Ο «Γρηγόρης» περπατούσε έξι χρόνια στους διαδρόμους της γραφειοκρατίας για να βρει τη θέση του στις διασταυρώσεις των Αθηναϊκών δρόμων. Πάντα όμως υπήρχε ένας «Σταμάτης» που τον εμπόδιζε. Τέτοια μέρα (7/8/1960) άρχισε η δοκιμαστική λειτουργία των σηματοδοτών στο κέντρο της Αθήνας. Δίπλα σε κάθε φανάρι υπήρχε κι ένας τροχονόμος που έκοβε κλήση στους παραβάτες!
Ο Αρχέλαος Αντώναρος στην αντιπολιτευόμενη «Αθηναϊκή» εμπνεύστηκε δύο σκίτσα
Η δεύτερη είναι διαχρονική…
Μόνο που η ιστορία έχει… ουρά. Οι πρώτοι φωτεινοί σηματοδότες εγκαταστάθηκαν, πειραματικά, το 1954. Μόνο που είχαν ένα μικρό ελάττωμα. Ήθελαν έναν τροχονόμο – χειριστή! Διαβάζουμε στην εφημερίδα «Εμπρός»τον Απρίλιο του 1954
Το θέμα, έκτοτε, χάθηκε στους λαβυρίνθους της γραφειοκρατίας. Η Siemenς που είχε αναλάβει το έργο ήθελα να γεμίσει την Ελλάδα φωτεινούς σηματοδότες με το αζημίωτο φυσικά. Οι τροχονόμοι πάλι που μέχρι τότε ρύθμιζαν την κίνηση φοβόντουσαν ότι θα χάσουν τη δουλειά τους. Τελικά βρέθηκε η λύση που βόλευε τους πάντες. Και φανάρια να έμπαιναν και οι τροχονόμοι θα αποκτούσαν νέα καθήκοντα. Θα έκοβαν κλήσεις στους παραβάτες.
Μάλιστα λίγο πριν την πρεμιέρα του νέου μέτρου έγινε σύσκεψη υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή, του υπουργού Συγκοινωνιών Σόλωνα Γκίκα και των των υφυπουργών Κονίτσα (Συγκοινωνιών) και Καλαντζή (Δημόσιας Τάξης) για την καλύτερη επιτυχία των μέτρων.
Το υπουργείο μάλιστα δημοσίευσε σε όλες τις εφημερίδες και οδηγίες για οδηγούς και πεζούς.
Λίγους μήνες αργότερα διαβάζουμε σε ρεπορτάζ της «Ελευθερίας» τα αποτελέσματα των νέων μέτρων. Το εντυπωσιακό είναι το πόσο στοίχισαν. Τα 7,5 εκ. δρχ. ήταν ποσό μεγάλο, πολύ μεγάλο τα χρόνια εκείνα που ο μέσος μισθός μόλις και ξεπερνούσε τις 3.000 δρχ το μήνα!
Στα τέλη Αυγούστου του 1960 ο «Σταμάτης» και ο «Γρηγόρης» ανέβηκαν και στη Θεσσαλονίκη όχι να δουν την Έκθεση, αλλά για να λύσουν τα δικά της κυκλοφοριακά προβλήτα
Στις 20 Σεπτεμβρίου άρχισε η επίσημη λειτουργία των σηματοδοτών στην Αθήνα.
Εξήντα δύο χρόνια μετά, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες ούτε οι πεζοί «πειθαρχούν» στον Σταμάτη και τον Γρηγόρη, ούτε οι οδηγοί στο κόκκινο, το κίτρινο και το πράσινο…