Βροχή καταγγελιών έχουν γίνει στον Συνήγορο του Καταναλωτή με αφορμή καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων από ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και τη δράση αετονύχηδων. Οι τελευταίοι εκμεταλλεύονται την αναστάτωση των ημερών για να διαθέσουν τεχνολογικά προϊόντα σε «προνομιακές τιμές» αλλά στην πραγματικότητα παίρνουν τα χρήματα των καταναλωτών (μέσω συναλλαγών με κάρτες) και στη συνέχεια εξαφανίζονται!
Όπως διαπιστώθηκε από τον Συνήγορο του Καταναλωτή ορισμένα από τα καταστήματα αυτά δεν παραδίδουν τα προϊόντα εντός του συμφωνημένου κατά περίπτωση χρόνου και μεταθέτουν διαρκώς τον χρόνο παράδοσης σε μελλοντικές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, εν τέλει να τηρούν τις δεσμεύσεις τους απέναντι στους καταναλωτές και χωρίς να προβαίνουν σε επιστροφή των χρηματικών ποσών που έχουν προεισπράξει προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών, κατά πάγια πολιτική τους.
Στις περισσότερες, δε, περιπτώσεις, οι εν λόγω επιχειρήσεις διακόπτουν, μετά τη συναλλαγή, και κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με την πορεία των αγορών τους ή την επιστροφή των χρημάτων τους.
Δείτε επίσης: Αυτός είναι ο αλλοδαπός που βίασε νεαρή γυναίκα στην Κυψέλη
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, συστήνει στους καταναλωτές:
• Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.
• Να αποφεύγουν την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα που απαιτούν, αποκλειστικά, την προείσπραξη του τιμήματος των αγαθών μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, paypal ή τραπεζικού εμβάσματος και δεν διαθέτουν την αντικαταβολή ή την ηλεκτρονική πληρωμή τη στιγμή της παράδοσης του προϊόντος ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.
• Θα πρέπει, τέλος, οι καταναλωτές να λαμβάνουν επιβεβαίωση της παραγγελίας, την οποία να φυλάσσουν μαζί με κάθε άλλο έγγραφο που σχετίζεται με αυτή.