Ολοταχώς προς τα 2,5 ευρώ το λίτρο οδεύει η μέση τιμή της βενζίνης, αυξημένη σχεδόν κατά 80-90 λεπτά το λίτρο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Οι τιμές στα καύσιμα αποτελούν το Νο 1 πονοκέφαλο των νοικοκυριών, κάτι που αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις, τις οποίες παρακολουθεί στενά η κυβέρνηση, με την αγανάκτηση των πολιτών από την ακρίβεια να έχει χτυπήσει «κόκκινο». Μέσα σε αυτό το κλίμα το οικονομικό επιτελείο επιχειρεί να σχεδιάσει ένα νέο «πακέτο» για τη μείωση των τιμών στα καύσιμα, το οποίο αναμένεται να ανακοινώσει προς το τέλος του μήνα, καθώς είναι σε ισχύ ακόμα το μέτρο-παρωδία του fuel pass, με τα 13,5 ευρώ τον μήνα που διαθέτει στους καταναλωτές.
Αν και αναζητείται ακόμα ο δημοσιονομικός χώρος για τη νέα παρέμβαση, όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν ότι θα προκριθεί η λύση της απευθείας επιδότησης στην αντλία και για τη βενζίνη, όπως συμβαίνει από τις αρχές Απριλίου για το diesel κίνησης. Ο σχεδιασμός του μέτρου βρίσκεται στον «αέρα», καθώς ουδείς μπορεί να υπολογίσει το μέγεθος της επιδότησης, η οποία θα μπορούσε να αγγίξει τα 20 ή 30 λεπτά ανά λίτρο, ώστε η τιμή της αμόλυβδης να μειωθεί αυτομάτως από τα 2,349 ευρώ (μέση τιμή πανελλαδικά) στα 2-2,10 ευρώ το λίτρο για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, σε αυτό το ενδεχόμενο θα πρέπει να αναζητηθεί η «φόρμουλα» για να μπουν και οι «κόφτες», ώστε το μέτρο να μην είναι οριζόντιο, αλλά στοχευμένο. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης ότι δικαιούχοι της παρέμβασης για τη βενζίνη δεν θα είναι οι ξένοι τουρίστες που θα επισκεφτούν τα ελληνικά νησιά, αλλά προφανώς και οι… εγχώριοι «έχοντες και κατέχοντες».