Ένα βήμα πιο κοντά προς τη λύση του ζημιογόνου συμβολαίου, της easyJet με την Airbus, είναι ο μεγαλομέτοχος και ιδρυτής της εταιρίας, Στέλιος Χατζηιωάννου, μετά την παραίτηση του ενός από τα 4 στελέχη που φέρονται να συμμετείχαν στο κλείσιμο της ύποπτης συμφωνίας με την γαλλο-γερμανική αεροναυπηγική εταιρία. Ο λόγος για τον Andrew Findlay, του οποίου η παραίτηση, μάλιστα, εκτόξευσε της αξία των μετοχών της εταιρίας.
Αμέσως μετά την εξέλιξη, ο κ. Χατζηιωάννου εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση στην οποία ανέφερε: «Ο Οικονομικός Διευθυντής της easyJet παραιτήθηκε. Ένας αχρείος έφυγε, απομένουν δύο που θα φύγουν σύντομα! Δεν προξενεί καμία απορία το ότι οι ανεξάρτητοι μέτοχοι κάνουν πάρτι σήμερα (με τις μετοχές να έχουν άνοδο 17%)! Πλησιάζουμε στην ακύρωση της συμφωνίας με την Airbus, πράγμα που θα σώσει την easyJet.
Γνωρίζω πλέον ότι ο παραιτηθείς CFO της easyJet, κ. Andrew Findlay, πέταξε με ιδιωτικό jet της εταιρείας LunaJets για να συναντήσει τον γνωστό από τα Panama Papers δικηγόρο κ. Marc Bonnant. Η πτήση, που πραγματοποιήθηκε με έξοδα της Airbus, ξεκίνησε από το αεροδρόμιο Biggin Hill στο Ν. Λονδίνο και κατέληξε στο αεροδρόμιο Buochs κοντά στη Λουκέρνη στις 16 Νοεμβρίου 2016 (και όχι στις 17).
Θα αναζητήσω σύντομα μάρτυρες για τις ανάγκες της έρευνας, ωστόσο πιστεύω ότι στο κρυφό δείπνο ήταν επίσης παρών και ο ελληνικής καταγωγής κ. Κίμων Σωτηρόπουλος, στέλεχος της Airbus. Υπάρχουν μήπως μάρτυρες της συνάντησης μεταξύ των κ.κ. Findlay, Bonnant και Σωτηρόπουλου;»
Να υπενθυμίσουμε, πως σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «δημοκρατία», ο κ. Χατζηιωάννου,είχε ήδη από τις 12 Μαΐου, «επικηρύξει», μέσα από τον διαδικτυακό ιστότοπο της Easyjet PLC, τέσσερα μεγαλοστελέχη της εταιρίας που ίδρυσε το 1995, δίνοντας αμοιβή ύψους 5.000.000 λιρών (γύρω στα 5.700.000 ευρώ) σε όποιον πληροφοριοδότη παρείχε στοιχεία, που θα βοηθούσαν να ακυρωθεί η προσυμφωνημένη από το 2013 παραγγελία 107 αεροσκαφών από την Airbus, ύψους 4,5 δισ. στερλινών (περίπου 5 δισ. ευρώ). Οπως έχει υπογραμμίσει αλλεπάλληλες φορές ο κ. Χατζηιωάννου η ολοκλήρωση της παραγγελίας αυτής, την οποία επιθυμούν τα μεγαλοστελέχη, σε συνδυασμό με την κρίση που μαστίζει τον κλάδο εξαιτίας των μέτρων για τον Covid-19, είναι πιθανό να οδηγήσει την easyJet σε χρεοκοπία, μέχρι το τέλος του έτους, πλήττοντας ανεπανόρθωτα τους μετόχους, τους φορολογούμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο, τους πελάτες αλλά και τους εργαζόμενους.
Η κίνηση του κ. Χατζηιωάννου, να αναζητήσει πληροφορίες προσφέροντας οικονομική αμοιβή φαίνεται πως είχε εξαιρετικά αποτελέσματα γι’ αυτό και στην ανακοίνωση που είχε εκδώσει μετά την γενική συνέλευση της εταιρείας, την περασμένη Παρασκευή, είχε δηλώσει διατεθειμένος να συνεχίσει τις έρευνες, αφήνοντας την οικονομική προσφορά… στο τραπέζι, παρά το γεγονός πως δεν είχε καταφέρει τότε να αντικατασταθούν τα 4 στελέχη. Στην ίδια ανακοίνωση, αποκάλυψε, ακόμη, πως “τουλάχιστον το 15% των μετοχών της easyJet βρίσκεται στην κατοχή τριών «αχυρανθρώπων» που ελέγχονται από την Airbus και άρα αποτελούν μέλη που μεροληπτούν υπέρ της Airbus και κανονικά δεν θα έπρεπε να συμμετέχουν στην ψηφοφορία για την ακύρωση της συγκεκριμένης συμφωνίας”. Αλλά και πως τα μεγαλοστελέχη της easyJet, “έκαναν χρήση των υπηρεσιών ενός αμφιλεγόμενου δικηγόρου στην Ελβετία ονομαζόμενου Μαρκ Μπόναντ (για προσωπικούς λόγους και όχι προς όφελος της easyJet)”. Αποκάλυψε συγκεκριμένα, πως οι “Καρολίν Μακκολ, Άντριου Φίντλεϊ και Γουόρικ Μπράντεϊ, (όλοι τους στελέχη της easyJet εκείνο το διάστημα) παρευρέθηκαν σε κρυφό δείπνο με τον Μαρκ Μπόναντ στο Ξενοδοχείο Schweizerhof στη Λουκέρνη στις 17 Νοεμβρίου 2016” αλλά και πως στο κρυφό δείπνο ήταν παρών και ο ελληνικής καταγωγής Κίμων Σωτηρόπουλος, στέλεχος της Airbus.
Το όνομα του Ελβετού δικηγόρου Μαρκ Μπόναντ, έγινε ευρέως γνωστό το 2016, μέσα από τα Panama Papers, τη διαρροή εκατομμυρίων αρχείων, που αποκάλυπταν τις μεθόδους, με τις οποίες χρησιμοποιούν οι πλούσιοι και ισχυροί του πλανήτη τους υπεράκτιους «φορολογικούς παραδείσους» για να φοροαποφεύγουν. Όπως είχε γίνει τότε γνωστό ο Μαρκ Μπόναντ, εμφανιζόταν ως διευθυντής 176 υπεράκτιων εταιρειών, στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους.