Απίστευτο! Το υπουργείο Ανάπτυξης συνιστά στις γυναίκες να χρησιμοποιούν «κύπελλα περιόδου» για την ακρίβεια

Αντί να μεριμνήσουν για τις εξωφρενικές τιμές στα προϊόντα εμμήνου ρύσεως, προτείνουν κύπελλα περιόδου

Must Read

Αίσθηση προκαλεί η απάντηση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου σε ερώτηση που κατέθεσε στον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα η αν. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά σχετικά με την σαρωτική ακρίβεια στα προϊόντα εμμήνου ρύσεως.

Την ώρα που σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως η Ισπανία και η Σκωτία, τα προϊόντα αυτά διανέμονται δωρεάν, στην Ελλάδα η απάντηση που δίνει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου είναι να χρησιμοποιούν οι γυναίκες κύπελλα περιόδου για… οικονομία!

«Οι γυναίκες και ιδίως τα νέα κορίτσια που βρίσκονται στη φάση της εμμηνόρροιας αντιμετωπίζουν επιπλέον ποικίλα εμπόδια που απορρέουν από το υψηλό κόστος των προϊόντων εμμήνου ρύσεως» αναφέρει στην ερώτηση που κατέθεσε προς τον Σκρέκα η κ. Θρασκιά, επισημαίνοντας  ότι έρευνες «δείχνουν πως τουλάχιστον 10.000 κορίτσια απουσιάζουν από το σχολείο (τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) αρκετές μέρες κάθε μήνα, καθώς δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τα αναγκαία σε μηνιαία είδη πρώτης ανάγκης κι υγιεινής για την αντιμετώπιση της σημειούμενης στατιστικά πλέον εκτεταμένης περιόδου εμμήνου ρύσεώς τους, ενώ το 20% των οικογενειών δηλώνει ότι αντιμετωπίζει οικονομική αδυναμία λόγω του υψηλού κόστους τους – πόσο μάλλον οι οικογένειες που έχουν πάνω από ένα μέλος που κάνει χρήση των εν θέματι προϊόντων».

Στα ερωτήματα που έθεσε η κ. Θρασκιά σημειώνει: «Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την αντιμετώπιση του μείζονος αυτού θέματος που αφορά στο γυναικείο φύλο, ιδίως δε στα κορίτσια νεαρής ηλικίας;» και σε ποιες ενδεδειγμένες ενέργειες και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους Υπουργούς (όπως δωρεάν παροχή ειδών πρώτης ανάγκης κι υγιεινής, κ.ά.) προτίθεται να προβεί για τη στήριξη του γυναικείου φύλου, την υποστήριξη των πιο ευάλωτων κοινωνικά ατόμων, αλλά και την αποστιγματοποίηση της εμμήνου ρύσεως;».

Η απάντηση της ΓΓΕ αναφέρει ότι οι σερβιέτες και τα ταμπόν έχουν μπει στο «καλάθι του νοικοκυριού» και ότι τα  προϊόντα έχουν συμπεριληφθεί στην κυβερνητική πρωτοβουλία για πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων.

Μάλιστα, χωρίς να δίνει καμία ουσιαστική λύση στο πρόβλημα, την ώρα που το κόστος για ένα πακέτο σερβιέτες μπορεί να φτάνει τα 4 ευρώ, Γενική Γραμματεία Εμπορίου προτρέπει τις γυναίκες να αλλάξουν συνήθειες και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν κύπελλα περιόδου.

«Είναι σημαντικό να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, αλλά και παρότρυνση προς την αγορά, προκειμένου να αναπτυχθούν νέα προϊόντα με δυνατότητα ασφαλούς επανάχρησης* με διττό σκοπό: αφενός την εξασφάλιση οικονομικότερων και πολλαπλώς επαναχρησιμοποιούμενων προϊόντων εμμήνου ρήσεως και, αφετέρου, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, και άρα των απορριμμάτων, που προέρχονται από την ευρεία εφαρμογή των προϊόντων εμμήνου ρύσεως μίας χρήσης» αναφέρει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και εξηγεί τον αστερίσκο διευκρινίζοντας: «Ενδεικτικά αναφέρονται τα “κύπελλα περιόδου” (period cups) τα οποία είναι σήμερα διαθέσιμα και στην Ελλάδα, τα οποία έχουν δυνατότητα ασφαλούς πολλαπλής επανάχρησης και διάρκεια ζωής περί τα 10 έτη».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This