Fuel Pass 2: Αναλυτικά τα εισοδηματικά κριτήρια για τα… ψίχουλα που μοιράζει η κυβέρνηση για τα καύσιμα

Σχεδόν 3,1 εκατομμύρια οι δικαιούχοι - Τέλος Ιουλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις επιδότησης

Must Read

Η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας «αγγίζει» κατά μέσο όρο τα 2,5 ευρώ/λίτρο, οδεύοντας απτόητη προς τα 3 ευρώ/λίτρο, αλλά η κυβέρνηση «πανηγυρίζει» για τα «γενναία» νέα μέτρα στήριξης για τα καύσιμα, ύψους από… 0,72 ευρώ έως 0,89 ευρώ την ημέρα!

Οι επίσημες ανακοινώσεις για το νέο, ενισχυμένο Fuel Pass, το οποίο θα αφορά το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2022, έγιναν πριν από λίγη ώρα, σύμφωνα με τις οποίες, η επιδότηση στη βενζίνη στην ηπειρωτική Ελλάδα αυξάνεται στα 80 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι, πλέον, όσοι πολίτες έχουν οικογενειακό εισόδημα ως 45.000 ευρώ. Η πλατφόρμα για τις αιτήσεις επιδότησης, ωστόσο, δεν θα ανοίξει άμεσα, αλλά τέλος Ιουλίου.

Αναλυτικότερα:

  • για αυτοκίνητα ΙΧ στην ηπειρωτική Ελλάδα θα είναι 65 ευρώ (αν κατατεθούν τα χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό) – 80 ευρώ (αν θα χρησιμοποιηθεί ψηφιακή κάρτα)
  • για αυτοκίνητα ΙΧ στα νησιά (συμπεριλαμβάνεται και η Κρήτη), για τα αυτοκίνητα θα είναι 85 ευρώ χωρίς κάρτα – 100 ευρώ με κάρτα.
  • για δίκυκλα στην ηπειρωτική Ελλάδα: 35 ευρώ χωρίς κάρτα – 60 ευρώ με κάρτα
  • για δίκυκλα σε νησιά: 55 ευρώ χωρίς κάρτα – 70 ευρώ με κάρτα

Αν, λοιπόν, κάνουμε τις σχετικές διαιρέσεις, για την επιδότηση που θα λάβουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων στην ηπειρωτική Ελλάδα, θα δούμε ότι προκύπτει το ποσό των 21,7 ευρώ το μήνα για όσους δεν χρησιμοποιήσουν κάρτα και 26,7 ευρώ το μήνα για όσους επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα. Δηλαδή, 0,72 ευρώ την ημέρα για την πρώτη περίπτωση και 0,89 ευρώ στη δεύτερη περίπτωση. Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για τα δίκυκλα, καθώς τα ποσά πέφτουν από 0,38 ευρώ έως 0,66 ευρώ την ημέρα.

Τα ποσά, πάντως, είναι αυξημένα σε σχέση με το πρώτο Fuel Pass, ενώ διευρύνονται και οι δικαιούχοι, καθώς μπορούν να το λάβουν όσοι έχουν δηλωθέν εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ανά προστατευόμενο μέλος και έως 45.000 ευρώ. Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε ότι οι ωφελούμενοι θα λαμβάνουν την επιδότηση με τη μορφή ψηφιακής ηλεκτρονικής κάρτας, ενώ, για όσους δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, μπορούν να λαμβάνουν το ποσό που δικαιούνται κατευθείαν στην τράπεζα, όπως έγινε και με την προηγούμενη επιδότηση. Σημειώνεται πως το συνολικό κόστος για το Fuel Pass 2 θα είναι περί τα 200 εκατ. ευρώ.

Περισσότεροι οι δικαιούχοι

Δικαιούχος του Fuel Pass είναι κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος, έως συνολικά 45.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, οι συνολικοί δικαιούχοι που μπορούν να επωφεληθούν από το Fuel Pass 2 αγγίζουν τα 3,1 εκατομμύρια άτομα, ενώ, όπως συνέβαινε και με το προηγούμενο Fuel Pass, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσικλέτα-μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (πχ. από τον εργοδότη σας).

Όσον αφορά στο Diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος –συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ– θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Το συνολικό κόστος αυτής της παρέμβασης φτάνει τα 115 εκατ. ευρώ. Επίσης, επιστρέφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες, με το  κόστος του συγκεκριμένου μέτρου να υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ.

«Η χώρα έχει βοηθήσει το πορτοφόλι του πολίτη. Τα μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ στηρίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ποσό που είναι αρκετά πιο υψηλό από το ευρωπαϊκό μέσο όρο», είπε σχετικά ο Χρήστος Σταϊκούρας, αναλύοντας, κατόπιν, τις ενισχύσεις που έγιναν:

  • Η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου
  • Η επιδότηση καυσίμων για 6 μήνες
  • Η ενισχύση κτηνοτρόφων
  • Η επιδότηση ταξί
  • Η μείωση του ΦΠΑ
  • Η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ

«Μπορούμε να δώσουμε αυτή τη βοήθεια για τρεις λόγους: Ο ρυθμός ανάπτυξης του 2021. Η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική. Έχουμε μείωση της ανεργίας. Έχουμε αύξηση στα δημόσια έσοδα. Τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό είναι ενθαρρυντικά. Και η πορεία αυτή είναι ποιοτική», είπε από την πλευρά του Θεόδωρος Σκυλακάκης. «Όλα θα γίνουν παρά τις πιέσεις του πληθωρισμού. Δεν μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε τις διεθνείς αυξήσεις. Μπορούμε να μειώσουμε την επίπτωση στα νοικοκυριά και κυρίως στη μεσαία τάξη και μπορούμε να βοηθάμε λόγω της ανάπτυξης. Έχουμε κάνει 68 μεταρρυθμίσεις που έγιναν και μας οδήγησαν στην έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία. Δημιουργήσαμε δημοσιονομικό χώρο που πάει στους πολίτες», πρόσθεσε.

Με τη σειρά του, ο Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής, Αθανάσιος Πετραλιάς, τόνισε: «Τρέχουν 5 προγράμματα επιδοτήσεων κι αυτό είναι κάτι σημαντικό. Για το Fuel Pass 2 η προϋπόθεση είναι το δηλωθέν να είναι έως 30.000 ευρώ, το οποίο αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος. Θα έχει τη μορφή πιστωτικής κάρτας, όπως έγινε και στην περίπτωση του Fuel Pass 1. Κάθε αίτηση αφορά ένα όχημα. Προϋπόθεση να έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Το υπολογιζόμενο κόστος είναι 200 εκατ. ευρώ», είπε και έδωσε παράδειγμα: «Με 2,40 ευρώ ο καταναλωτής θα πληρώνει 1,96 ευρώ».

Τέλος, για την επιδότηση Diesel τόνισε ότι το κόστος είναι 115 εκατ. ευρώ. «Είναι πολύ σημαντική παρέμβαση», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και στην επιστροφή του ΕΦΚ στα καύσιμα: «Επιστρέφεται ο ΕΦΚ στους αγρότες. Η αίτηση θα γίνει μέσω πλατφόρμας και θα αφορά το πρώτο 6μηνο του 2022. Απαραίτητη προϋπόθεση να είναι κατ’ επάγγελμα αγρότης».

  • Δείτε τις ανακοινώσεις για το Fuel Pass 2:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This