Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2021

Τι είναι η Black Friday και πως καθιερώθηκε ως καταναλωτικός θεσμός;

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στη χώρα μας επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους τη λεγόμενη «Μαύρη Παρασκευή» (Black Friday), όπου τα καταστήματα και κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών προϊόντων προτείνουν μεγάλες εκπτώσεις σε μια σειρά προϊόντων τους. Τη φετινή χρονιά μάλιστα, με δεδομένη την αύξηση των πωλήσεων μέσω διαδικτύου λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων, η Black Friday δεν κράτησε μόνο μια Παρασκευή, αλλά μια ολόκληρη εβδομάδα.

Αν λοιπόν ψάχνεις να αντικαταστήσεις το κινητό ή το τάμπλετ σου, ώστε να μπορείς να περιηγείσαι γρήγορα και χωρίς προβλήματα στο διαδίκτυο και να απολαύσεις ακόμη περισσότερο την εμπειρία του NetBet καζίνο, όπου θα βρεις μια μεγάλη σειρά τυχερών παιχνιδιών με καταπληκτικά γραφικά που θα σου χαρίσουν ατελείωτες ώρες διασκέδασης, ίσως να πρέπει να περιμένεις την επόμενη Black Friday για να κάνεις την αγορά σου.

Τι είναι όμως η Black Friday, πώς πήρε το όνομά της και γιατί καθιερώθηκε διεθνώς ως ένας καταναλωτικός θεσμός;

Η επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving day) ήταν η ανεπίσημη αρχή της εορταστικής περιόδου από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ο Πρόεδρος Αβραάμ Λίνκολν αποφάσισε ότι η ημέρα των Ευχαριστιών θα γιορτάζεται την τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου. Αλλά η ονομασία Black Friday δόθηκε πολύ αργότερα.

Πώς πήρε το όνομά της η Black Friday;

Η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη είναι η πρώτη ημέρα των πωλήσεων για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, μια από τις πιο κερδοφόρες ημέρες του έτους για τους λιανοπωλητές και τις επιχειρήσεις. Επειδή, λοιπόν, οι λογιστές χρησιμοποιούσαν παλιότερα (πριν τη γενίκευση της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών) μαύρο μελάνι για να καταγράψουν κέρδη στις λογιστικές εγγραφές τους (και αντίστοιχα κόκκινο μελάνι για να καταγράψουν τις ζημιές), η ημέρα έγινε γνωστή ως Μαύρη Παρασκευή – ημέρα που οι επιχειρήσεις βλέπουν στα βιβλία τους κέρδη και εγγραφές με μαύρο μελάνι.

Για να ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να κάνουν αγορές, οι διάφορες επιχειρήσεις άρχισαν να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις που είναι διαθέσιμες μόνο τη συγκεκριμένη ημέρα (ή εβδομάδα από φέτος).

Η Μαύρη Παρασκευή είναι πλέον γνωστή ως ημέρα κατά την οποία οι καταναλωτές μπορούν να πετύχουν μεγάλες προσφορές σε μια ποικιλία προϊόντων, από συσκευές έως παπούτσια. Με την πάροδο των ετών, το ποσό που υπολογίζεται ότι δαπανούν οι καταναλωτές τη Μαύρη Παρασκευή αυξάνεται διαρκώς. Το 2002, οι διεθνείς αγοραστές ξόδεψαν συνολικά 416,4 δισεκατομμύρια δολάρια για ψώνια διακοπών. Μέχρι το 2019, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε κατά 75%, στα 730,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Εν τούτοις, η ονομασία Black Friday δεν ήταν πάντα συνδεδεμένος με την κατανάλωση και τα χρήματα.

Ο όρος χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του ΄60 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων κάθε Παρασκευή, τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς.

Το 1939, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, η Ημέρα των Ευχαριστιών έπεσε την πέμπτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Οι έμποροι προειδοποίησαν ότι θα χρεοκοπήσουν επειδή η περίοδος αγορών των διακοπών ήταν πολύ μικρή. Αναφέρθηκαν στον Πρόεδρο Franklin D. Roosevelt για να μετακινήσουν την Ημέρα των Ευχαριστιών μια βδομάδα νωρίτερα και ο Roosevelt εισάκουσε τις υποδείξεις τους.

Παρόλο που δεν αναγνωρίζεται ως επίσημη αργία στις ΗΠΑ, πολλοί Αμερικανοί εργαζόμενοι παίρνουν ρεπό για να ψωνίσουν τη συγκεκριμένη μέρα, εκτός φυσικά από τους εμπόρους και όσους εργάζονται σε εμπορικά καταστήματα, που περιμένουν τη Black Friday προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους και να κάνουν μεγάλους τζίρους.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ