Επίθεση στον νόμο Κατσέλη, στον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής. Ο υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε στην απόφαση του Αρείου Πάγου, απάντησε εμμέσως στην κριτική Σαμαρά και τόνισε ότι «προχωρήσαμε συνειδητά, πέρα και πάνω από όσα όριζε η ίδια η απόφαση».
Παρέμβαση για την αναδρομικότητα και τη στάση της κυβέρνησης
«Αυτό πρέπει να ειπωθεί, χωρίς περιστροφές. Η κυβέρνηση δεν ήταν υποχρεωμένη να θεσμοθετήσει αναδρομικότητα. Θα μπορούσαμε να περιοριστούμε στην εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού από σήμερα και μετά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ζήτημα λύνεται μόνο για το μέλλον», είπε ο υπουργός και συνέχισε: «Δεν το κάναμε. Επιλέξαμε να πάμε πολύ πιο πέρα. Επιλέξαμε να αναγνωρίσουμε ότι όσοι όλα αυτά τα χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν, δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης. Τα υπερβάλλοντα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί, αναγνωρίζονται ως αποπληρωμή κεφαλαίου, μειώνοντας το υπόλοιπο της οφειλής και περιορίζοντας τη διάρκειά της. Αυτό σημαίνει μικρότερη δόση – ταχύτερη αποπληρωμή». «Δεν κάνουμε το ελάχιστο που μας υποχρεώνει ένα δικαστήριο. Κάνουμε το μέγιστο που μας επιβάλλει η πολιτική ευθύνη», είπε χαρακτηριστικά.
Απάντηση στην πολιτική κριτική
Ο Κ. Πιερρακάκης απάντησε και στην κριτική του Α. Σαμαρά χωρίς να τον αναφέρει.
«Υπάρχει όμως μια ειρωνεία. Κάποιοι εμφανίστηκαν ως αυτόκλητοι υπερασπιστές των δανειοληπτών ζητώντας τελικά λιγότερα από αυτά που φέρνει σήμερα η κυβέρνηση. Μιλούσαν μόνο για εφαρμογή της απόφασης. Εμείς φέρνουμε καθολικότητα. Μιλούσαν θολά για αποκατάσταση. Εμείς φέρνουμε αναδρομικότητα. Κάποιοι είδαν στην αγωνία των δανειοληπτών μια ευκαιρία πολιτικής εκμετάλλευσης. Εμείς είδαμε μια υποχρέωση πολιτικής ευθύνης», επεσήμανε.
Ο νόμος Κατσέλη και η κριτική αποτίμηση
Όσον αφορά τον νόμο Κατσέλη, ο υπουργός Οικονομικών έκανε λόγο για «μια πληγή που έμεινε ανοιχτή για δεκαέξι ολόκληρα χρόνια». «Ο νόμος αυτός ψηφίστηκε σε μια εξαιρετικά δύσκολη ιστορική συγκυρία, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, με στόχο να προστατεύσει νοικοκυριά που βρέθηκαν σε πραγματική αδυναμία. Και λέω “με στόχο”, γιατί δεν θέλω να αμφισβητήσω την πρόθεση. Αμφισβητώ όμως το αποτέλεσμα», εκτίμησε και συνέχισε: «Γιατί τελικά ο νόμος Κατσέλη ούτε προστάτευσε με την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα όλους όσοι πραγματικά είχαν ανάγκη, ούτε απέτρεψε την κατάχρηση του πλαισίου από στρατηγικούς κακοπληρωτές που βρήκαν χώρο να “κρυφτούν” πίσω από πολυετείς δικαστικές καθυστερήσεις. Το αποτέλεσμα το γνωρίζουμε όλοι. Χιλιάδες υποθέσεις οδηγήθηκαν στα δικαστήρια. Χιλιάδες οικογένειες εγκλωβίστηκαν σε μακρόχρονες διαδικασίες. Και τελικά διαμορφώθηκε ένα τοπίο αβεβαιότητας, ασάφειας και αντιφατικών ερμηνειών».
Πολιτική αποτίμηση και κυβερνητική θέση
«Ένα πλαίσιο που θεσπίστηκε για να προστατεύσει τους ευάλωτους κατέληξε σε πολλές περιπτώσεις να θολώνει τα όρια ανάμεσα στην πραγματική αδυναμία και τη στρατηγική αθέτηση», ανέφερε ο Κ. Πιερρακάκης και συνέχισε: «Ας το πούμε με ειλικρίνεια. Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, που υπερασπίστηκαν αυτό το πλαίσιο, κληροδότησαν στη χώρα μια βραδυφλεγή βόμβα. Παρήγαγε διαρκώς αβεβαιότητα. Η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε να μην μεταθέσει ξανά το πρόβλημα στο μέλλον. Να μην κρυφτεί πίσω από νομικές ερμηνείες και να δώσει μια οριστική λύση στο πρόβλημα».
Δείτε επίσης:
- Βελόπουλος: «Τέλος οι “γαλάζιοι” λαγοκέφαλοι, οι “γαλάζιες” ακρίδες, οι “γαλάζιες” κομπίνες»
- Κουτσούμπας: Η ΝΔ θα βάλει στο νέο Σύνταγμα φοροασυλία για τους στρατηγικούς επενδυτές!
- Μητσοτάκης για νόμο Κατσέλη: «Στέλνουμε μήνυμα ασφάλειας στους συνεπείς δανειολήπτες»







