Αττική Οδός: Στις 255 χιλ. διελεύσεις η μέση καθημερινή κυκλοφορία – Tα έσοδα στα 170 εκατ. στο 8μηνο

Τι λένε τα στατιστικά για τον αθηναϊκό αυτοκινητόδρομο

Must Read

Ολοένα και αυξάνει η κίνηση στην Αττική οδό, σε σημείο που πλέον… συναντάς και μποτιλιάρισμα, αλλά παράλληλα αυξάνουν και τα έσοδα της εταιρείας!

Με σταθερά διψήφιο ποσοστό ανόδου τόσο σε σχέση με πέρυσι όσο και έναντι του 2019 συνεχίζουν να κινούνται οι κυκλοφοριακές ροές αλλά ταυτόχρονα και τα έσοδα στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού, ο οποίος έχει επανακάμψει πλήρως από την περίοδο της πανδημίας και τη μείωση που επήλθε στις μετακινήσεις (σ.σ. περιορισμοί).

Οπως προκύπτει, στο σύνολο του 8μήνου 2023 (Ιανουάριος – Αύγουστος) η μέση ημερήσια κυκλοφορία στον οδικό άξονα ενισχύθηκε κατά περίπου 11% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2022, ενώ περίπου +10% είναι η άνοδος έναντι του 8μήνου 2019. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία προσέγγισε τα 255 χιλ. οχήματα, ενώ να τονιστεί πως παραδοσιακά ο Αύγουστος δεν είναι ο μήνας με τις περισσότερες διελεύσεις. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία συνολικά το 2019 αλλά και το 2022 (σε 12μηνη βάση) ξεπερνούσε τα 236 χιλ. οχήματα, για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης.

Οσον αφορά στα έσοδα (χωρίς ΦΠΑ), αυτά φέρονται να προσεγγίζουν στο 8μηνο του 2023 τα 139-140 εκατ. ευρώ συνολικά, ενισχυμένα κατά 10% έναντι του 2022 και κατά 9%-10% σε σχέση με το 2019 (8μηνο), πάντα βάσει πληροφοριών. Με τον ΦΠΑ το ποσό ανεβαίνει πάνω από 170 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2019 τα έσοδα (χωρίς ΦΠΑ) ξεπερνούσαν τα 194 εκατ. ευρώ ενώ πέρυσι ήταν άνω των 196 εκατ. ευρώ. Στα έσοδα δεν υπολογίζονται αποζημιώσεις από τις ελεύθερες διελεύσεις οχημάτων στις εκλογές Μαΐου και Ιουνίου 2023.

Κλείδωσε σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η 25ετής σύμβαση
Παράλληλα, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά την συνεδρίασή του ανακήρυξε και επισήμως Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για το χρονικό διάστημα των 25 ετών, την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., με οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ! Ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή ανέδειξε την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S., με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.

Ο επενδυτής, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα πρέπει να μπει στη διαδικασία οριστικοποίησης του χρηματοδοτικού σχήματος με τις τράπεζες. Η σύμβαση θα τεθεί υπόψιν από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου θα απαιτηθεί κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα. Οταν δοθεί το «πράσινο φως» θα υπογραφεί η σύμβαση ανάμεσα σε ΤΑΙΠΕΔ και επενδυτή, ενώ θα πρέπει να καταβληθεί και το ποσό της προσφοράς σε μία δόση. Στην συνέχεια η σύμβαση θα πρέπει να «περάσει» και να επικυρωθεί από την Βουλή. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ) λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και μέχρι τότε θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες ενέργειες για να αναλάβει το asset η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Υπενθυμίζεται ότι τα έξι επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν τις εξής οικονομικές προσφορές (με αλφαβητική σειρά):

ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This