H τραγωδία που… απογείωσε την αεροπορική βιομηχανία – Κερδισμένοι και χαμένοι

Must Read

Στη δεκαετία του ’30 ο κόσμος κοιτούσε με δέος τον ουρανό. Το όνειρό του ήταν να πετάξει. Τα είχε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό, αλλά υπήρχε ένα δίλημμα:

Αερόπλοια ή αεροπλάνα.

Τα πρώτα χωρούσαν είχαν πολυτέλεια, έμοιαζαν με κρουαζιερόπλοια. Αντίθετα τα αεροπλάνα της εποχής ήταν μικρά με χώρους περιορισμένους.

Το «Γκραφ Ζέπελιν» ήταν το καμάρι της Γερμανικής αεροναυπηγικής. ‘Έκανε 2,5 μέρες να περάσει τον Ατλαντικό, το μισό χρόνο που χρειαζόταν το ταχύτερο υπερωκεάνιο. Μόνο το 1935 είχαν προγραμματιστεί 194 πτήσεις πάνω από τον Ωκεανό, ενώ μια φορά έκανε και τον Γύρο του κόσμου. Χωρούσε γύρω στα 100 άτομα.

Το… αδελφάκι του, λεγόταν «Χίντεμπουργκ» κι ήταν ακόμα καλύτερο. Διέθετε καπνιστήριο, άνετο κατάστρωμα για να… χαζεύουν οι επιβάτες τα πλοία και το απέραντο γαλάζιο, μπαρ, εστιατόριο με πιάνο και μια υπέροχη κουζίνα. Το «μεγάλο μπαλόνι» στηριζόταν σε μεγάλες ποσότητες υδρογόνου που ήταν απαραίτητες για τη κίνησή του.

Το δρομολόγιο της 6ης Μαΐου 1937 ήταν μια πτήση ρουτίνας. Προορισμός η στρατιωτική βάση του Λέικχερστ του Νιού Τζέρσεϊ. Έφθασε με μικρή καθυστέρηση εξ αιτίας των αντίθετων ανέμων.

Ενενήντα μέρα πάνω από το έδαφος το πλήρωμα άρχισε να ρίχνει τα σχοινιά προσγείωσης όταν μια δυνατή λάμψη έδωσε τη θέση της σε μια ακόμα ισχυρότερη φλόγα. Ακολούθησε τρομερή έκρηξη στο ρεζερβουάρ αερίου.

Σκοτώθηκαν 36 άτομα, άλλα 61 σώθηκαν από τους πεζοναύτες της στρατιωτικής βάσης. Τα κινηματογραφικά συνεργεία είχαν πάει να καλύψουν ένα κοσμικό γεγονός, την άφιξή του και ξαφνικά υποχρεώθηκαν να καταγράψουν μια τραγωδία!

Όπως συμβαίνει συνήθως αναπτύχθηκαν πολλές θεωρίες συνωμοσίας.

Η επικρατέστερη άποψη θέλει την έκρηξη να προήλθε από το ηλεκτρικό πεδίο που είχε δημιουργηθεί από την καταιγίδα που προηγήθηκε.

Ένα χρόνο μετά ο Χίτλερ απαγόρευσε τις πτήσεις με αερόπλοια και τη θέση τους πήραν τα αεροπλάνα. Κι όλοι βγήκαν κερδισμένοι:

Οι Αμερικανικές αεροπορικές εταιρείας που κατάφεραν να περνούν τον Ατλαντικό σε 17 ώρες, αντί των 48 του Ζέπελιν
Η Γερμανική αεροπορική βιομηχανία. Ο αρχηγός της αεροπορίας Χέρμαν Γκέρινγκ ήθελε να δοθεί βάρος στα πολεμικά αεροπλάνα της «Λουφτβάφε». Τα αερόπλοια ροκάνιζαν τα σχετικά κονδύλια και απασχολούσαν εξειδικευμένο προσωπικό.
Δείτε το συγκλονιστικό ρεπορτάζ της καταστροφής από τα επίκαιρα της εποχής

 

 

 

 

1937 – Η τραγωδία του Χίντεμπουργκ

 

Η ανάφλεξη του αερόπλοιου σήμανε και το τέλος τους. Ποιοι κέρδισαν από το ατύχημα

 

Ήταν το καμάρι της γερμανικής αεροναυπηγικής. Το Ζέπελιν, το μεγάλο αερόπλοιο μπορούσε να διασχίσει τον Ατλαντικό σε δύο μέρες, το μισό δηλαδή χρόνο από το πιο γρήγορο υπερωκεάνιο. Σύντομα απέκτησε αδελφάκι. Ήταν το Χίντεμπουργκ, πολυτελέστερο με μεγάλο εξώστη για να βλέπουν οι επιβάτες του τα πλοία που διέσχιζαν τον Ωκεανό να μένουν πίσω, εστιατόριο με πιάνο και άλλα πολλά.

Στις 6 Μαΐου είχε προγραμματιστεί να φθάσει στη βάση του Λέικχερστ, στο Νιού Τζέρσεϊ.

Ήταν ένα κοσμικό γεγονός. Οι 97 επιβάτες του θα γινόντουσαν δεκτοί από πολλούς δημοσιογράφους, κινηματογραφιστές, ακόμα και δημοσιογράφους του ραδιοφώνου που ήθελαν να πάρουν συνεντεύξεις σε ζωντανή σύνδεση.

Το αερόπλοιο έστησε μερικές ώρες όλο αυτό τον κόσμο. Αιτία οι αντίθετοι άνεμοι και μια καταιγίδα που έπληττε την περιοχή.

Όταν επιτέλους έφθασε το πλήρωμά του άρχισε να ρίχνει τα σχοινιά προσγείωσης. Ξαφνικά ακούγεται ένας εκκωφαντικός κρότος. Αμέσως μετά μια φλόγα και ακολουθεί μια έκρηξη. Το αερόπλοιο τυλίγεται στις φλόγες.

Οι πεζοναύτες της βάσης καταφέρνουν να σώσουν 61 άτομα. Δυστυχώς άλλοι 37 καίγονται.

Λίγο αργότερα ο Χίτλερ απαγόρευσε τις πτήσεις των αερόπλοιων βάζοντας τέλος σε μια εποχή που μόλις είχε αρχίσει.

Υπάρχει όμως και το παρασκήνιο:

Ο Γκέρινγκ, αρχηγός της Αεροπορίας του Γ Ράιχ πίεζε να καταργηθούν τα αερόπλοια που απορροφούσαν κονδύλια από τις έρευνες για τα αεροπλάνα και εξειδικευμένο προσωπικό.
Οι Αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες δεν ήθελαν ένα σκληρό ανταγωνιστή στις πτήσεις ΗΠΑ – Ευρώπης. Σε λίγα χρόνια τα αεροπλάνα επικράτησαν και κάλυπταν την ίδια απόσταση σε 17 ώρες.
Πολλά χρόνια μετά αποκαλύφθηκε ότι η τραγωδία ήταν ατύχημα. Αιτία ήταν το ηλεκτρικό πεδίο που αναπτύχτηκε από την καταιγίδα και προκάλεσε την έκρηξη. Το υδρογόνο ήταν το καλύτερο καύσιμο για να φουντώσει η φωτιά.

 

Δείτε την τραγωδία μέσα από τα επίκαιρα της εποχής

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This