Τετάρτη 22/9/2021

ΗΠΑ: Έλληνας επιστήμονας «τρέχει» νέο τεστ αίματος για ανίχνευση Covid-19

Eντοπισμός αυτο-αντισωμάτων θα προβλέπει την πιθανότητα σοβαρής νόσησης

Αιματολογική εξέταση που μπορεί να προβλέψει την πιθανότητα σοβαρής νόσησης από Covid-19, βασιζόμενο στον εντοπισμό αυτο-αντισωμάτων, σχεδιάζουν ερευνητές στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων και ελληνικής καταγωγής επιστήμονας.

Τα αυτο-αντισώματα είναι πρωτεΐνες, που, αντί να αμύνονται έναντι των βακτηρίων και των ιών, επιτίθενται στα ίδια τα κύτταρα και τα μόρια του ασθενούς. Η παρουσία συγκεκριμένων αυτο-αντισωμάτων στο αίμα των νοσηλευόμενων ασθενών με Covid-19 σχετίζεται στενά με τον κίνδυνο να νοσήσουν βαριά, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Life Science Alliance».

kimon argyropoulos
Κίμων Αργυρόπουλος

Οι ερευνητές της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και του ιατρικού κέντρου Langone Health, μεταξύ των οποίων ο ελληνικής καταγωγής Κίμων Αργυρόπουλος, μελέτησαν 115 ασθενείς Covid-19, από τους οποίους οι μισοί με σοβαρή Covid-19, ενώ οι άλλοι μισοί με πιο ελαφριά. Κατάφεραν να ανιχνεύσουν αυτο-αντισώματα στο 36% των ασθενών.

erevna

Μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν σοβαρή νόσηση

Ένα είδος αυτο-αντισωμάτων που προσδένονται στο DNA ή σε ορισμένα λιπίδια του σώματος είναι συχνά σχεδόν διπλάσια στην αρχή της λοίμωξης με κορωνοϊό σε εκείνους που η κατάσταση της υγείας τους επιδεινώνεται γρήγορα σε σχέση με όσους αρρωσταίνουν λιγότερο βαριά. Μάλιστα, οι ασθενείς με αυξημένα επίπεδα αυτο-αντισωμάτων έχουν από πέντε έως επτά φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν σοβαρή νόσηση από Covid-19.

Πλέον, οι ερευνητές σχεδιάζουν αιματολογικό τεστ, το οποίο θα εντοπίζει εγκαίρως αυτά τα αυτο-αντισώματα.

*φωτό αρχείου

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Youtube, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ