Στις 7 Απριλίου συνεδρίασε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (βλ. ένθετη εικόνα στην κεντρική φωτό). Το 15ο θέμα στην ημερήσια διάταξη ήταν «Εγκριση ή μη τροποποίησης της υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/25/4746 (ΦΕΚ 88/Β/23-1-2004) Υ.Α. με θέμα “Πρόσβαση και χρήση μνημείων, αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων” (άρθρο 1, παρ.4) ως προς την απαγόρευση εισόδου ζώων συντροφιάς σε αρχαιολογικούς χώρους».
- Από τον Παναγιώτη Λιάκο
Οπως αναφέρουν οι σχετικές με το θέμα πληροφορίες, το ζήτημα του να επιτρέπονται σκύλοι στα ιερά μνημεία του Ελληνισμού ξεκίνησε από αίτημα φιλοζωικών οργανώσεων. Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη άκουσε θετικά το αίτημά τους και προώθησε το θέμα αρμοδίως.
Οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη, αλλά, σύμφωνα με τα πρώτα δεδομένα που έχουν γίνει γνωστά από «διαρροές», οι περισσότερες εφορείες αρχαιοτήτων συμφωνούν με το αίτημα των φιλόζωων – αρκεί να τηρούνται «όροι και προϋποθέσεις» (κάτι που ηχεί σαν ανέκδοτο, ειδικά στην Ελλάδα και κυρίως σε ό,τι αφορά τα σκυλιά, που έχουν… κατακλύσει την επικράτεια).
Οι νόμοι και οι προϋποθέσεις θα αναφέρουν περί λουριών, φιμώτρων, συνεχούς εποπτείας από τους δεσπότες του ζώου και τους αρχαιοφύλακες. Πάντα τα λένε ιδανικά οι προϋποθέσεις και οι κανόνες. Ομως το αποτέλεσμα θα είναι το αναμενόμενο: οι Μυκήνες, η Δωδώνη, η Ακρόπολις, οι Δελφοί, η Κνωσός και άλλοι ιεροί τόποι να καταντήσουν κοπρώνες θηριωδών σκύλων, που θα γαβγίζουν διαρκώς, θα δαγκώνουν τους επισκέπτες, θα κυκλοφορούν όπου τους καπνίσει και θα κάνουν την ανάγκη τους πάνω στους βωμούς.
Επέτρεψαν την παρουσία των σκύλων στις παραλίες και οι πετσέτες των λουομένων γεμίζουν με τους ψύλλους τους και η άμμος με τα ούρα και τα κόπρανά τους. Φυσικά και δεν υπάρχει προσωπικό για να εποπτεύει και τους ανθρώπους και τους σκύλους σε έναν ανοιχτό χώρο. Ομως, ακόμα κι αν υπήρχε, δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται η είσοδος στους σκύλους σε χώρους που λειτούργησαν ως τόποι λατρείας και προσευχής.
Αλλωστε, ακόμα και σήμερα υπάρχουν πιστοί της ελληνικής θρησκείας, οι αποκαλούμενοι «Δωδεκάθεοι». Αυτούς τούς ρώτησαν; Δεν μετρά η γνώμη τους; Μόνο οι άλλες θρησκείες είναι άξιες σεβασμού;