Το πετροχημικό σύμπλεγμα του South Pars στο νότιο Ιράν έβαλε στο στόχαστρό του το Ισραήλ, με πληροφορίες από τοπικά και διεθνή ΜΜΕ να κάνουν λόγο για ισχυρές εκρήξεις στην περιοχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, εταιρείες που παρέχουν ηλεκτροδότηση, υδροδότηση και οξυγόνο στα εργοστάσια της Ασαλούγιε, την περιοχή όπου βρίσκεται το συγκεκριμένο σύμπλεγμα που αποτελεί την κύρια ενεργειακή πηγή του Ιράν, δέχτηκαν επίθεση, αλλά οι εγκαταστάσεις δεν έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές.
Ωστόσο, το πρακτορείο πρόσθεσε πως έχει διακοπεί η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε όλες τις πετροχημικές μονάδες της Ασαλούγιε.
Ίσραελ Κατς: «Προκαλέσαμε οικονομικό πλήγμα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων»
Το πλήγμα στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις επιβεβαίωσε από πλευράς Ισραήλ ο υπουργός Άμυνας Ίσραελ Κατς, ο οποίος τόνισε πως ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις επέφεραν μεγάλο οικονομικό πλήγμα για την Τεχεράνη, βομβαρδίζοντας τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.
«Οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις (IDF) εξαπέλυσαν ισχυρό πλήγμα κατά του μεγαλύτερου πετροχημικού εργοστασίου του Ιράν. Αυτή η βασική εγκατάσταση αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της πετροχημικής παραγωγής του Ιράν. Η ενέργεια αυτή έρχεται σε συνέχεια της επίθεσης κατά της δεύτερης μεγαλύτερης εγκατάστασης του Ιράν την περασμένη εβδομάδα. Ως αποτέλεσμα, και οι δύο εγκαταστάσεις, οι οποίες μαζί αντιπροσωπεύουν το 85% της πετροχημικής παραγωγής του Ιράν, έχουν πλέον τεθεί εκτός λειτουργίας. Αυτό αποτελεί οικονομικό πλήγμα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για το ιρανικό καθεστώς. Ο Νετανιάχου και εγώ έχουμε δώσει εντολή στον IDF να συνεχίσει τις εντατικές επιθέσεις κατά των εθνικών υποδομών του ιρανικού καθεστώτος», δήλωσε συγκεκριμένα ο Κατζ.
Απίθανο ένα καθολικό blackout στο Ιράν
Ως απάντηση στους ισχυρισμούς του Κατς, αξιωματούχος του ενεργειακού τομέα της Ισλαμικής Δημοκρατίας υποστήριξε πως ακόμη και αν οι ΗΠΑ επιτεθούν στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις του Ιράν, η Τεχεράνη θα μπορεί να συνεχίσει να παρέχει μερική -τουλάχιστον- ηλεκτροδότηση στους πολίτες του, σύμφωνα με τον ιρανικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα IRIB.
Όπως σημείωσε ο αξιωματούχος, οι «εξαιρετικά διαφοροποιημένες πηγές παραγωγής ενέργειας» της χώρας, καθώς επίσης η «γεωγραφική διασπορά» και η «διασύνδεση» του ηλεκτρικού δικτύου της, πιστοποιούν ότι η χώρα είναι απίθανο να υποστεί καθολικό blackout.
*φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:
- Ιράν: Νεκρός ο αρχηγός πληροφοριών των Φρουρών της Επανάστασης
- Ιράν – ΗΠΑ: Στα χέρια τους σχέδιο εκεχειρίας με στόχο το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ
- Στενό του Ορμούζ: Αυξήθηκαν οι διελεύσεις – Παραμένει ο διπλωματικός πυρετός







