7-6-2020

Οι 1.000.000 ενστάσεις βάζουν «φρένο» στην ολοκλήρωση του Κτηματολογίου – Ποια φόρμουλα εξετάζουν οι υπεύθυνοι

«Πονοκέφαλος» για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου αποτελεί ο όγκος των ενστάσεων. Οι εκκρεμείς ενστάσεις ξεπερνούν τις 100.000, ενώ για το πρόγραμμα που «τρέχει» εκτιμάται ότι οι ενστάσεις θα ξεπεράσουν το 1.000.000! Γι’ αυτό, η διοίκηση του Κτηματολογίου αναζητεί μια φόρμουλα για να ομαδοποιήσει τις ενστάσεις και ετοιμάζει δομικές αλλαγές στο σύστημα εξέτασης των αντιρρήσεων των πολιτών. Κεντρικό πυλώνα στο νέο σύστημα θα αποτελέσουν τα γραφεία κτηματογράφησης, τα οποία θα αναλάβουν τον ρόλο του διαμεσολαβητή.

Θα καλούν τον θιγόμενο και θα τον ενημερώνουν για τη γνωμάτευσή του, ζητώντας του να απαντήσει αν συμφωνεί στις αλλαγές επί των δηλωθέντων στοιχείων. Όταν ο θιγόμενος δεν συμφωνεί ή όταν οι διορθώσεις είναι εκτεταμένες (αφορούν σφάλματα σε πολλά ακίνητα) ή είναι αναγκαία η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, το Γραφείο Κτηματογράφησης θα παραπέμπει σε Επιτροπές Εξέτασης Υποθέσεων Κτηματογράφησης.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των ενστάσεων αναμένεται να εφαρμοστεί στον Δήμο Αθηναίων, όταν ξεκινήσει η διαδικασία ανάρτησης, κάτι που έχει προσδιοριστεί χρονικά για μετά το Πάσχα, ενδέχεται, όμως, να μετατεθεί στις αρχές του καλοκαιριού, καθώς η διοίκηση του Κτηματολογίου και ο ανάδοχος του έργου εξετάζουν το ενδεχόμενο να προηγηθεί δεύτερη φάση προανάρτησης. Με τον τρόπο αυτόν θέλουν να δώσουν μία ακόμα ευκαιρία στους ιδιοκτήτες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, πριν αυτά αναρτηθούν από το Κτηματολόγιο.

Αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδότηση

Με δεδομένο ότι οι καθυστερήσεις στην εξέταση των ενστάσεων είναι μεγάλες, η «Ελληνικό Κτηματολόγιο» προχωρά σε παρεμβάσεις στο σύστημα εξέτασης των αντιρρήσεων των πολιτών, διευρύνοντας τις ειδικότητες όσων τις στελεχώνουν, αυξάνοντας τα κίνητρα για τη συμμετοχή σ’ αυτές κ.λπ. Στόχος, φυσικά, να λειτουργήσουν πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά οι επιτροπές, καθώς σε διαφορετική περίπτωση η ολοκλήρωση του έργου θα καθυστερήσει σημαντικά.

Δείτε επίσης: «Απροθυμία» των οφειλετών να υπαχθούν στη ρύθμιση των 24-48 δόσεων

Η βασική αλλαγή όμως αφορά τα Γραφεία Κτηματογράφησης, τα οποία θα αναλάβουν τον ρόλο του διαμεσολαβητή. Όσοι ιδιοκτήτες εντοπίζουν κατά την ανάρτηση σφάλματα στην καταγραφή της ιδιοκτησίας τους, δηλαδή γεωμετρικές αποκλίσεις, λάθη σε τίτλους κ.λπ., θα καταθέτουν μία αίτηση διόρθωσης στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Οι αιτήσεις διόρθωσης και οι ενστάσεις υποβάλλονται αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδότηση στο Γραφείο Κτηματογράφησης και προϋπόθεση για την υποβολή τους είναι να έχει προηγουμένως υποβληθεί δήλωση του Ν. 2308/1995 και να έχει καταβληθεί το πάγιο τέλος κτηματογράφησης. Το κόστος υποβολής αίτησης διόρθωσης/ένστασης είναι 5 ευρώ.

Το γραφείο θα συντάσσει έκθεση αποδοχής ή απόρριψης της αίτησης, στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι ενδιαφερόμενοι μέσω της ιστοσελίδας του Κτηματολογίου με τη χρήση των κωδικών TAXISnet. Αν η αίτηση γίνει δεκτή από τις δύο πλευρές (αυτόν που την κάνει και αυτόν που θίγεται), τα στοιχεία της ανάρτησης θα αλλάζουν χωρίς να παραπέμπεται η υπόθεση σε Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων. Αν δεν γίνει δεκτή η αίτηση από τον θιγόμενο ή τον ανάδοχο, θα παραπέμπεται σε επιτροπή η οποία και θα αποφανθεί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παναγιώτης Λιάκος
Παναγιώτης Λιάκος
Ελένη Παπαδοπούλου
Ελένη Παπαδοπούλου

ΔΗΜΟΦΙΛΗ