Κλειστή θα παραμείνει για τα πλοία η γέφυρα στη Χαλκίδα – Πολύ σοβαρή η βλάβη

«Θα δοθεί η γέφυρα σε χρήση, όταν θα μπορέσουμε να το αποκαταστήσουμε πλήρως» τόνισε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας

Must Read

H βλάβη που σημειώθηκε χθες το βράδυ στη θρυλική γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα, η οποία αποκαταστάθηκε αργά σήμερα το απόγευμα, χαρακτηρίζεται εξαιρετικά σοβαρή και, ως εκ τούτου, μέχρι νεωτέρας η γέφυρα δεν θα ανοίγει για να διέρχονται πλοία.

Ειδικότερα, όπως τόνισε σε δηλώσεις του στο EΡTNews ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας (ΟΛΝΕ) Σπύρος Γεροντίτης, το πρόβλημα εντοπίστηκε στο σύστημα αυτοματισμού της γέφυρας, το οποίο ρυθμίζει την υψομετρική διαφορά μεταξύ των δύο τμημάτων, ώστε να μπορούν να συνδέονται με ασφάλεια. «Η βλάβη ήταν πολύ σοβαρή. Σημειώθηκε μετά τα μεσάνυχτα και προκάλεσε απίστευτη ταλαιπωρία σε πεζούς και οδηγούς», σχολίασε ο κ. Γεροντίτης, ζητώντας συγγνώμη για τη μεγάλη αναστάτωση.

«Όσον αφορά το κομμάτι της ναυσιπλοΐας, θα δοθεί η γέφυρα σε χρήση, όταν θα μπορέσουμε να το αποκαταστήσουμε πλήρως. Δεν είναι εύκολο και σίγουρα δε θα γίνει αύριο», πρόσθεσε ο ίδιος, διευκρινίζοντας ότι είναι προτιμότερο να γίνει η επιδιόρθωση σωστά, έστω κι αν απαιτηθούν κάποιες μέρες.


Ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ παραδέχθηκε ότι η γέφυρα, η οποία μετρά 65 χρόνια ζωής, παρουσιάζει σημαντική φθορά λόγω της συνεχούς χρήσης και της έκθεσής της στην αλμύρα της θάλασσας. Όπως είπε, υπάρχει ήδη μελέτη που έχει παραδοθεί στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο Ναυτιλίας, η οποία καταγράφει την ανάγκη για σημαντική χρηματοδότηση, τόσο για την αποκατάσταση, όσο και για την ετήσια συντήρησή της.

Αντικατάσταση της παλιάς γέφυρας με καινούργια

«Η φθορά μεγαλώνει με τον χρόνο και απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις. Πρέπει κάθε χρόνο να γίνεται ουσιαστική συντήρηση, για να αποφύγουμε ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον», υπογράμμισε, ενώ, ερωτηθείς για το εάν τίθεται θέμα αντικατάστασης της παλιάς γέφυρας Ευρίπου, έκανε λόγο για κατασκευή νέας γέφυρας: «Με σοβαρότητα μπορούμε να ξεκινήσουμε διάλογο για νέα γέφυρα του Ευρίπου, εφόσον βρεθούν τα κονδύλια και υπάρξει σωστός τεχνικός σχεδιασμός. Ωστόσο, μέχρι τότε, η υπάρχουσα πρέπει να λειτουργεί με ασφάλεια».

Όσον αφορά στη χρήση της, ο κ. Γεροντίτης εξήγησε πως καθημερινά εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους -κατοίκους, εργαζομένους και επισκέπτες- από τη Χαλκίδα και τις γύρω περιοχές. Η μη λειτουργία της επιβαρύνει σημαντικά την κυκλοφορία.

Παράλληλα, ανακοίνωσε πως εξετάζεται σοβαρά η μείωση της συχνότητας ανοίγματος της γέφυρας, προκειμένου να περιοριστεί η καταπόνηση της κατασκευής. «Το καλοκαίρι ανοίγει πέντε φορές την εβδομάδα και τον χειμώνα τέσσερις. Σκοπός μας είναι να περιορίσουμε αυτή τη συχνότητα, για να μειώσουμε τον φόρτο και να διασφαλίσουμε τη μακροχρόνια αντοχή της», είπε χαρακτηριστικά.

Ο ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας υπογράμμισε ότι, αν και δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας, είναι αναγκαίο οι αρμόδιες αρχές να αντιμετωπίσουν το ζήτημα ολιστικά, καθώς πρόκειται για μία κρίσιμη υποδομή που ενώνει καθημερινά δύο περιοχές με έντονη ανθρώπινη και οικονομική δραστηριότητα.


Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This