Ομαλοποιείται η κατάσταση στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» αναφορικά με τη διασπορά γαστρεντερίτιδας, καθώς το κύμα των μολύνσεων παρουσιάζει σαφή υποχώρηση.
Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο επικεφαλής της Επιτροπής Λοιμώξεων του νοσοκομείου, η καθημερινή λειτουργία συνεχίζεται κανονικά, ενώ δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για το κοινό που επισκέπτεται τις εγκαταστάσεις.
Μειώθηκαν σημαντικά τα νέα κρούσματα
Όπως ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ, στο αρχικό στάδιο υπήρξε περιορισμένης έκτασης διασπορά, ωστόσο η άμεση εφαρμογή των προβλεπόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων είχε αποτέλεσμα.
«Τις τελευταίες δύο-τρεις ημέρες είχαμε μόλις πέντε νέα κρούσματα σε τρεις ημέρες», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα συνολικά περιστατικά κυμάνθηκαν από 50 έως 55, ενώ σε περίπου 20 δειγματοληπτικούς ελέγχους οι 12 εξεταζόμενοι βρέθηκαν θετικοί.
«Κανείς ασθενής δεν κινδύνευσε»
Καθησυχαστικός εμφανίστηκε ο επικεφαλής της Επιτροπής Λοιμώξεων και ως προς τη σοβαρότητα της νόσου, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ήπια μορφή γαστρεντερίτιδας.
«Κανείς ασθενής δεν κινδύνευσε», τόνισε, εξηγώντας πως τα συμπτώματα διαρκούν συνήθως ένα έως δύο 24ωρα.
Παράλληλα, επεσήμανε ότι η μετάδοση του ιού σε νοσοκομειακό περιβάλλον γίνεται εύκολα μέσω καθημερινών επαφών, γεγονός που δυσκολεύει τον εντοπισμό της αρχικής πηγής.
Πιθανή σύνδεση με τη διασπορά στην κοινότητα
Σύμφωνα με τον ίδιο, η έξαρση φαίνεται να σχετίζεται με την αυξημένη κυκλοφορία του ιού στην κοινότητα το τελευταίο διάστημα.
«Κάποιος το έφερε μέσα, είτε εργαζόμενος είτε ασθενής ή συνοδός», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, διαβεβαίωσε εκ νέου ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τους πολίτες που πρόκειται να επισκεφθούν το νοσοκομείο.
Η ανακοίνωση του νοσοκομείου «Αττικόν»
«Σήμερα, 29/05/2026, η Ομάδα Παρέμβασης της Επιτροπής Νοσοκομειακών Λοιμώξεων, μετά από αξιολόγηση της επιδημιολογικής εξέλιξης των περιστατικών γαστρεντερίτιδας από νοροϊό στο Νοσοκομείο, διαπιστώνει ότι η συρροή κρουσμάτων βρίσκεται σε σαφή ύφεση.
Συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα από 25/05 έως 28/05 καταγράφηκαν, μετά την εφαρμογή της δέσμης μέτρων που εισηγήθηκε και επέβλεψε η Επιτροπή Νοσοκομειακών Λοιμώξεων, συνολικά πέντε νέα κρούσματα σε νοσηλευόμενους ασθενείς, εκ των οποίων το ένα αφορούσε ασθενή που εισήχθη κατά την εφημερία της 26ης/05. Όλοι οι ασθενείς τέθηκαν άμεσα σε κατάλληλη απομόνωση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα και σήμερα είναι ασυμπτωματικοί.
Η ανακοίνωση του «Αττικόν» για τα επιβεβαιωμένα κρούσματα γαστρεντερίτιδας – Δεν υπάρχει ένδειξη σοβαρής απειλής για τη δημόσια υγεία.
Το Νοσοκομείο συνεχίζει να εφαρμόζει απαρέγκλιτα τα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ από τις 26/05 και παρακολουθεί συστηματικά την εξέλιξη της κατάστασης μέσω καθημερινής επιδημιολογικής επιτήρησης.
Με βάση τα έως τώρα δεδομένα, καθίσταται εκ νέου σαφές ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για ασθενείς, συνοδούς ή εργαζομένους και ότι η λειτουργία του Νοσοκομείου συνεχίζεται απρόσκοπτα και με απόλυτη ασφάλεια».
Δείτε επίσης:
- Συναγερμός για τα ηλεκτρικά πατίνια – Πάνω από 80 τραυματισμένα παιδιά μέσα στον Μάιο
- Καταγγελία στη Θεσσαλονίκη: Ξέχασαν ανήλικη ΑΜΕΑ μέσα σε λεωφορείο για δύο ώρες







