Τέμπη: Οι καταθέσεις των μαρτύρων γκρεμίζουν το αφήγημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη

Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση δεν θα συνέβαινε ποτέ το δυστύχημα κατέθεσαν οι εργαζόμενοι

Must Read

«Καίνε» την κυβέρνηση Μητσοτάκη οι καταθέσεις των μαρτύρων στην έρευνα των αρχών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 58 ανθρώπους.

Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 30 μάρτυρες, ανάμεσά τους εργαζόμενοι του ΟΣΕ, μηχανοδηγοί, ελεγκτές, σταθμάρχες, συνταξιούχοι, έχουν περάσει την πόρτα του εφέτη ανακριτή Λάρισας, και έχουν καταθέσει σύμφωνα με το kathimerini.gr  για την αδιαφορία των αρχών και τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις για κίνδυνο ατυχήματος. Μάλιστα, «γκρεμίζουν» το αφήγημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη περί ανθρώπινου λάθους και εκφράζουν την άποψη ότι αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, θα είχε αποτραπεί αυτή η τραγωδία.

«Δεν πήραμε απαντήσεις»

Σε κατάθεσή του, ο υπάλληλος της Hellenic Train και πρόεδρος εργατικού σωματείου, Κ.Ν. αναφέρθηκε στις προειδοποιήσεις για τα προβλήματα, για τις οποίες δεν έγινε καμία ενέργεια.

«Το σωματείο διαχρονικά προβάλει τα προβλήματα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ηλεκτροκίνησης τον Φεβρουάριο του 2019 στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπου μειώθηκε ο χρόνος της διαδρομής λόγω της αύξησης της ταχύτητας σε πολλά σημεία του δικτύου, βλέπαμε ότι δεν ολοκληρώνονται και τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας, δηλαδή η τηλεδιοίκηση, τα φωτοσήματα και το ETCS. Κάναμε, ως σωματείο, πολλές επιστολές τα τελευταία χρόνια για τα συστήματα αυτά και δεν είχαμε απάντηση σε αυτές παρά μόνο δημόσιο διάλογο, όπου ερχόταν ο εργοδότης και μας έλεγε ότι θα ζητήσει άμεση ενημέρωση από τον ΟΣΕ για το χρονοδιάγραμμα των εργασιών. Το σωματείο μας, τα τελευταία δύο χρόνια, έκανε τρία εξώδικα για το θέμα αυτό προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοινοποιούμενο στον ΟΣΕ, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ)», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για το σύστημα τηλεδιοίκησης, τόνισε  πως χωρίς αυτό ο διαχειριστής υποδομής δεν μπορούσε να δει σε ποιο σημείο και σε ποια γραμμή (ανόδου ή καθόδου) βρίσκονταν τα τρένα κατά την πορεία τους. «Επίσης δεν μπορούσαν να γίνουν διασταυρώσεις τρένων σε σταθμούς, ούτε να χαράσσεται η πορεία των τρένων στην ευθεία από σταθμούς όπως αυτός των Ν. Πόρων», πρόσθεσε.

«Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα γινόταν το δυστύχημα»

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της kathimerini.gr, o υπάλληλος της Hellenic Train και Προέδρος  της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων, Ι.Ν. τόνισε ότι από το 2010 ενημέρωναν τις κυβερνήσεις για τα προβλήματα σε όλο το δίκτυο και όπως κατέθεσε: «Λαμβάναμε υποσχέσεις γενικές, χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις – υλοποιήσεις».

Στο θέμα της τηλεδιοίκησης αναφέρθηκαν στις καταθέσεις τους τρεις συνταξιούχοι του ΟΣΕ. Ο λόγος για τους Χ.Θ., Π.Π., και Φ.Ο., οι οποίοι κατέθεσαν στον ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση πως, εάν υπήρχε το σύστημα αυτό, το δυστύχημα δεν θα γινόταν ποτέ.

«Εάν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα αποφεύγαμε κάτι; Ναι, θα ήταν δύο μάτια παραπάνω γιατί ο τηλεδιοικητής, επειδή βλέπει όλη τη γραμμή από τον Δομοκό έως το Πλατύ, θα έβλεπε το τρένο σε πραγματικό χρόνο και θα διόρθωνε το λάθος του σταθμάρχη», κατέθεσε συγκεκριμένα ο Χ.Θ.

«Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση όλα θα γίνονταν με χαράξεις και όχι μηχανικά. Δεν θα γινόταν λάθος ώστε να πάει το τρένο στην κάθοδο. Είχαμε κάνει σειρά παραστάσεων και στις διοικήσεις των εμπλεκόμενων εταιρειών, καθώς και στο υπουργείο, στα πολιτικά κόμματα και σε όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά για την απαξίωση του σιδηροδρόμου. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε», τόνισε ο Π.Π.

«Εάν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα αποφεύγαμε αυτό το συμβάν»

«Εάν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα αποφεύγαμε αυτό το συμβάν. Η τηλεδιοίκηση θα διόρθωνε το λάθος του σταθμάρχη και θα οδηγούσε το τρένο σωστά μέχρι το Πλατύ. Ο τηλεδιοικητής μπορεί να δει την πορεία της αμαξοστοιχίας και τα φωτοσήματα», σημείωσε από την πλευρά του ο Φ.Ο.

Τα ίδια υποστήριξε και ο υπάλληλος του ΟΣΕ Γ.Ζ., ο οποίος παρουσιάστηκε στον ανακριτή στις αρχές του περασμένου Απριλίου. Αναφερόμενος στην τηλεδιοίκηση, ο Γ.Ζ. κατέθεσε πως, «εάν δούλευε το σύστημα της τηλεδιοίκησης δεν θα γινόταν απολύτως τίποτα, γιατί ο τηλεδιοικητής θα έβλεπε το λάθος στη διαγώνιο και θα το επεσήμανε στον σταθμάρχη».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο σταθμάρχης δεν έπρεπε να μείνει μόνος του στον κεντρικό σταθμό: «Δεν έπρεπε να μπει μόνος του ο σταθμάρχης σε έναν τόσο κεντρικό σταθμό όπως είναι η Λάρισα, λόγω της απειρίας του. Ούτε ο κλειδούχος θα μπορούσε να επισημάνει το σφάλμα στον σταθμάρχη γιατί ήταν στην αιχμή 101 που τη διευθέτησε χειροκίνητα, σε απόσταση περίπου 500 μέτρα νότια από τον σταθμό Λάρισας».

Για την τηλεδιοίκηση μίλησε και η σταθμάρχης του ΟΣΕ, Ε.Τ.: «Αν γινόταν χάραξη, αυτόματα τα κλειδιά θα γύριζαν. Και χειροκίνητα να τα είχε τα κλειδιά, δεν θα γινόταν η χάραξη. Επιπλέον δεν παρακολούθησε την πορεία της αμαξοστοιχίας», τόνισε, προσθέτοντας πως εάν υπήρχε το σύστημα τηλεδιοίκησης τότε, με βεβαιότητα, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα: «Ο τηλεδιοικητής θα έβλεπε ότι το κλειδί ήταν στη διαγώνιο και σε κάθε περίπτωση θα έβλεπε όλη τη διαδρομή του τρένου και, διαπιστώνοντας ότι κινείται στην κάθοδο, θα ακινητοποιούσε την αμαξοστοιχία». 

Παράλληλα, τα ίδια υποστήριξαν άλλοι τρεις σταθμάρχες, οι οποίοι εξήγησαν ότι η υπήρχε η τηλεδιοίκηση, τότε προτού ξεκινήσει το τρένο, ο τηλεδιοικητής θα είχε δει τη λάθος θέση του κλειδιού και θα το είχε αλλάξει.

«Η τηλεδιοίκηση θα έβλεπε την πορεία των τρένων»

«Η τηλεδιοίκηση θα έβλεπε την πορεία των τρένων. Ο τηλεδιοικητής πάντα είναι πιο έμπειρος σταθμάρχης ο οποίος αμέσως θα επενέβαινε και θα έβαζε το τρένο στη σωστή γραμμή. Οταν δούλευε η τηλεδιοίκηση είχε συμβεί ο τηλεδιοικητής να διορθώσει λάθη του σταθμάρχη» κατέθεσε άλλος ένας υπάλληλος του ΟΣΕ, ο Χ.Τ. οποίος είχε εκπαιδεύσει τον μοιραίο σταθμάρχη.

Για το σύστημα της τηλεδιοίκησης μίλησε και ο ελεγκτής του ΟΣΕ Π.Σ., ο οποίος τόνισε ότι αν υπήρχε, δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα:  «Εάν υπήρχε το σύστημα τηλεδιοίκησης σίγουρα θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα γιατί ο υπεύθυνος σταθμάρχης της τηλεδιοίκησης θα έβλεπε ότι μπήκε στην κάθοδο καθώς είχε τη δυνατότητα να δει το κομμάτι από Δομοκό έως Πλατύ, θα επενέβαινε και ή δεν θα ξεκινούσε το τρένο ή θα έκανε μια μικρή οπισθοπορεία της αμαξοστοιχίας».

Δείτε επίσης:

 

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This