Τα online παντοπωλεία πρώτα στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών και μετά την καραντίνα

Must Read

Το lockdown στη χώρα μας επιτάχυνε την είσοδο του Έλληνα αγοραστή στο διαδικτυακό κανάλι -αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή της οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας την περίοδο της πανδημίας- ιδίως για αγορές ειδών παντοπωλείου.

Με βάση έρευνα της Nielsen, το 22% των Ελλήνων αγοραστών την περίοδο της καραντίνας ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem, που σχετίζεται με αγορές των τεσσάρων βασικών κατηγοριών παντοπωλείου.

Βέβαια, η πρώτη αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του lockdown, ήταν αρνητικά επιβαρυμένη, λόγω των μεγάλων διαστημάτων παραδόσεων. Ωστόσο, όπως διαπιστώνει η έρευνα, επιλέγοντας αρκετοί από τους νεοεισερχόμενους στο κανάλι να συνεχίσουν να αγοράζουν online, είχαν βελτιωμένη εμπειρία στην υπηρεσία παράδοσης, αναβαθμίζοντας σταδιακά και την συνολική αγοραστική εμπειρία.

Σήμερα, η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα, αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα, με μέσο χρόνο παράδοσης τις δύο ημέρες.

Συνολικά, οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης διατήρησαν τη δυναμική τους και μετά το lockdown. Κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς, αντιπροσωπεύουν πλέον ποσοστό 7%, του συνόλου, με τη διείσδυση να έχει αυξηθεί κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Η μετά Covid-19 εποχή

Η ίδια έρευνα, εξάλλου, επιχειρεί να αποτυπώσει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στη μετά-Covid εποχή. «Έχοντας επιστρέψει σε μια νέα κανονικότητα, γεννιούνται βασικά ερωτήματα που απασχολούν τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο, αναφορικά με το ποιες από τις αναδυόμενες αγοραστικές και καταναλωτικές συμπεριφορές ήρθαν για να μείνουν και ποιοι είναι οι αγοραστές εκείνοι, που υιοθέτησαν τις νέες συμπεριφορές», αναφέρει η έρευνα «Shopper Shifts to a New Normal».

Σύμφωνα με τα ευρήματά της, η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου, με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα. Ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο, ακόμα και από περιόδους, όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων.

Στο μεταξύ, ένα σημαντικό ποσοστό των αγοραστών (38%), αναζητά πιο ενεργά προσφορές, γεγονός που υποδηλώνει μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές. Αυτή η ανησυχία υπογραμμίζει τη ζωτικής σημασίας αναθεώρηση στρατηγικών προώθησης εκ μέρους των εταιρειών.

Επιπλέον, σημαντικός είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό «ταξίδι». Μεγάλη αύξηση των «ταξιδιών» για τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες) (+153%). Μάλιστα, τα μισά (54%) από τα αγοραστικά «ταξίδια» σχετίζονται με μαζικές αγορές, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.

Έλλειψη αποθεμάτων

Στο μεταξύ, σύμφωνα με την έρευνα, περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές (56%) αντιμετώπισαν έλλειψη αποθεμάτων, το οποίο οδήγησε σε χαμένες ευκαιρίες τόσο για τους λιανοπωλητές, όσο και για τους κατασκευαστές. Οι κατηγορίες σε έλλειψη ήταν, κυρίως, αυτές που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid-19: απολυμαντικό χεριών, αντιβακτηριδιακά οικιακά καθαριστικά και αντιβακτηριδιακά απορρυπαντικά ρούχων.

Το ποσοστό στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος Out-of-Stock εκτινάχθηκε στο 63%, με το Ηνωμένο Βασίλειο (78%) και τη Γαλλία (71%) να έχουν τις πρώτες θέσεις.

Η εμφάνιση του κορωνοϊού έφερε αλλαγές και στον τρόπο ζωής στη χώρα μας. Για παράδειγμα, σημαντικό μέρος των αγοραστών (25%) ξεκίνησε το μαγείρεμα στο σπίτι. Παρά την τάση αυτή, το delivery έτοιμου φαγητού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, με το 44% να προβαίνει σε παραγγελίες έτοιμου φαγητού, πολύ υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%).

  • Η έρευνα της Nielsen διεξήχθη συνολικά σε 32 αγορές, εκ των οποίων 13 ευρωπαϊκές. Στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε την περίοδο 26 έως 31 Μαΐου, 20 μέρες μετά από τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων διαβίωσης.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This