Αραβικές πηγές κάνουν λόγο για αιφνίδιες κινήσεις των αμερικανικών δυνάμεων στη Μέση Ανατολή, υποστηρίζοντας ότι το βράδυ του Σαββάτου πολεμικά πλοία των Ηνωμένων Πολιτειών άρχισαν να αποκρύπτουν τη θέση τους, καθώς το Ιράν φέρεται να ξεκίνησε επιθέσεις κατά αμερικανικών ναυτικών μονάδων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Echedoros.blog, που επικαλείται αραβικές ιστοσελίδες, ιστότοποι παρακολούθησης πλοήγησης έδειξαν ότι το αμερικανικό αεροπλανοφόρο USS Gerald R. Ford απενεργοποίησε τα συστήματα εντοπισμού του, καθώς δεν εμφανιζόταν πλέον στη θαλάσσια περιοχή όπου είχε μετακινηθεί τις προηγούμενες ώρες, κοντά σε ισραηλινά λιμάνια στη Μεσόγειο.
Η απόκρυψη της τοποθεσίας του αεροπλανοφόρου, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ενδέχεται να υποδηλώνει αλλαγή στην επιχειρησιακή του κατάσταση. Παραμένει ωστόσο ασαφές εάν το πλοίο αποτέλεσε στόχο ιρανικής ενέργειας ή αν πρόκειται για προληπτικό μέτρο αποφυγής ενδεχόμενης επίθεσης.
Παράλληλα, αναφορές κάνουν λόγο για ναυτικές επιχειρήσεις των ιρανικών δυνάμεων εναντίον αμερικανικών πολεμικών πλοίων που έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή, με πληροφορίες να τοποθετούν πιθανά περιστατικά στην Αραβική Θάλασσα. Οι ίδιες πηγές συνδέουν τις εξελίξεις με διαρροή ηχητικού μηνύματος που αποδίδεται στο ιρανικό ναυτικό και φέρεται να ενημερώνει για κλείσιμο του Στενού του Ορμούζ.
Κατά τις συγκεκριμένες αναφορές, η Τεχεράνη φέρεται να ακολουθεί μια στρατηγική σταδιακής κλιμάκωσης, απαντώντας στην πρόσφατη αμερικανοϊσραηλινή επιθετικότητα με πλήγματα σε χερσαίες και θαλάσσιες εγκαταστάσεις και διευρύνοντας σταδιακά το πεδίο των επιχειρήσεων ώστε να περιλαμβάνει άμεσα αμερικανικούς στόχους.
Οι πληροφορίες αυτές δεν έχουν επιβεβαιωθεί από επίσημες πηγές, ενώ η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής παραμένει ρευστή και εξαιρετικά τεταμένη.
*Φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:







