Τρίτη, 13 Απρίλιος 2021

9+1 tips για γευστικό και υγιεινό μπάρμπεκιου

Σίγουρα είναι η αγαπημένη καλοκαιρινή τεχνική μαγειρέματος για όλους μας! Ωστόσο, πολλοί από εμάς υποφέρουμε από τις ανησυχητικές έρευνες τελευταία σχετικά με τις καρκινογόνες ουσίες.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να απαγορεύσετε στην οικογένειά σας το μπάρμπεκιου για πάντα. Εδώ θα βρείτε συμβουλές για το πώς μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο και να ψήσετε στη σχάρα τα φαγητά σας, να τα απολαύσετε και να είναι γευστικά και ασφαλή!

1. Μαρινάρετε το κρέας
Το μαρινάρισμα του κρέατος βοηθά στη μείωση των καρκινογόνων ουσιών. Ερευνητές στις ΗΠΑ χρησιμοποίησαν σκέτες και μαριναρισμένες μπριζόλες σε διαφορετικά μείγματα με λάδι, ξίδι, βότανα και μπαχαρικά. Μετά το ψήσιμο στη σχάρα, οι καρκινογόνες ουσίες στις μαριναρισμένες μπριζόλες μειώθηκαν κατά 57% έως 88%.

2. Καθαρή σχάρα
Κρατήστε τη σχάρα σας καθαρή, τρίβοντάς την με μια βούρτσα πριν και μετά το ψήσιμο των φαγητών. Το τρίψιμο μειώνει τη συσσώρευση καρκινογόνων ουσιών.

3. Γύρισμα στη σωστή στιγμή
Θέλετε να αποφύγετε το κάψιμο, αλλά δεν θέλετε να σας χωριστεί το κρέας. Δώστε μια απαλή κίνηση και, αν είναι έτοιμο να το γυρίσετε, κάντε το χαλαρά, χωρίς να το τραβάτε και σας πέσουν όλα κάτω.

4. Οχι κρέας με πολλά λίπη
Οταν μαγειρεύετε ένα λιπαρό κομμάτι κρέας, το λίπος που στάζει πάνω στις φλόγες δημιουργεί καπνό, ο οποίος μπορεί να περιέχει τις περισσότερες καρκινογόνες ουσίες. Βάλτε στη σχάρα άπαχα κρέατα, όπως τα πουλερικά και τα ψάρια.

5. Προσοχή στα καμένα
Ενα σημάδι του γκριλ στα ψητά είναι αναπόφευκτο, αλλά, αν κάψετε όλο το κρέας, τότε θα περιέχονται περισσότερα καρκινογόνα συστατικά. Μη βάλετε όλα τα κάρβουνα και στη συνέχεια το λιπαρό κρέας απευθείας στη σχάρα. Αφαιρέστε όλα τα καμένα κομμάτια του φαγητού πριν από το γεύμα.

6. Σκοτώστε τα βακτήρια
Για να σκοτώσετε τα κοινά βακτήρια του E.coli, το υπουργείο Υγείας συνιστά μαγείρεμα του μοσχαρίσιου κιμά στους 160 βαθμούς. Εάν δεν έχετε φτιάξει εσείς τα burgers και τα έχετε αγοράσει έτοιμα, θα πρέπει να αλλάζετε συχνά πλευρά στο μπιφτέκι.

7. Πώς δουλεύει η σχάρα
Ανάλογα με τη σχάρα σας, μπορεί να μην είναι η ίδια θερμοκρασία σε όλη την επιφάνεια. Αν έχετε ακόμα φλόγα, απλά μετακινήστε το φαγητό σε ένα δροσερό μέρος της σχάρας, μέχρι η φωτιά να σβήσει τελείως.

8. Το μέγεθος μετράει
Το μέγεθος μετράει όταν πρόκειται για το ψήσιμο κρέατος στη σχάρα. Μικρές μπουκιές ή κρέας κομμένο σε λεπτές φέτες είναι μια καλή ιδέα για να επιταχύνετε τον χρόνο μαγειρέματος. Μπορείτε αλλιώς να επιλέξετε θαλασσινά, τα οποία ψήνονται ακόμα πιο γρήγορα.

9. Ο χρόνος μαγειρέματος
Οσο πιο γρήγορα ψήνονται τα φαγητά τόσο λιγότερο πιθανό είναι να αναπτύξουν επικίνδυνες απανθρακώσεις. Μη μαγειρεύετε το κρέας πάνω από τη θερμοκρασία που προτείνεται – 165 βαθμοί για τα πουλερικά και 145 βαθμοί για μπριζόλες κόκκινου κρέατος ή παϊδάκια.

10. Υπάρχουν κι άλλα φαγητά
«Πηγαίνετε» πέρα από το κρέας και δοκιμάστε το ψήσιμο στη σχάρα μερικών μάλλον φαινομενικά αυύμβατων με αυτήν φαγητών, όπως τα ροδάκινα, τα σπαράγγια ή ακόμα και το ψωμί. Φτιάξτε μια πίτσα σαν δοκιμή για ένα γρήγορο γεύμα.

Πηγή: espresso

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ