«Ζουμ» για πρώτη φορά στο κέντρο του γαλαξία μας

Αστρονόμοι κατάφεραν για πρώτη φορά να «δουν» με μεγάλη καθαρότητα την τεράστια τρύπα στο κέντρο του γαλαξία μας και να «φωτογραφίσουν» τα αστέρια που βρίσκονται κοντά της.

Οι ερευνητές του Διαστήματος, με επικεφαλής Γερμανούς αστρονόμους του Ινστιτούτου Εξωγήινης Φυσικής Μαξ Πλανκ, στις δύο δημοσιεύσεις που έκαναν στο περιοδικό «Astronomy & Astrophysics» αναφέρουν ότι οι ακριβέστερες από κάθε άλλη φορά μετρήσεις έγιναν με τη βοήθεια των Τηλεσκοπίου Gemini North στη Χαβάη και του Πολύ Μεγάλου Τηλεσκοπίου (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή.

Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι το 99,9% της μάζας στο κέντρο του γαλαξία μας οφείλεται στη συγκεκριμένη υπερμεγέθη μαύρη τρύπα γνωστή ως Τοξότης Α* (Sgr A*) και μόνο το υπόλοιπο 0,1% οφείλεται στα γύρω άστρα, σε άλλες μικρότερες μαύρες τρύπες, στα διαστρικά αέρια και στη σκόνη ή στη σκοτεινή ύλη. Το γαλαξιακό κέντρο μας βρίσκεται σε απόσταση περίπου 27.000 ετών φωτός από τον Ηλιο και η μαύρη τρύπα του εκτιμάται ότι έχει μάζα 4.300.000 φορές μεγαλύτερη από τον Ηλιο.