Τετάρτη, 14 Απρίλιος 2021

Απαλλαγείτε από το ροχαλητό και την υπνική άπνοια

Μέθοδοι και συμβουλές για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας

Το ροχαλητό είναι ένας δυσάρεστος ήχος, που εμφανίζεται όταν φράζονται οι αεραγωγοί. Ένα από τα πιο ανησυχητικά στοιχεία, είναι ότι, περίπου το 75% των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το ροχαλητό, πάσχουν και από υπνική άπνοια: μια επικίνδυνη πάθηση, που χαρακτηρίζεται από σύντομες διακοπές της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Και τα δύο μπορεί να οφείλονται σε κάποιο ανατομικό πρόβλημα, όπως σε κάποια φραγή, αλλά μπορεί να προκληθούν και από μολυσματικές ασθένειες ή αλλεργίες. Το θέμα είναι ότι, εκτός από το ότι διακόπτει τον ύπνο μας, το ροχαλητό μας εμποδίζει να ξεκουραστούμε, ενώ μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε αϋπνία.

Ο καθένας μπορεί να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα κάποια στιγμή στη ζωή του, αλλά υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που το βιώνουν σε τακτική βάση. Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένες μέθοδοι και συμβουλές που μπορούν να μας βοηθήσουν να περιορίσουμε το ροχαλητό και την υπνική άπνοια και να βελτιώσουμε, έτσι, την ποιότητα του ύπνου μας.

Γιατί ροχαλίζουμε;

Το ροχαλητό εμφανίζεται όταν η γλώσσα, το πάνω μέρος του στόματος, ο ουρανίσκος ή η σταφυλή δονούνται ενάντια στις αμυγδαλές και στους λεμφαδένες. Οι δονήσεις εμφανίζονται κάθε φορά που εισπνέουμε αέρα, για να γεμίσουμε τους πνεύμονες.

Το υπερβολικό βάρος, τα αναπνευστικά προβλήματα και η θέση του σώματός μας κατά τη διάρκεια του ύπνου, αποτελούν παράγοντες που έχουν συσχετιστεί με υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης αυτού του προβλήματος.

Η κατανάλωση αλκοόλ, ο καπνός ή τα υπνωτικά χάπια μπορεί, επίσης, να χαλαρώσουν τους μυς του φάρυγγα και να επιδεινώσουν το ροχαλητό. Ένας μικρότερος αριθμός περιπτώσεων, εξάλλου, οφείλεται σε δυσπλασία (σκολίωση ρινικού φράγματος) ή σε ρινική πολυποδίαση.

Πώς επηρεάζει το ροχαλητό την υγεία μας;

Αν και μπορεί να είναι πολύ ενοχλητικό και μερικές φορές να «μαρτυρά» κάποια πνευμονική πάθηση, το ροχαλητό συνήθως δεν αποτελεί άμεσο πρόβλημα υγείας. Η έντασή του μπορεί να ποικίλλει, αλλά μερικές φορές μπορεί να είναι τόσο δυνατό, που να μας εμποδίζει να κοιμηθούμε. Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι το ροχαλητό επηρεάζει και την ποιότητα μιας σχέσης.

Όταν πάσχουμε από υπνική άπνοια, η αναπνοή μας μπορεί να διακόπτεται έως και 10 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με έρευνες, το 15%-20% των τροχαίων ατυχημάτων μπορεί να σχετίζεται με την έλλειψη ύπνου και την κόπωση.

Χυμός συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου

Υλικά όπως το λεμόνι, η πιπερόριζα και τα καρότα είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά που καθαρίζουν τους πνεύμονες και τους ρινικούς αεραγωγούς. Η τακτική κατανάλωση τους, μπορεί να μειώσει τη συχνότητα του ροχαλητού και να βοηθήσει αποφασιστικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας, για καλύτερη απόκριση ενάντια στα βακτήρια και στους ιούς.

Υλικά
• 1/4 φρέσκο λεμόνι
• 1 κομμάτι πιπερόριζα
• 2 μήλα
• 2 καρότα
• 1 κούπα νερό (200 ml)
Εκτέλεση
Πλένετε καλά όλα τα υλικά.
Κόβετε σε κύβους το λεμόνι, την πιπερόριζα, τα μήλα και τα καρότα, και τα ρίχνετε στο μπλέντερ.
Αδειάζετε στο μπλέντερ το νερό και χτυπάτε όλα τα υλικά για μερικά δευτερόλεπτα.
Όταν το ρόφημα γίνει λείο και ομοιογενές, το σερβίρετε αμέσως.
Πίνετε μία κούπα από αυτό το ρόφημα δύο ώρες προτού κοιμηθείτε.
Αν η γεύση του είναι πολύ έντονη, μπορείτε να το γλυκάνετε με λίγο μέλι.

Πολλαπλά τα οφέλη

Αυτός ο φυσικός χυμός είναι γεμάτος με αντιβιοτικά, αντιφλεγμονώδη και παυσίπονα στοιχεία, που ανακουφίζουν τη ρινική συμφόρηση και τον πονόλαιμο, σταματώντας το ροχαλητό. Τα επίπεδα οξύτητας στο λεμόνι βοηθούν στη διάσπαση της βλέννας και προωθούν την εξάλειψη των τοξινών που συσσωρεύονται στους πνεύμονες.

Περιέχει επίσης βιταμίνη Α, ένα θρεπτικό συστατικό που βελτιώνει την υγεία της βλεννογόνου μεμβράνης στη μύτη και στο στόμα μας. Όλα αυτά ενισχύονται με τα υψηλά επίπεδα βιταμινών C και Ε, δύο αντιοξειδωτικών που συνδέονται με την πρόληψη των αναπνευστικών λοιμώξεων και του καρκίνου.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ