Δευτέρα 17/5/2021

Λιγούρα stop! 5 τρόποι για να περιορίσετε τις επισκέψεις στο ψυγείο

Πώς θα περιορίσετε την απογευματινή υπερκατανάλωση τροφής

Ο όρος «λιγούρα» χρησιμοποιείται για να περιγράψει την επιθυμία που έχουμε όχι για τροφή γενικά αλλά για ένα συγκεκριμένο είδος τροφής.

Το αίσθημα αυτό της λιγούρας πολύ συχνά εντοπίζεται τις απογευματινές ή βραδινές ώρες, χωρίς αυτό να είναι για όλους δεδομένο. Ας δούμε μερικούς τρόπους για να περιορίσουμε τις απογευματινές λιγούρες και τις επισκέψεις στο ψυγείο:

1 Για να περιορίσετε την απογευματινή υπερκατανάλωση τροφής είναι σημαντικό να ξεκινήσετε την ημέρα σας με ένα πλήρες πρωινό, με τη λογική της τριάδας (πρωτεΐνη + υδατάνθρακας + φρέσκια τροφή), όπως είναι, για παράδειγμα, ένα αβγό βραστό με ψωμί ολικής άλεσης και 4-5 ντοματίνια.

2 Εκτός από το πρωινό, φροντίστε να μην παραλείπετε τα ενδιάμεσα σνακ συνδυάζοντας το λιγότερο δύο ομάδες τροφίμων (π.χ. κεφίρ και ένα φρούτο ή ένα φρούτο με λίγους ξηρούς καρπούς), αποφεύγοντας τα γλυκά σνακ που δεν προσφέρουν θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας. Στο κυρίως γεύμα σας μην αμελείτε τη σαλάτα που θα σας βοηθήσει να νιώθετε πιο πλήρεις και χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Και στο γεύμα αυτό λειτουργήστε με τη λογική της τριάδας, για παράδειγμα καταναλώστε μια άπαχη πρωτεΐνη, όπως είναι ένα φιλέτο ψαριού ή κοτόπουλο, μαζί με μία μερίδα υδατάνθρακα ολικής άλεσης και μια σαλάτα.

3 Η κατανάλωση των γευμάτων σε τακτά χρονικά διαστήματα σας παρέχει ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να μη βρίσκεστε ενεργειακά εξαντλημένοι τις πρώτες απογευματινές ώρες.

4 Αν νιώθετε έντονες λιγούρες, αποφύγετε να πάτε εκείνη την ώρα για ψώνια στο σούπερ μάρκετ. Για να αποσπάσετε το μυαλό σας ασχοληθείτε με κάποιο χόμπι ή με κάποια άλλη δραστηριότητα.

5 Προσπαθήστε να αναγνωρίσετε τι ακριβώς είναι αυτό που νιώθετε. Πολλές φορές μπορεί να υπάρχει μια συναισθηματικά έντονη κατάσταση που δεν μπορούμε να την αναγνωρίσουμε ή να τη διαχειριστούμε αλλιώς παρά μόνο «καταπίνοντας το συναίσθημά μας».

Δώστε λίγο χρόνο στο σώμα σας και παρατηρήστε αν αυτή η ανάγκη του κατεπείγοντος θα περάσει ή αν μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο γι’ αυτό. Επίσης οι καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ανάγκη συγκεκριμένης κατανάλωσης τροφής μπορεί να είναι η έλλειψη ύπνου, διατροφικές ελλείψεις, ορμονικές ανισορροπίες, κ.ά.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ