Eurovision με επιλεκτική… αμνησία, γεωπολιτικά παιχνίδια, ισπανικό οφθαλμόλουτρο και μια Αμάντα Γεωργιάδη που μπορεί να αγνοήθηκε στην ψηφοφορία από Αλβανούς, Σκοπιανούς και Γερμανούς (μπα, τι περίεργο), αλλά αποθεώθηκε μέχρι και από την Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, συγγραφέα του Χάρι Πότερ, για την ερμηνεία της στη σκηνή Pala Olimpico! Μπορεί από προχθές ο 66ος τελικός που έγινε στο Τορίνο να αποτελεί παρελθόν, με την ελληνική συμμετοχή, με το «Die Together», να κατακτά την 8η θέση (ύστερα από 30 χρόνια για πρώτη φορά η Ελλάδα συγκεντρώνει τόσο υψηλή βαθμολογία στις κριτικές επιτροπές (6η θέση), ενώ από το 2011 η Ελλάδα είχε να βρεθεί, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στο Top 10 του διαγωνισμού), όμως στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία η νίκη της ουκρανικής αποστολής έμοιαζε με προτετελεσμένο γεγονός, όπερ και εγένετο!
Και μπορεί η συμμετοχή της Μεγάλης Βρετανίας να ανέτρεψε τα πάντα, αποδεικνύοντας πως σε μια ειρηνική συνθήκη θα ήταν η νικήτρια, όμως οι επιτροπές είχαν άλλη άποψη, δίνοντας την πρώτη θέση στους Kalush Orchestra και το τραγούδι «Stefania», στέλνοντας μήνυμα προς τον Πούτιν, με τον τραγουδιστή Ολεχ Πσιουκ να λέει από σκηνής: «Παρακαλώ βοηθήστε την Ουκρανία, τη Μαριούπολη. Βοηθήστε το Azovstal τώρα»!
Είπαμε, άρεσε δεν άρεσε το τραγούδι, οι Ουκρανοί έπρεπε να βγούνε πρώτοι! Και καλά έκανε η Ευρώπη και έδειξε την αλληλεγγύη της στην αποστολή του Ζελένσκι (ο οποίος υποσχέθηκε πως του χρόνου ο τελικός θα γίνει στην Ουκρανία, κάνοντας μάλιστα και σχετική ανάρτηση, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως «η νικητήρια συγχορδία μας στη μάχη με τον εχθρό δεν είναι μακρι»), όμως κατά πως φαίνεται η Ευρώπη έχει επιλεκτική μνήμη!
Ας ανατρέξει κάποιος στο έτος 1976, όταν η ελληνική συμμετοχή με τη Μαρίζα Κωχ και το τραγούδι-μοιρολόι «Παναγιά μου, Παναγιά μου» αποφάσιζε να στείλει το μήνυμά της για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, με την ερμηνεύτρια να εμφανίζεται μαυροφορεμένη στη σκηνή της Χάγης, στην Ολλανδία. Τότε η ελληνική συμμετοχή συνάντησε δυσκολίες και απειλές, μέχρι την ώρα που η Μαρίζα Κωχ ανέβηκε στη σκηνή.
Μέχρι και για τον φόβο ελεύθερων σκοπευτών έκαναν λόγο οι διοργανωτές, προκειμένου να φρενάρουν τη συμμετοχή μας, ενώ άφησαν να αλωνίζουν έξω από τον χώρο Τούρκοι διαδηλωτές! Η Μαρίζα Κωχ και ο τότε διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος Μάνος Χατζιδάκις -o οποίος την ώθησε να συμμετάσχει- είχαν κάνει μια σοβαρή, πολιτική πράξη. Σε αντίθεση με την τωρινή στάση της Ευρώπης για το ουκρανικό ζήτημα μέσω της Eurovision, τότε η Ευρώπη έκανε τα στραβά μάτια, προσπαθώντας στην ουσία να σαμποτάρει την ελληνική συμμετοχή. Μάλιστα, τότε, η τουρκική τηλεόραση, παρότι έδειχνε τον τελικό της Eurovision, διέκοψε τη μετάδοση την ώρα της ελληνικής συμμετοχής και, αντί για το ελληνικό τραγούδι, έδειξε ένα τουρκικό εθνικιστικό τραγούδι! Αυτά για την ιστορία, γιατί κάποιοι προσπαθούν να μας κάνουν να την ξεχάσουμε!
Στα της φετινής Eurovision για να επανέλθουμε, η εμφάνιση της Αμάντα Γεωργιάδη ήταν αξιοπρεπέστατη, κάτι που αναγνώρισαν οι Ευρωπαίοι (πλην των επιτροπών Αλβανίας, Βόρειας Μακεδονίας, Μαυροβουνίου, Ιρλανδίας, Αυστραλίας, Βελγίου, Γερμανίας, Ισλανδίας, Λιθουανίας, Μολδαβίας, Σερβίας και Σουηδίας που δεν μας χάρισαν κανέναν βαθμό), με την εκπρόσωπό μας να δηλώνει μετά το τέλος της βραδιάς: «Είμαι χαρούμενη. Δεν είχα άγχος. Είμαι πολύ χαρούμενη και εύχομαι να έκανα περήφανους όλους τους Έλληνες»!
Βέβαια, Eurovision χωρίς οφθαλμόλουτρο δεν γίνεται κι αυτό το χάρισαν απλόχερα η Ισπανίδα Σανέλ και οι χορεύτριές της, με τα οπίσθιά τους σε κοινή θέα να πάνε και να έρχονται επί σκηνής. Τώρα το να πούνε κάποιοι πως η Σανέλ ήταν «αντίγραφο» της Φουρέιρα μάλλον είναι ατυχές, γιατί «κυρία Fuego» είναι μόνο μία! Το θέαμα, πάντως, άρεσε στο ελληνικό κοινό, γιατί δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι η Ελλάδα από την ψηφοφορία του κοινού έδωσε απλόχερα τους περισσότερους βαθμούς στη συμμετοχή της Ισπανίας.
Στο παρασκήνιο τώρα του θεσμού, η ιταλική αστυνομία απέτρεψε, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωσή της, ηλεκτρονικές επιθέσεις φιλορωσικών ομάδων χάκερ κατά τη διάρκεια τόσο του ημιτελικού της 10ης Μαΐου όσο και του τελικού! Οι ιταλικές Αρχές διευκρίνισαν ότι απέτρεψαν κυβερνοεπιθέσεις σε υποδομές δικτύου από την ομάδα χάκερ Killnet και τη θυγατρική της Legion!
Καπουτζίδης: «Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή»
Αν μπορούσε ο Γιώργος Καπουτζίδης να πάρει 12άρι στον προχθεσινοβραδινό τελικό της Eurovision, θα το έπαιρνε. Ο παρουσιαστής, γνωστός για το χιούμορ του και τον ακομπλεξάριστο χαρακτήρα του, αποθεώθηκε στο twitter για την απάντηση που έδωσε σε χρήστη που τον αποκάλεσε «κακή αδερφή», αν και υπήρξαν κάποιοι που δεν είδαν με καλό μάτι την απόφασή του να πάρει βήμα από τη δημόσια τηλεόραση για να μιλήσει και πάλι για την ομοφοβία.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του τελικού και ενώ ήταν η σειρά της Σουηδίας, μιας χώρας που -όπως καταλάβαμε- δεν ήταν από τις αγαπημένες του, ο Γιώργος Καπουτζίδης είπε: «Αυτή ήταν η Κορνίλια Τζέικομπς από τη Σουηδία. Πολύ θερμή υποδοχή στο στάδιο, είναι ένα από τα φαβορί της βραδιάς. Και βλέπετε, δεν είπα τίποτα, κύριος. Γιατί ψηφίζετε σήμερα και θέλω να έχετε καθαρό μυαλό» είπε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Καπουτζίδης κατά τη μετάδοση του τελικού του διαγωνισμού και πρόσθεσε: «Την Πέμπτη, που σχολίαζα τη Σουηδία, κάποιος μου έγραψε ότι είμαι κακιά αδερφή. Που αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή. Κι όμορφη κι έξυπνη και πετυχημένη. Και μη σοκάρεστε, μη σοκάρεστε. Αυτά πρέπει να τα συζητάμε. Και να τα συζητάμε ανοιχτά. Αν δεν τα συζητήσουμε, δεν θα τα αντιμετωπίσουμε ποτέ».