Ολοκλήρωσε το πόρισμα το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τη φονική έκρηξη στο εργοστάσιο της Βιολάντα.
Έχουν περάσει δύο εβδομάδες από όταν παρέλαβε τον 7,5 μέτρα διαβρωμένο σωλήνα και το ΕΜΠ καταγράφει αναλυτικά τα ευρήματα και αποδεικνύει τις σοβαρές παραλείψεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΡΤnews, στο πολυσέλιδο πόρισμα που διαβίβαστηκε στις αρμόδιες δικαστικές Αρχές, ο σωλήνας, που εξετάστηκε ακόμη και με μικροσκοπική ανάλυση, φέρει οπές διαφορετικού βάθους σε όλο το μήκος του, γεγονός που καταδεικνύει εκτεταμένη και μακροχρόνια διάβρωση.

Το πόρισμα του ΕΜΠ για τη φονική έκρηξη στη «Βιολάντα»
Όπως επισημαίνεται, ο αγωγός έχει υποστεί διάτρηση σε πολλά σημεία κατά μήκος περίπου 7,5 μέτρων. Το πόρισμα αποδίδει καθοριστικό ρόλο στη λανθασμένη εγκατάσταση, καθώς ο σωλήνας τοποθετήθηκε υπόγεια χωρίς άμμο, χωρίς πίσσα και χωρίς την απαιτούμενη αντιδιαβρωτική προστασία.
Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι το υλικό κατασκευής – χάλυβας – ήταν το ενδεδειγμένο.
Οι ειδικοί του ΕΜΠ εκτιμούν ότι η διάβρωση ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή της υπογειοποίησης, με ρυθμό που υπολογίζεται περίπου στα 0,3 χιλιοστά ετησίως, ενώ το αρχικό πάχος της σωλήνωσης ανερχόταν σε 2,7 χιλιοστά.
Υπογραμμίζεται ότι τακτικοί επιτόπιοι έλεγχοι, καθώς και η προβλεπόμενη δοκιμή υπογειοποιημένων αγωγών ανά πενταετία, θα μπορούσαν να έχουν οδηγήσει στον έγκαιρο εντοπισμό της διαρροής προπανίου και ενδεχομένως να αποτρέψουν την τραγωδία.
- Δολοφονία στη Φοινικούντα: Ποινική δίωξη και στη σύντροφο του ανιψιού του ιδιοκτήτη του κάμπινγκ
- Καρυστιανού: «Μου πρότειναν υπουργείο Δικαιοσύνης και το αρνήθηκα» – Αποκαλύψεις φωτιά για πιέσεις και παρασκήνιο







