Ανοδική τάση παρουσίασε και τον Απρίλιο η αγοραστική κίνηση σε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, καθώς καταγράφηκε αύξηση έως και 171%, εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019, στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες.
Η αύξηση αυτή αποτελεί νέο ρεκόρ για τον τζίρο των online καταστημάτων μετά από τον Μάρτιο, που ξεκίνησε η περίοδος της καραντίνας. Αυτό επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες, την περίοδο του lockdown, βρήκαν στις ηλεκτρονικές αγορές ένα ασφαλές καταφύγιο, προκειμένου να καλύψουν τις αγοραστικές τους ανάγκες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του GR.EC.A, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει πλέον εξαπλασιαστεί σε τζίρο στις εβδομάδες 10 έως 18. Όπως σχολιάζει ο Σύνδεσμος, αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η αξιολόγηση του Μαΐου, όπου το φυσικό δίκτυο των εμπορικών καταστημάτων είναι πλέον ενεργό.
Λιγότερες παραγγελίες
Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα έρευνας του GR.EC.A για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνουν ότι το 92% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα ανέφερε ότι οι τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας έχουν ήδη επηρεάσει τις online επιχειρήσεις.
Οι κλάδοι, που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο, είναι αυτοί των ειδών μόδας, αθλητικών, κοσμημάτων, ειδών σπιτιού και των λευκών συσκευών, καθώς το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα λάμβανε το εξεταζόμενο διάστημα σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου από το ξέσπασμα της πανδημίας, είναι οι καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή των προμηθειών (42%), οι καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών μέσω courier (31%) και τα θέματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%).