Τα θερινά σινεμά, -ένα είδος διασκέδασης μοναδικό στον κόσμο-, ανοίγουν τις πόρτες τους από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου.
Το κείμενο των οδηγιών οριστικοποιήθηκε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών θερινών κινηματογράφων με στόχο να βρεθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις που θα διασφαλίζουν την υγεία θεατών και εργαζόμενων χωρίς, ωστόσο, να τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων οι οποίες, έχουν υποστεί μεγάλο οικονομικό πλήγμα τα τελευταία χρόνια.
Έτσι αποφασίστηκε:
- Ενώ αρχικά η απόφαση πρότεινε πληρότητα 40%, το ποσοστό αυξήθηκε στο 75%
- Δεν θα υπάρχει διάλειμμα
- Να υπάρχει κενό χώρου ανά δύο θεατές και όχι ανά τέσσερις που ήταν η αρχική πρόταση.
- Μπαρ και κυλικεία θα έχουν τη δυνατότητα πώλησης σφραγισμένων νερών, αναψυκτικών και σνακ και θα λειτουργούν πριν, μετά αλλά και κατά την διάρκεια της προβολής έτσι ώστε να μην σημειώνεται συνωστισμός.
- Οι θεατές, καλό θα είναι να φορούν μη ιατρική μάσκα και να χρησιμοποιούν, ανά τακτά χρονικά διαστήματα αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα.
- Κατά την είσοδο και την έξοδό τους θα πρέπει να τηρούν μεταξύ τους αποστάσεις τουλάχιστον 1, 5 μέτρου
- Προτείνεται η σταδιακή είσοδος με έξοδος υπό τον συντονισμό αρμόδιων ταξιθετών.
- Συστήνεται η επιλογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή η προαγορά, ο ανέπαφος έλεγχος με scanner, η τοποθέτηση ειδικών χωρισμάτων σε ταμεία και γκισέ αλλά και οι ανέπαφες συναλλαγές.
- Οι χώροι θα πρέπει να απολυμαίνονται με διάλυμα χλωρίνης πριν και μετά από κάθε προβολή όπως επίσης τα τραπέζια, οι καρέκλες και οι επιφάνειες που αγγίζονται συχνά όπως πόμολα, διακόπτες κ.α.
- Όλοι οι εργαζόμενοι που έρχονται σε επαφή με το κοινό να χρησιμοποιούν μάσκα και γάντια, να απολυμαίνουν συχνά τον εξοπλισμό τους.
Τα θέατρα σκιών
Οι παραπάνω οδηγίες ισχύουν και για τα θέατρα σκιών που λειτουργούν σε ανοιχτούς χώρους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ωστόσο, τίθεται η προϋπόθεση να βρίσκονται πίσω από τη σκηνή μόνον δύο άτομα τα οποία θα έχουν απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρου ανάμεσά τους.
Γιατί «γκρινιάζουν» οι αιθουσάρχες;
O πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών, Παναγιώτης Τσακαλάκης μίλησε στο ΑΠΕ τόσο για την τιμή του εισιτηρίου αλλά και για την λειτουργία των drive-in, των οποίων την νομιμότητα αμφισβητεί:
«Οι προσφορές μέσα στην εβδομάδα μειώνουν τον μέσο όρο της τιμής του εισιτηρίου» εκτιμά ο ίδιος. Όσο για την εξαγγελθείσα μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% στις κινηματογραφικές αίθουσες «δεν ανταποκρίνεται στο πάγιο αίτημα των αιθουσαρχών που είναι μείωση στο 6% όπως ισχύει σε όλο τους τομείς πολιτισμού, θέατρο, βιβλίο κ.ά».
Πώς βλέπουν όμως οι αιθουσάρχες την επάνοδο των drive in και μάλιστα με την στήριξη της δημοτικής αρχής;
«Ας είναι συνετοί οι δήμοι» λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών μιλώντας για αθέμιτο ανταγωνισμό: «Διαθέτουν άδειες λειτουργίας drive in από το υπουργείο Συγκοινωνιών, από το υπουργείο Πολιτισμού, άδεια χρήσης γης; Η Πανελλήνια Ένωση Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών ετοιμάζεται να καταθέσει υπομνήματα για το θέμα στους δήμους».
Ο Θωμάς Μανιάκης του εμβληματικού Θερινού Κινηματογράφου «Θησείο», στον πεζόδρομο της Αποστόλου Παύλου είπε: «Εμείς ανοίγουμε την Πέμπτη 4 Ιουνίου, δεν βοηθά κι ο καιρός, περιμένουμε να σταματήσουν οι βροχές. Το ”Θησείο’’ θα λειτουργήσει με μία προβολή, 9.15 μμ έως 11.30 μμ και με 300 καθίσματα, τα μισά δηλαδή που αντιστοιχούν στο 70% του δικού μου κινηματογράφου, τηρώντας σχολαστικά τις οδηγίες για την προστασία της υγείας. Ο κινηματογράφος μας θα συνεχίσει με το καθιερωμένο πρόγραμμα του από ταινίες του κλασικού αμερικάνικου και ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Ο κόσμος το ζητά πολύ».
Η Λίλα Τσακαλάκη των αιθουσών «Τριανόν» και «Κοράλι» στη Σαρωνίδα, την «Αελλώ» και το «Ελληνίς» στην Αθήνα δήλωσε: «Εκεί που πήραμε μια ανάσα με την “Ευτυχία” του Άγγελου Φραντζή και την “Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς” του Γιάννη Οικονομίδη, ξαφνικά όλοι οι κινηματογραφιστές βρεθήκαμε λόγω πανδημίας με τις οθόνες μας κλειστές, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ. Και το μαύρο της οθόνης συμβολίζει πολλά άσχημα πράγματα. Τώρα καλούμαστε να δούμε μια νέα πραγματικότητα δύσκολη, πολύπλοκη κι όλο αυτό το διάστημα σχεδιάζουμε πώς θα ανοίξουμε, πώς θα κάνουμε το θεατή να αισθανθεί ασφαλής και να αφεθεί στη μαγεία του σινεμά».