Κυριακή, 7 Μαρτίου 2021

Έρευνα Marc: Η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς, ποντάροντας στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία

Οι νέες εκπομπές και σειρές μυθοπλασίας της ΕΡΤ έχουν ξαφνιάσει ευχάριστα το τηλεοπτικό κοινό

Tο… εγκώμιο της ΕΡΤ πλέκουν επτά στους δέκα πολίτες, για τη θεαματική της αλλαγή τους τελευταίους 12 μήνες, σύμφωνα με τη μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Marc, για λογαριασμό της Δημόσιας Τηλεόρασης.  

Όπως προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις 18 Δεκεμβρίου 2020 έως τις 4 Ιανουαρίου 2021, το 72,8% των πολιτών δηλώνουν ότι η ΕΡΤ έχει βελτιωθεί αισθητά τον τελευταίο χρόνο, με το 65,1% να εκφράζουν την ικανοποίησή τους από την συνολική εικόνα της δημόσιας τηλεόρασης, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 50,6% μόλις πριν από έναν χρόνο.

Η αποδοχή της ΕΡΤ παρατηρείται οριζόντια στο σύνολο των πολιτών, ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης, στοιχείο που πιστώνεται πρωτίστως ο νέος ενημερωτικός της χαρακτήρας που προτάσσει τη νηφάλια και αμερόληπτη καταγραφή της επικαιρότητας. Έτσι, άλλωστε, εξηγείται ότι η ΕΡΤ, στην έρευνα χαρακτηρίζεται «σοβαρή» από το 87,9% των πολιτών, «ποιοτική» από το 83%, «σύγχρονη» από το 63,5% και «αντικειμενική και αξιόπιστη» από το 61,1%.

Εξάλλου, στις επιμέρους ερωτήσεις που αφορούν ειδικά τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ, το 40,9% όσων τα παρακολουθούν έστω και περιστασιακά, δηλώνουν ότι, συγκριτικά με το παρελθόν, η δημόσια τηλεόραση είναι «πιο αντικειμενική, πλουραλιστική και ουδέτερη», έναντι μόλις του 7,4% που απαντούν το αντίθετο. Επιπλέον το 42% προτιμά τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ γιατί είναι «αξιόπιστα και αντικειμενικά», το 27,6% επειδή είναι «σοβαρά και ψύχραιμα» και το 21,1% για τον πολυθεματικό τους χαρακτήρα.

Αν είναι κάτι, ωστόσο, που φαίνεται να έχει πραγματικά ξαφνιάσει με απροσδόκητα θετικό τρόπο τους πολίτες είναι οι νέες εκπομπές και σειρές μυθοπλασίας της ΕΡΤ. Το 75,2% των πολιτών απαντούν απερίφραστα ότι το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα έχει βελτιωθεί τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 63,2% των ερωτηθέντων αναδεικνύουν ως μεγάλο πλεονέκτημα της ΕΡΤ το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα, όταν το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 43,1% προ έτους.

Μεγάλη η απήχηση της πλατφόρμας ERTFLIX

Ιδιαίτερη απήχηση, τέλος, φαίνεται να έχει η νέα ψηφιακή πλατφόρμα ERTFLIX, την οποία γνωρίζει το 59,1% των πολιτών (από 34,2% τον προηγούμενο Μάιο), με τη συντριπτική πλειονότητα (86,6%) να δηλώνουν ικανοποιημένοι από το πλούσιο περιεχόμενο της.

Δείτε επίσης: Αυτή και αν είναι είδηση: Η ΕΡΤ-1 πέρασε σε τηλεθέαση το… Mega!

Στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την έρευνα της Marc, o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θωμάς Γεράκης, τόνισε μεταξύ άλλων: «Στόχος της έρευνας ήταν η αποτύπωση της εικόνας της δημόσιας τηλεόρασης, έτσι όπως την αντιλαμβάνεται το τηλεοπτικό κοινό. Η σύγκριση των στοιχείων της παρούσας έρευνας με προηγούμενη έρευνα -που διεξήχθη έναν χρόνο πριν- καταγράφουν αξιοσημείωτες διαφορές σε όλους τους δείκτες αξιολόγησης της εικόνας της ΕΡΤ.

Συγκεκριμένα:

  • Η βελτίωση της συνολικής εικόνας της ΕΡΤ τους τελευταίους 12 μήνες είναι εντυπωσιακή. Σπάνια συναντάμε τέτοιες μεταβολές χαρακτηριστικών εικόνας σε τόσο μικρό διάστημα – πολύ περισσότερο σε ταλαιπωρημένα brands, όπως αυτό της δημόσιας τηλεόρασης που βαρύνεται με χρόνια αρνητικά στερεότυπα.
  • Η αύξηση της ικανοποίησης των τηλεθεατών από την ΕΡΤ αφορά τόσο τον ειδησεογραφικό, όσο τον ψυχαγωγικό τομέα. Η λειτουργία της ανερχόμενης ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχής και συμβάλλει στην ανάδειξη ενός πιο σύγχρονου προφίλ.
  • Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει κάλλιστα για την απαρχή ενός επιτυχημένου rebranding ή ακόμη και για ένα απροσδόκητο success story σε εξέλιξη. Διότι αυτό που φαίνεται ήδη να καταφέρνει η ΕΡΤ είναι η ολική επανεκκίνησή της που την επανατοποθετεί στον τηλεοπτικό χάρτη και την κάνει την έκπληξη της φετινής τηλεοπτικής χρονιάς».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ