Οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν ότι δεν λειτουργεί τίποτα στον σιδηρόδρομο – Η Πολιτεία κώφευε

Εξώδικο από τον Οκτώβριο του 2022 στους αρμόδιους για την μη λειτουργία φωτοσημάτων, τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS - Προειδοποιήσεις για «το δυστύχημα που έρχεται»

Όλοι τα έλεγαν, κανείς δεν άκουγε και κανείς δεν έπραξε. Για να φτάσουμε στο μαύρο σήμερα και να μετράμε δεκάδες νεκρούς από ένα δυστύχημα που περίμενε να συμβεί.

Η σφοδρή μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών, στην περιοχή Ευαγγελισμός έξω από τη Λάρισα, δυστυχώς «δικαιώνει» τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι εδώ και πάνω από έναν χρόνο έχουν προειδοποιήσει πως η κατάσταση είναι επικίνδυνα άσχημη.

Μία από αυτές τις προειδοποιήσεις μετουσιώθηκε σε εξώδικο από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, με αποδέκτες τον ΟΣΕ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train.

Ημερομηνία αποστολής, 31 Οκτωβρίου 2022

Τι διαπιστωνόταν μεταξύ άλλων σε αυτό το εξώδικο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!…»

Ολόκληρο το σχετικό κείμενο:

«ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΟΣΕ, Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ΡΑΣ και Hellenic Train.
Με λύπη/προβληματισμό σας αναφέρουμε, ότι παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, διαμαρτυρίες μας και πρωτίστως τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, ότι –δυστυχώς- επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι τραυματισμών που σας είχαμε εκφράσει. Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς),την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!

Επίσης διαπιστώνουμε τα κάτωθι:
Την μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις και αλλαγές στα δρομολόγια και οι επιβάτες να εξαγριώνονται και να επιτίθενται στους μηχανοδηγούς!.

  • Διαπιστώνουμε επίσης το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, που δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.
  • Την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.
  • Την πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής, την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!
  • Την μη συντήρηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ στις 25 Οκτωβρίου 2022, μηχανοδηγός μας, τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε (έλαβε μάλιστα άδεια ασθένειας 7 ημερών από το ως άνω εργατικό ατύχημα), καθώς η αμαξοστοιχία Προαστιακού Αθήνας (υπ’αριθμ. 1534) προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροκίνησης που κρέμονταν και ήταν υπό τάση!

Απόδειξη δε των ως άνω και της κάκιστης κατάστασης της υποδομής είναι οι 3 εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών!!
Α) 1 Αυγούστου 2022 εκτροχιασμός 1521 στην Τιθορέα,
Β) 10 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός προαστιακής αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι,
Γ) 21 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός 882 στην περιοχή της Τιθορέας.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να απαξιώνεται ο σιδηρόδρομος, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των μηχανοδηγών, αλλά και της εταιρείας HellenicTrain που δρομολογεί λεωφορεία προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μετά από κάθε συμβάν.
Κατόπιν των ανωτέρω, δεδομένου ότι έχουν εξαντληθεί τα όρια ανοχής των εργαζομένων μηχανοδηγών, με την παρούσα σας εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία και αντίθεσή μας για τα προβλήματα που ήδη έχουν διαπιστωθεί, σας καλούμε δε να προβείτε άμεσα αυτήν αποκατάσταση των ως άνω προβλημάτων στην σιδηροδρομική υποδομή.
Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειάς μας εξαιτίας των προβλημάτων στο δίκτυο και σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας.Σας καλούμε επίσης να μας εξηγήσετε εγγράφως, εντός 15 ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας,για τα μέτρα που προτίθεστε να λάβετε. Σας ενημερώνουμε ότι προτιθέμεθα να προβούμε σε κινητοποιήσεις από την κοινοποίηση της παρούσας τους όλους τους ανωτέρω λόγους.
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει την παρούσα σε εκείνους προς τους οποίους απευθύνεται.
Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2022».

Προειδοποιήσεις για «το δυστύχημα που έρχεται»

Προ ημερών, στις 7 Φεβρουαρίου 2023, η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών» (ΔΕΣΚ), με δική της ανακοίνωση, σχολίαζε χαρακτηριστικά ότι «όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος. Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας. Ο Χ Ι ! ‘έχουν καιρό…. κάποια στιγμή θα τελειώσουν’».

Ενώ σε άλλο σημείο η ΔΕΣΚ κάνει μια προφητική επισήμανση, αναφερόμενη στους ανευθυνουπεύθυνους:

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

 

Διαβάστε ακόμα:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ κράτησαν τον Μητσοτάκη στην εξουσία»!

Σε μία έκρηξη οργής ο βουλευτής του ΣυΡιζΑ Χρήστος Γιαννούλης στον τηλεοπτικό αέρα του Σκάι και την εκπομπή «Καλημέρα», αποκάλυψε...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Φιέστα στη Θεσσαλονίκη για Τσίπρα με κινητοποίηση από Φάμελλο

Τα μανίκια έχει σηκώσει τις τελευταίες μέρες ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος προετοιμάζοντας τη φιέστα του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Εμφύλιος» μεταξύ Σπανάκη και Χαρδαλιά

Χοντρός καβγάς ξέσπασε μεταξύ του αν. υπουργού  Εσωτερικών Β. Σπανάκη και του περιφερειάρχη  Ν. Χαρδαλιά.  Ο Σπανάκης τον κατηγορεί ότι...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης προς αγρότες: «Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο»

Την στιγμή που οι αγρότες σε όλη την χώρα σκληραίνουν τη στάση τους και προχωρούν σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παύλος Κοντογιαννίδης κατά Τσίπρα: «Η ντροπή ντροπή δεν έχει»

Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε ο Παύλος Κοντογιαννίδης κατά του Αλέξη Τσίπρα με αφορμή όσα είπε στην παρουσίαση του βιβλίου του «Ιθάκη»...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Λάρισα: Η πόλη-παγίδα για σιδηροδρομικά ατυχήματα – Τι δείχνει η μελέτη του ΤΕΕ

Μία ιδιαίτερα αναλυτική καταγραφή των προβλημάτων που προκαλεί η διέλευση του σιδηροδρομικού δικτύου μέσα από τον αστικό ιστό της Λάρισας παρουσιάστηκε...
ΕΛΛΑΔΑ

Αγρότες: Σκληραίνουν τη στάση τους και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις

Ενώ οι αγρότες ετοιμάζονται για την πανελλαδική συνδιάσκεψη στη Νίκαια Λάρισας, η κυβέρνηση επιχειρεί να διαχειριστεί την κλιμακούμενη κρίση, στέλνοντας...
ΕΛΛΑΔΑ

Βαρύ πένθος στη Σούδα για τον θάνατο του 45χρονου Κ. Κανάκη σε τροχαίο

Βαθιά θλίψη επικρατεί στον σύλλογο ΑμεΑ «Αετοί της Κρήτης» μετά τον ξαφνικό θάνατο του αθλητή του μπάσκετ με αμαξίδιο, Κωνσταντίνου...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης