Το όνομά του είναι συνώνυμο της πολυτέλειας και τα παπούτσια του αντικείμενο του πόθου για εκατομμύρια γυναίκες στον κόσμο. Τίποτα όμως στα παιδικά χρόνια του Christian Louboutin δεν πρόδιδε την εξέλιξη που θα είχε.
Με αφορμή την έκθεση υποδημάτων του στο show «L’ Exhibition[iste]», που φιλοξενείται ως τα τέλη Ιουλίου στο Palais de la Porte Dorée στο Παρίσι, ο Louboutin μίλησε στους «New York Times» για την καρμική σχέση που τον συνδέει με το κτίριο, αλλά και για τα φτωχικά παιδικά του χρόνια.
Ο ίδιος μεγάλωσε κοντά σε αυτό το μουσείο σε μια ταπεινή εργατική συνοικία και το επισκεπτόταν από τότε που ήταν παιδί. «Χρωστάω πολλά σε αυτό το κτίριο» είπε. Τότε το Palais de la Porte Dorée ήταν αφιερωμένο στην τέχνη της Αφρικής και Ωκεανίας. Όταν ήταν παιδάκι «φοβόταν πολύ» να μπει μέσα, ωσότου πείστηκε από την αδελφή του να περάσει το κατώφλι, σε ηλικία εννιά χρονών.
Γοητεύτηκε από τις μάσκες των φυλών και από αρχαία αιγυπτιακά τεχνουργήματα και τον συνεπήρε το ενυδρείο στο υπόγειο. «Ήταν ο πρώτος μου τρόπος να ταξιδέψω πριν έχω την ευκαιρία να το κάνω στην πραγματική ζωή, και με ενέπνευσε» είπε. Εκεί είδε το πρώτο σχέδιο υποδήματος στη ζωή του. Ήταν μια γόβα με τακούνι σε στιλ της δεκαετίας του 1950, πάνω σε σήμα το οποίο απαγόρευε στους επισκέπτες του μουσείου να εισέλθουν φορώντας ψηλοτάκουνα, για να μη φθείρεται το μωσαϊκό. Σε αυτό το ασυνήθιστο για ένα αγόρι που μεγάλωνε τη δεκαετία του 1970 σχήμα παπουτσιού ο Louboutin πιστώνει την κλίση του.
Το πρώτο υπόδημα το οποίο κόσμησε με την κόκκινη σόλα -το σήμα κατατεθέν του- ήταν ένα πρωτότυπο με αγκράφα που είχε εμπνευστεί από ένα «λουλούδι» του Γουόρχολ. Λέγεται μάλιστα ότι ο ίδιος αναφώνησε «εύρηκα!» βλέποντας τη βοηθό του να βάφει τα νύχια της με κόκκινο μανό, και δανείστηκε το βερνίκι για να βάψει τη σόλα του παπουτσιού.