Το καλάθι της νοικοκυράς αποδείχθηκε ένα επικοινωνιακό τέχνασμα που κατέληξε σε φιάσκο, καθώς δεν έπεισε ούτε τους καταναλωτές αλλά ούτε και τους ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι εξακολουθούν να δείχνουν αναποφάσιστοι.
Μέχρι και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, παραδέχτηκε ότι το καλάθι του νοικοκυριού «δεν κατάφερε να σταματήσει τον πληθωρισμό». Συμπλήρωσε ότι «το κέρδος για κάθε νοικοκυριό από την πρωτοβουλία αυτή ανέρχεται σε 1.004 ευρώ τον χρόνο». Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι την πρώτη εβδομάδα της λειτουργίας του μέτρου, το καλάθι κόστιζε 125 ευρώ, ενώ 8 εβδομάδες μετά πλέον κοστίζει 107,5 ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 14%. Επίσης σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός αναφέρει: «Αναλυτικά αποτελέσματα 8η εβδομάδα καλάθι: Μείωση από την αρχή στο μέσο καλάθι από 125Euro σε 107,5. Euro -14%, -17,5Euro/εβδομάδα, -75,5Euro/μήνα, -907Euro/έτος (1,27 βασικοί μισθοί). Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα από 116Euro σε 97 -17%, -19,3Euro/εβδομάδα -84Euro/μήνα και -1.004Euro/έτος».
«Δεν υπάρχει αισχροκέρδεια, οι τιμές ανέβηκαν από τον πληθωρισμό. Η άνοδος του πληθωρισμού δεν είναι αποτέλεσμα αισχροκέρδειας, οφείλεται σε αντικειμενικούς λόγους», είπε ο κ. Γεωργιάδης. Σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, η κυβέρνηση πήρε μία σειρά μέτρων, όπως το καλάθι του νοικοκυριού, μείωση ασφαλιστικών εισφορών και κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, ώστε να ενισχύσει έμμεσα τους μισθούς. «Η κυβέρνηση πιστεύει ακράδαντα στη μείωση φόρων. Έχουμε μειώσει 26 φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Δεν μπορούμε εν μέσω πληθωρισμού να κάνουμε γενικά μέτρα μείωσης φόρων πια, δεν το επιτρέπει το Eurogroup και οι αγορές», είπε.
Χωρίς καλάθι νοικοκυριού νησιά και απομακρυσμένες περιοχές!
Την ίδια ώρα, πολλά είναι τα παράπονα από πολίτες που μένουν στην περιφέρεια και στα νησιά, ότι δεν μπορούν να κάνουν χρήση του καλαθιού του νοικοκυριού, επειδή δεν υπάρχουν στην περιοχή τους μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε πως υπάρχουν κάποια νησιά που δεν έχουν μπει στο καλάθι του νοικοκυριού, τα οποία είναι λίγα, ενώ το μέτρο έχει καλύψει πάνω από 90% του πληθυσμού. «Το 95% του πληθυσμού έχει καλάθι του νοικοκυριού. Το ότι μπορεί σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο να μην έχει μεγάλο σούπερ μάρκετ, το δέχομαι. Δεν μπορούμε να πάμε στο κάθε νησί να φτιάχνουμε σούπερ μάρκετ. Ο λόγος που έχουμε βάλει τα σούπερ μάρκετ στο καλάθι του νοικοκυριού και όχι τις μικρότερες αλυσίδες είναι πολύ απλός. Εάν βάλω τα μικρότερα καταστήματα στο «καλάθι» θα τα καταστρέψω», εξήγησε.