Παρασκευή 18/6/2021

Τι πρέπει να προσέξετε για να μην επιβαρύνετε το στομάχι σας στις διακοπές

Κάποιες καλοκαιρινές συνήθειές μας μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στο συκώτι... Καλοκαίρι και υπερβολή είναι δύο έννοιες που είναι «συμβατές» σε μεγάλο βαθμό.

  • Από τη Σοφία Τικταμπανίδη

Την περίοδο των διακοπών συνηθίζουμε να είμαστε πιο χαλαροί, να πίνουμε και να τρώμε λίγο περισσότερο, με αποτέλεσμα το ήπαρ να κουράζεται όταν εμείς το επιβαρύνουμε υιοθετώντας κακές συνήθειες:

Κοιμόμαστε αργά: Κάθε όργανο έχει τη δική του ώρα στο βιολογικό ρολόι του οργανισμού μας. Για το ήπαρ είναι οι ώρες από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 2 το πρωί. Και αυτό γίνεται σωστά μόνο όταν κοιμόμαστε βαθιά.

Δεν τρώμε πρωινό: Το πρωί που ξυπνάμε τα επίπεδα γλυκόζης είναι πολύ χαμηλά, εμποδίζοντας το ήπαρ να λάβει την απαιτούμενη ενέργεια που χρειάζεται για τις βασικές λειτουργίες του.

Πίνουμε αλκοόλ χωρίς μέτρο: Μπορούμε να χαρούμε τις όμορφες στιγμές και περιστάσεις της ζωής μας πίνοντας αλκοολούχα ποτά σε φυσιολογικό πλαίσιο. Η υπερκατανάλωση προκαλεί αλλοιώσεις στη δομή του ήπατος, η οποία οδηγεί σε κίρρωση. Αντίστροφα, δεδομένου ότι το νερό αποτελεί το 73% του ήπατος, το να πίνουμε νερό συμβάλλει στη σωστή ενυδάτωσή του.

Μας αρέσουν τα λιπαρά: Δεν αρέσουν, όμως, στο ήπαρ μας. Η υπερβολική κατανάλωσή τους οδηγεί στη λιπώδη διήθηση, η οποία είναι μια κατάσταση στην οποία συσσωρεύεται λίπος μέσα στα ηπατικά κύτταρα.

Συμβουλές

1 Απόφευγε τα μεγάλα γεύματα. Αντικατάστησέ τα με μικρά και συχνά γεύματα. Το ιδανικό είναι να καταναλώνεις πέντε γεύματα την ημέρα -τρία κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και δύο σνακ-, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία της πέψης.

2 Περιόρισε τα τηγανητά, τις βαριές σάλτσες και το πολύ λάδι.

3 Η διατροφή το καλοκαίρι θα πρέπει να αποτελείται από 50%-55% υδατάνθρακες, όπως δημητριακά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, ζυμαρικά, ψωμί ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά, 15%-20% πρωτεΐνες, κυρίως ψαριού, θαλασσινών και πουλερικών, και 30% λίπος, κυρίως από ελαιόλαδο.

4Να προτιμάς παγωτά χαμηλών λιπαρών ή γρανίτα.

5 Κατανάλωνε πολλές σαλάτες και φρούτα.

6 Πάρε ένα καλό πρωινό κάθε μέρα, με γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, δημητριακά ή ψωμί ολικής άλεσης και φρούτα.

7 Απόφυγε την κατάχρηση αλκοόλ.

8 Με μέτρο τα ορεκτικά στις ταβέρνες. Προτίμησε τα πρωτεϊνούχα ορεκτικά (κρεατικά, τυριά, θαλασσινά).

9 Πίνε αρκετό νερό. Απόφευγε τα αναψυκτικά με ζάχαρη, προτίμησε τα light, αλλά μέχρι ένα την ημέρα.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ