Έρευνα-εξπρές στα συντρίμμια των Τεμπών

Ψάχνουν να βρουν στα βαγόνια του θανάτου τον ακριβή αριθμό των νεκρών, με βάση το νέο γενετικό υλικό

Must Read

Έρευνα-εξπρές διέταξαν οι ανακριτικές Αρχές για να διακριβωθεί ο συνολικός αριθμός των θυμάτων στην τραγωδία των Τεμπών, με βάση το γενετικό υλικό και άλλα στοιχεία που έχουν βρεθεί στα συντρίμμια των δύο τρένων.

Η νέα έρευνα διατάχθηκε ύστερα από αίτημα του συλλόγου θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος προκειμένου να διενεργηθεί πραγματογνωμοσύνη στα μοιραία βαγόνια της αμαξοστοιχίας IC-62, εννέα μήνες μετά την τραγωδία. Την πραγματογνωμοσύνη θα διενεργήσει ο Ελευθέριος Νικολιδάκης, ο οποίος θα λάβει δείγματα από υπολείμματα στα βαγόνια και τα υπόλοιπα συντρίμμια που μεταφέρθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος στον χώρο όπου φυλάσσονται στη Λάρισα. Το ερώτημα που καλείται να απαντήσει ο πραγματογνώμονας είναι αν υπάρχουν ανθρώπινα υπολείμματα ή ίχνη στα συντρίμμια των τρένων.

Σχολιάζοντας τη νέα «τροχιά» στην έρευνα που αφορά την τραγωδία των Τεμπών, ο δικηγόρος και πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής Λουκάς Αποστολίδης επισήμανε πως η ανακριτική Αρχή αποφάσισε με τη διάταξη 7/2023, ύστερα από αίτημα του συλλόγου των παθόντων, τη διενέργεια ειδικής πραγματογνωμοσύνης. «Για τη διαπίστωση/διακρίβωση του ακριβούς αριθμού των νεκρών θυμάτων του δυστυχήματος και της ταυτότητας αυτών απαιτείται να διενεργηθεί μία τελική έρευνα των φυλασσόμενων στη θέση “Κουλούρι” Λάρισας υπολειμμάτων των ηλεκτραμαξών και των βαγονιών των συγκρουσθείσων αμαξοστοιχιών του δυστυχήματος (επιβατική αμαξοστοιχία IC -62 και εμπορική αμαξοστοιχία 63503) του χώρου που έχουν εναποτεθεί, καθώς και των αδρανών υλικών και λοιπών συντριμμιών που μεταφέρθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος και έχουν εναποτεθεί και φυλάσσονται στον ίδιο χώρο, ώστε να μην καταλείπεται αμφιβολία περί του αριθμού και της ταυτότητας των νεκρών θυμάτων του δυστυχήματος».

Η πραγματογνωμοσύνη πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 15 ημερών, ενώ η έρευνα θα γίνει με ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά, σε μια προσπάθεια να ταυτοποιηθεί το 57ο θύμα της τραγωδίας. Αν και έχουν περάσει εννέα μήνες από τη φονική σύγκρουση των τρένων, δεν έχει εντοπιστεί γενετικό υλικό από το τελευταίο θύμα της μοιραίας σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ενώ είναι άγνωστο αν υπάρχουν στοιχεία και για άλλα θύματα. Την έρευνα είχε αναλάβει αρχικά η ΕΜΑΚ με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους, οι οποίοι δεν κατάφεραν να εντοπίσουν γενετικό υλικό.

Ο πραγματογνώμονας Ελευθέριος Νικολιδάκης θα εξετάσει τα υπολείμματα των ηλεκτραμαξών, των βαγονιών των δύο αμαξοστοιχιών του δυστυχήματος, τα αδρανή υλικά και τα υπόλοιπα συντρίμμια που μεταφέρθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος προκειμένου να διαπιστωθεί αν υφίστανται ανθρώπινα υπολείμματα ή ίχνη. Σε περίπτωση που από την έρευνά του εντοπιστούν τέτοια, θα τα συλλέξουν προκειμένου να ταυτοποιηθούν.

Ο εκπρόσωπος του συλλόγου των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος κ. Αποστολίδης θεωρεί θετικό βήμα τον ορισμό πραγματογνώμονα, σημειώνοντας και τον ρόλο της προανακριτικής Επιτροπής στη Βουλή. «Η ογκοδέστατη δικογραφία τόσο της προανακριτικής Αρχής στη Λάρισα όσο και της ευρωπαϊκής εισαγγελίας φαίνεται ότι θα αποτελέσουν πλούσιο υλικό για την προανακριτική Αρχή στη Βουλή για να μάθει ο κόσμος τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες των αρμοδίων, οργανισμών και προσώπων» τονίζει. Επισημαίνει δε τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας στην τραγωδία των Τεμπών.

«Δικαιοσύνη και τιμωρία»

«Οι 57 ψυχές των παιδιών και οι πονεμένοι γονείς, φίλοι, συγγενείς απαιτούν δικαιοσύνη και τιμωρία στους υπεύθυνους οργανισμούς και πρόσωπα. Ολοι οι πολίτες ζητάνε να μάθουν τους υπευθύνους της τραγωδίας έως την πολιτική ηγεσία. Οι ανακριτικές Αρχές φαίνεται να διερευνούν τα πάντα για να λάμψει η αλήθεια και να αποδοθεί δικαιοσύνη. Το βασικό τους αξίωμα φαίνεται είναι “ουδείς πάνω από τον νόμο”. Πεποίθησή μου είναι ότι τα γεγονότα δεν θα μας διαψεύσουν» συμπληρώνει ο δικηγόρος θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Την ίδια ώρα, ο εφέτης ανακριτής Λάρισας Σωτήρης Μπακαΐμης εξετάζει τις τυχόν ποινικές ευθύνες των αρμοδίων της ΕΡΓΟΣΕ για το θέμα της υλοποίησης της Σύμβασης 717. Πρόκειται για τη σύμβαση που σχεδιάστηκε για να μεγιστοποιήσει την ασφάλεια και να συντελέσει στη μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω της ηλεκτρικής σηματοδότησης σε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, συνολικού μήκους 600 χλμ., από τον σταθμό ΣΚΑ έως τη Θεσσαλονίκη.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This