Σάββατο 8/5/2021

EasyJet: Τεράστια νίκη για τον Στέλιο Χατζηιωάννου

Τεράστια νίκη για τον ιδρυτή και μεγαλομέτοχο της αεροπορικής εταιρίας easyjet, Στέλιο Χατζηιωάννου, αποτελεί η απόφαση της διοίκησης να αλλάξει την επιζήμια για την εταιρία, συμφωνία με την Airbus, η οποία αρχικώς προέβλεπε την παράδοση 107 αεροσκαφών με κόστος που θα άγγιζε τις 4,5 δισ. στερλίνες (περίπου 5 δισ. ευρώ!).

Η αναθεωρημένη συμφωνία, δίνει τη δυνατότητα ακύρωσης έως και επτά αεροσκαφών που είχαν προγραμματιστεί για παράδοση μεταξύ 2022 και 2026. Επίσης, η παράδοση 24 αεροσκαφών που αρχικά είχε αναβληθεί για μετά το Δεκέμβριο του 2022, οριστικοποιήθηκε τώρα για τα έτη 2025 έως 2026. Ο αγώνας του κ. Χατζηιωάννου να διασώσει την εταιρία από τη ζημιογόνα συμφωνία, η οποία σε συνδυασμό με τα μέτρα που εφαρμόστηκαν για τον περιορισμό του Covid-19 θα μπορούσε να την οδηγήσει ακόμη και στην πτώχευση ξεκίνησε στα μέσα Μαΐου. Ο ιδρυτής της easyjet, είχε προσφέρει 5.000.000 στερλίνες (γύρω στα 5.700.000 ευρώ) σε όποιον του παρείχε πληροφορίες για τη συμφωνία με την Airbus.

Στη συνέχεια o κ. Χατζηιωάννου, είχε αποκαλύψει πως «τουλάχιστον το 15% των μετοχών της easyJet βρίσκεται στην κατοχή τριών “αχυρανθρώπων” που ελέγχονται από την Airbus» αλλά και πως μεγαλοστελέχη της easyJet, παρευρέθηκαν σε κρυφό δείπνο με τον αμφιλεγόμενο, Ελβετό δικηγόρο, Μαρκ Μπόναντ, οποίος έγινε γνωστός μέσα από τα Panama Papers, στο Ξενοδοχείο Schweizerhof στη Λουκέρνη στις 16 Νοεμβρίου 2016.

Στο δείπνο, μάλιστα, ήταν παρών και ο ελληνικής καταγωγής Κίμων Σωτηρόπουλος, μεγαλοστέλεχος της Airbus.
Μετά τις αποκαλύψεις ακολούθησε η παραίτηση του Οικονομικού Διευθυντή, Άντριου Φίντλεϊ, του οποίου η αμοιβή στην easyJet, άγγιζε το δυσθεώρητο ύψος των 1.403.000 λιρών το χρόνο, αλλά και αυτές του αναπληρωτή προέδρου, Τσαρλς Γκουρέσα και του διευθυντή, Άντι Μάρτιν. Η οργή του κ. Χατζηιωάννου, είχε δικαίως κορυφωθεί, όταν ανακοινώθηκε πως η διοίκηση της easyJet, ετοιμάζεται να απολύσει το 30% του προσωπικού της, δηλαδή 4.500 ανθρώπους, με την δικαιολογία πως πρέπει να ανταπεξέλθει στη δύσκολη συγκυρία που έχει δημιουργηθεί αλλά δεν σκεφτόταν να “σπάσει”, το συμβόλαιο με την Airbus.

Η ίδια η easyjet, εξάλλου, ανακοίνωσε χθες, πως η ταξιδιωτική ζήτηση δεν αναμένεται να ανακάμψει στα προ-κορονοϊού επίπεδα μέχρι το 2023 δικαιώνοντας τον κ. Χατζηιωάννου που είχε εκφράσει τη θέση πως «εάν η αεροπορική εταιρεία πρέπει να είναι μικρότερη σε αριθμό προσωπικού κατά 30%, τότε χρειάζεται να έχει και 30% λιγότερα αεροσκάφη (σε σχέση με το πλήθος των 337 αεροσκαφών που ήταν ο στόλος τον Μάρτιο του 2020) κι όχι 107 περισσότερα». Όπως ήταν αναμενόμενο η είδηση της αναβολής παράδοσης των αεροσκαφών, εκτόξευσε τη μετοχή της εταιρίας κατά 7%. Πάντως, ο αγώνας του κ. Χατζηιωάννου να διασώσει την εταιρία, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχιστεί. 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ