Νέος ΟΣΕ από τη συγχώνευση της ΕΡΓΟΣΕ με τη ΓΑΙΑΟΣΕ

Όλα όσα προβλέπει το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών για τον ενιαίο δημόσιο φορέα

Must Read

Σχεδόν έναν χρόνο μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε το σχέδιό της για αναδιοργάνωση του σιδηροδρόμου.

Σε αυτό το πλαίσιο, δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας, με πυρήνα τον ΟΣΕ(«Νέος ΟΣΕ»), που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής. Φιλοδοξία του υπουργείου είναι η αναδιοργάνωση του Οργανισμού να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία της κυβερνητικής πρότασης στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο, ο Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι στη νέα εταιρία εντάσσονται επιπλέον του σημερινού ΟΣΕ η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις).

Ο Νέος ΟΣΕ καθίσταται μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, της διαχείρισης του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του. Θα είναι Ανώνυμη Εταιρία ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, θα εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Δ.Σ. του και θα ορίζεται από τη ελληνική κυβέρνηση.

Επίσης, θα προσληφθεί, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, εταιρία με αποδεδειγμένη τεχνική και διοικητική εμπειρία στη διοίκηση και λειτουργία αντίστοιχων φορέων, ως «τεχνικός σύμβουλος διοίκησης» του Νέου ΟΣΕ.

Από το σύνολο του προσωπικού

Ο νέος φορέας θα στελεχωθεί από το σύνολο του προσωπικού των δύο φορέων (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) και το σχετικό προσωπικό του τμήματος δραστηριοτήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ που θα ενταχθεί στον Νέο ΟΣΕ. Παράλληλα, προβλέπεται η πρόσληψη 600 ατόμων την επόμενη διετία.

Η πρώτη ομάδα προσλήψεων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024, ενώ η υπόλοιπη ενίσχυση στελέχωσης θα προχωρήσει σε στάδια, μέχρι το μέσο του 2025, με βάση, επίσης, και τις απαιτήσεις στελέχωσης, που θα προσδιοριστούν από το Business Plan του νέου φορέα.

Ο Νέος ΟΣΕ θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, συνεργαζόμενος με τους λοιπούς φορείς του τομέα (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΡΑΣ, Hellenic Train και λοιποί operators), στο πλαίσιο της εφαρμογής μιας νέας προσέγγισης, με συστημική ανάλυση και διαχείριση κινδύνων. Θα αναλάβει, επίσης, την ευθύνη του συνόλου των έργων και λοιπών συμβάσεων των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ (τροχαίο υλικό, ενεργοί σταθμοί κ.λπ.) που βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οποίες θα συνεχιστούν απρόσκοπτα, με βάση ειδική πρόβλεψη του νέου νόμου.

Σύμφωνα με την κυβερνητική πρόταση, ο νέος φορέας θα καταρτίσει στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο και θα συνάψει σύμβαση απόδοσης με το εποπτεύον υπουργείο, μέσω της οποίας θα παρακολουθείται βάσει συμφωνημένων δεικτών απόδοσης και μετρήσιμων στόχων. Σημειώνεται ότι η αναδιοργάνωση του ΟΣΕ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This