιφερειάρχη  Ν. Χαρδαλιά.  Ο Σπανάκης τον κατηγορεί ότι...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παύλος Κοντογιαννίδης κατά Τσίπρα: «Η ντροπή ντροπή δεν έχει»

Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε ο Παύλος Κοντογιαννίδης κατά του Αλέξη Τσίπρα με αφορμή όσα είπε στην παρουσίαση του βιβλίου του «Ιθάκη»...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αιχμηρός Σακελλαρίδης για Τσίπρα: «Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς»

Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης προχώρησε σε αιχμηρή ανάρτηση, κάνοντας επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα, μετά την παρουσίαση της «Ιθάκης». Ο γραμματέας της...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Δολοφονία 75χρονης στη Σαλαμίνα: Νέο ηχητικό ντοκουμέντο προκαλεί ανατριχίλα

Η υπόθεση της άγριας δολοφονίας της 75χρονης Στέλλας Στάθη στη Σαλαμίνα επανήλθε στο προσκήνιο μέσα από νέα ηχητικά ντοκουμέντα και...
ΕΛΛΑΔΑ

Νίκος Ρωμανός: «Είμαι μάρτυρας μιας ωμής επίδειξης ρεβανσισμού»

Δήλωση για την παράταση της προφυλάκισής του έκανε ο Νίκος Ρωμανός. Τον περασμένο μήνα, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών αποφάσισε να παραμείνει...
ΕΛΛΑΔΑ

Σούδα: Νεκρός 45χρονος αθλητής μπάσκετ με αμαξίδιο σε σύγκρουση με αγροτικό

Βαρύ πένθος επικρατεί στη Σούδα μετά το θανατηφόρο τροχαίο που σημειώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 5 Δεκεμβρίου, στη διασταύρωση των...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης