Κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα βαρύνουν τους 19 που εμπλέκονται στο κύκλωμα που δρούσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ασκήθηκε ποινική δίωξη για εγκληματική οργάνωση, εκβίαση, δωροληψία, δωροδοκία και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές ενέργειες, σε βάρος ιδιοκτητών και υπαλλήλων εταιρειών με ρυμουλκά πλοία, έξι πλοηγών πλοίων, του λιμενάρχη Θεσσαλονίκης, κ. α, οι οποίοι οδηγήθηκαν συνοδεία αστυνομικών στο Δικαστικό Μέγαρο της Θεσσαλονίκης.
Αθέμιτος ανταγωνισμός
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι εμπλεκόμενοι εφοπλιστές είχαν στήσει καρτέλ για τη ρυμούλκηση μεγάλων πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σε συνεννόηση με τους πλοηγούς, απαιτούσαν τη συνδρομή περισσότερων ρυμουλκών από όσα ήταν απαραίτητα για τον ελλιμενισμό κάθε πλοίου, υποχρεώνοντας τις ιδιοκτήτριες εταιρείες να καταβάλουν περισσότερα χρήματα.
Συνήθως χρησιμοποιούσαν τέσσερα ρυμουλκά αντί για δύο κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος άλλης εταιρείας που δεν διέθετε τον απαραίτητο αριθμό ρυμουλκών και η οποία αναγκάστηκε να βάλει λουκέτο.
Ο συγκεκριμένος εφοπλιστής – ιδιοκτήτης της εταιρείας που έκλεισε – κατήγγειλε τα τεκταινόμενα και ξεκίνησε η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης με το γνωστό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το κύκλωμα, που είχε ως «κεφάλια» τους 4 εφοπλιστές, από το 2013 πουλούσε προτεραιότητα για τον ελλιμενισμό των πλοίων.
Όσον αφορά τις «μίζες», ο λιμενάρχης έπαιρνε 800 ευρώ το μήνα και οι πλοηγοί και οι ιδιοκτήτες των ρυμουλκών μέχρι και 7.000 το μήνα. Κάποιοι από αυτούς διέθεταν μέχρι και 5 αυτοκίνητα των 80.000 ευρώ.