Η οδύσσεια της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων και της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών

Must Read

Η δοκιμή ελλιμενισμού στον λιμένα του Βόλου του αρματαγωγού «Λέσβος» τον περασμένο Απρίλιο και η μεταφορά της έδρας της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ) του Αρχηγείου Στόλου στη θεσσαλική πόλη αποτελούν το προτελευταίο επεισόδιο του σίριαλ της νέας… έκδοσης της Αργοναυτικής Εκστρατείας που άρχισε πριν από μερικά χρόνια.

Ακολούθησε την τελευταία εβδομάδα η ανακοίνωση υφυπουργού της κυβέρνησης, εκλεγόμενης στη Μαγνησία, σύμφωνα με την οποία μετέφερε στον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας τις ανησυχίες τοπικών φορέων ότι η μεταστάθμευση της ΔΑΔ στον λιμένα του Βόλου θα καταστήσει από δυσχερή έως αδύνατη την εξεύρεση επενδυτή για την ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του.

Ας σημειωθεί ότι επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ., με αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού τον νυν υφυπουργό Εθνικής Αμυνας Αλκιβιάδη Στεφανή, ο σχεδιασμός ήταν η μεταστάθμευση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών «Μοράβας» από τον Βόλο στον Αττική, ώστε να βρίσκεται εγγύτερα του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, όπου εδρεύει η ΔΑΔ. Παρότι δαπανήθηκαν περί τα 600.000 ευρώ για εργασίες ανακατασκευής εγκαταστάσεων στο Ναυτικό Οχυρό Σκαραμαγκά, ο σχεδιασμός δεν υλοποιήθηκε λόγω της έντονης αντίδρασης των τοπικών φορέων και βουλευτών όλων των κομμάτων. Ομως για τη μεταφορά της ΔΑΔ στον Βόλο (ή τη μεταστάθμευση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στην Αττική) αγνοούνται βασικές παράμετροι.

Καταρχάς, η μεταστάθμευση της ΔΑΔ δεν αφορά μόνο τον ελλιμενισμό των μέσων της (τα πέντε αρματαγωγά τύπου «Ιάσων» και τα τέσσερα πλοία ταχείας μεταφοράς [αερόστρωμνα] τύπου Zubr) αλλά και τη δημιουργία υποδομής λογιστικής και τεχνικής υποστήριξης.
Πιο σημαντική όμως είναι η απάντηση στο ακόλουθο ερώτημα: Με βάση τα δεδομένα που ισχύουν για την απειλή σήμερα και στο προβλέψιμο μέλλον στο θέατρο επιχειρήσεων όπου οι ελληνικές αμφίβιες δυνάμεις (πεζοναύτες και πλοία αμφίβιων επιχειρήσεων) καλούνται να δράσουν, πόσο επιχειρησιακά αποτελεσματική είναι η χρήση αρματαγωγών που  επιτυγχάνουν (στην καλύτερη περίπτωση, γιατί έπειτα από 20 χρόνια υπηρεσίας η απόδοση των κυρίων μηχανών είναι βέβαιο ότι έχει μειωθεί) ταχύτητα 16 κόμβων; Μήπως θα έπρεπε πρώτα να σχεδιάσουμε με ρεαλισμό όσον αφορά τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους τη μετεξέλιξη (σύνθεση, δόγμα, τακτικές, εξοπλισμός) των αμφίβιων δυνάμεων και στη συνέχεια να εξετάσουμε την τοποθέτησή τους στον χώρο;

Διαφορετικά, καταναλώνουμε πόρους που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε άλλους τομείς και να αποφέρουν άμεσα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This